4406
Sök

Nissan Skyline R33 GTSS -96 - UTAN TURBO!

39 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Tjo som ni kanske kan se på rubriken så funderar jag på att köpa en Skyline R33 GTSS -96,  fast på annonsen så står det att det är utan turbo. min fråga är nu .. Går det att köpa turbon och "sätta" dit den ?? och hur funkar det då med besiktningen, och vad kan turbon kosta ?

Bärs!
3 456 Inlägg
16 mars 2010
Jag kan verkligen inte se via rubriken att du funderar på att köpa Skyline... roll

Om du använder den finfina sökfunktionen här på Garaget.org hittar du säkert ett helt gäng trådar som tar upp ämnet Turbo + SBP. Bara tt prova där.

Garaget.org peakade 2008.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
16 mars 2010
Det kostar alltid MER att konvertera om en icke turbo maskin, inte bara o köpa en turbo, det är MASSA mer prylar du kommer behöva köpa för att få ihop det, samt att du måste regbesikta den med turbo o de kan va problem..

//Sibba

Four Rings To Rule Them All!

39 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
alltså den ska ju HA turbo, själva modellen ska ha turbo men jag vetifan vad ägaren har gjort med den, han har förmodligen plockat bort den, min fråga är VART kan man köpa den turbon och sätta in den och hur mycket kostar det?

smurfidunder
327 Inlägg
16 mars 2010
Det är en skyline utan turbo. Det är nån special version. Det går inte att bara montera en turbo.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

39 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
okej, tack för ett ordentligt svar, har en annan fråga, hur stor skillnad är det på en skyline med / UTAN turbo ?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
16 mars 2010
Dag o natt, det måste du la förstå själv?

Four Rings To Rule Them All!

smurfidunder
327 Inlägg
16 mars 2010
Köp inte en skyline utan turbo om du vill ha en prestandabil. Ska du ha den som bruksbil så går den säkert jättefint.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Driver
2 111 Inlägg
16 mars 2010
En "skyline" är inte en skyline om den inte har turbo.

Mvh /före detta skylineägare.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

95 Inlägg
16 mars 2010
Som ett konkret svar på din fråga så kan jag göra klart att om du inte är en sjuhelv*es mekaniker med erfarenhet och fet plånbok så är turbokonvertering bara att glömma på en gång. Det kommer kosta dig mer i längden än att köpa en GTS-T.

Vet vilken bil du har tittat på, motorn är den tröttaste som gjorts till skyline (RB20E) Har 130 hästar från fabrik, om du skulle vilja skrämma upp effekten mot närmare 200hk som sitter i RB25E skulle du behöva lägga ner bra mycket mer pengar än vad den här bilen kostar och är värd tongue

Är du sugen på japansk turbobil för samma peng så köp en välvårdad 200sx smile

Hoppas jag gav svar på några av dina funderingar iaf, ha det!

EDIT:
Visst, den funkar la som en brukis men... det är inte kul att bli mer eller mindre ordentligt ifrånåkt av en original 945 TIC lol

Skyline utan turbo är lite som pizza utan ost... roll
Senast redigerat av JimB (16 mars 2010)

Sök