2316
Sök

Avgasvarningslampa! HJÄLP!

117 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Hej!

Köpt en Golf GTI -05:a för 2 veckor sen. Ikväll när jag var ute och körde hem polaren så tändes avgasvariningslampan. Frågan är vad detta kan vara. Bilen hackar inte, den är inte svår att starta, har inte heller känt något ovanligt från den. Vad tycker ni jag skall göra. Vill helst inte åka in till Perssons bil där de alltid överpris. sad

Mvh. Daban

Herr
1 722 Inlägg
17 mars 2010
Dabanek skrev:
Hej!

Köpt en Golf GTI -05:a för 2 veckor sen. Ikväll när jag var ute och körde hem polaren så tändes avgasvariningslampan. Frågan är vad detta kan vara. Bilen hackar inte, den är inte svår att starta, har inte heller känt något ovanligt från den. Vad tycker ni jag skall göra. Vill helst inte åka in till Perssons bil där de alltid överpris. sad

Mvh. Daban

Lambdalampan menar du tror jag?

Förmodligen är lambdasond / katalystator.. lämna in bilen för felsökning av koder, sen byter du delen som är kass.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Har alltid rätt!
689 Inlägg
17 mars 2010
Antar att de är en gul lampa som ser ut som en motor du menar.

Det är avgasreningslampan.  Den visar att nåt i avgasreningssystemet har ballat ur.

Kan va allt ifrån lambda, katalysator, luftpumpar.

Du kan säkert köra bilen i 10år till om du har tur så att säga. men rekommenderas såklart att lämna in den till verkstad för att återställa lampan och kolla vad som gett upp.

Livet är ett helvete, du är bjuden!

1 489 Inlägg
17 mars 2010
Avgasvarningslampan?

• Även den starka måste ta i när han skiter

117 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Tjena!

Okej, vet ni vad de kan gå på? Och om någon annan verkstad förutom Persson Uppsala som har VAG-com?

Avgasvarningslampa står det i Serviceboken sedan är finns motormärket bredvid till höger. Var tvungen att dubbelkolla smile.

Mvh. Daban

117 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Tjena!

Var inne på Perssons idag och gjorde en felkodsavläsning.

Fick fram 5 fel som var registrerade:

01056           P0420          002
Katalysatorsystem, rad 1
effekten är för låg
statiskt

12403           P3073          004
Bränslepump
Elektriskt fel i strömkretsen
sporadiskt

00665           P0299          002
Laddtrycksreglering
Reglergränsen har underskridits
statiskt

00768           P0300          001
Förbränningsfeltändning lokaliserad
sporadiskt

00771           P0303          001
3:ans cylinder
Förbränningsfeltändning lokaliserad
sporadiskt

Känns som om detta kommer kosta mig skjortan. Ge all info ni kan ge. Om ni sj. råkat ut för det, vad det kostat eller vad man kan göra sj. m.m.

Känner mig helt lurad alltså 1 och en halv vecka sen jag köpte bilen hmm.

Sök