Ett skoj projekt men dehär är ju resultatet av o köpa glasfiber kit.... Därav valde jag o köpa abs plast från tyskland till min bil som förövrigt hade grym passform för samma pengar som glasfiber kit kostar i sverige...
Ett skoj projekt men dehär är ju resultatet av o köpa glasfiber kit.... Därav valde jag o köpa abs plast från tyskland till min bil som förövrigt hade grym passform för samma pengar som glasfiber kit kostar i sverige...
Skoj med ett S60 projekt, Inte direkt vanligt.
Lycka till med inpassningen
Jo jag hade väl knappt väntat mig annat men trots det är man ju lite godtrogen när de skriver och intygar själva att passformen ska vara perfekt. Fick iaf kompensation så för min del ångrar jag mig inte. Har inte hittat några andra kit av bättre kvalitet till s60 därav föll valet ändå på detta.
Tackar! Hoppas på att bilen blir ganska ovanlig när den är klar iaf.
Nu var det äntligen dags för en liten tur till garaget igen. Idag fick jag äntligen ihop strålkastarna igen, vilket ger en sak mindre att oroa sig för. Reslutatet med de silverlackade insatserna blev mycket bra. Hoppas helheten blir lika bra sen när allt är monterat och klart. Jag passade även på att demontera plasten på bakluckan idag för att underlätta för johan som ska plasta på den sen. Måttade även lite inför kommande LED slingor i fronten samt kanske ett custom utblås.
Nedan följer lite bilder. Kommentera gärna och ge era åsikter.
Custom utblåset. Bu eller bä?
Insatserna väntar på lack
Så började jag demontera bakluckan
Efter många svordomar är den äntligen borta. Sabbade endast 2 clips vilket var bra.
Här ligger plastisen med kablar.
Lack lack
Glasen primade för extra vidhäftning
Ena glaset på plats
Det andra också
Provmonterat på bilen. Jag blev över förväntan nöjd.
Blev en tur till garaget idag igen, nu börjar det hända lite grejer. Dagens arbete var att äntligen börja på att gjuta lite med den nya plasten som inhandlades idag. För att sammanfatta dagen så har vi nu gjutit fast vingen på bakluckan, tilläggsgjutit på stötfångaren fram där vi måste slipa, gjutit i fästena smått på bakkjolen, slipat bort allt klister från midjelisterna samt demonterat alla kvarvarande dörrar. Jag var även uppe en sväng vid lackboxen och kollade in motorhuven och förardörren som ligger där och förbereds för lack. Nog pratat, här kommer bilderna:
Den såkallade vingen eller läppen och dekorplasten
Här har jag börjat "slipa" bort klistret på listerna
En bild till på listerna med tillhörande verktyg. Totalt underbar trissa värd sin vikt i guld
Klippa duk och glasfiber är skoj!
Här gjuter Johan till lite på den sidan där strålkastaren inte fick plats.
Mer gjutning
Här har vi börjat fylla i tomrumet som var i vingen
Närbild
Här sitter den på plats
Inte så fruktansvärt dålig passform trots allt
Blir nog bra när det är klart
Fyllnadsmaterial i strålkastartorkarhålen
Andra sidan
Fästpunkterna på bakkjolen
Här hänger den och härdar nu
Limfria lister ligger nu redo för utslätning inför lack
Lättad bil!
Här står två av dörrarna samt fälgarna och väntar på montering igen
Snart inget kvar av pärlan
Vänster bakdörr
Här ligger huven och väntar på bättre tider!
Den riktade skadan på förardörren
Förhoppningen är att bilen ska står här inne i slutet på nästa vecka. Får hoppas planen håller!
Märkte att jag glömde bilderna och texten från den 16:e så den kommer här. Observera att denna ska vara före den senaste uppdateringen.
UPDATE!
Idag var det dags för en liten tur till garaget igen. Tanken idag var att fästena till kjolarna skulle måttas in och gjutas men plasten vi hade lagrad visade sig vara för gammal så den härdade inte ordentligt. Därav fick vi improvisera lite. Jag gjorde klart dörrarna för demontering så nu är de bara att hänga av. Förardörren monterades av helt för att delvis lackas pga skada och även motorhuven hängdes av och las för lack. Dessutom är nu plasten till bagageluckan nedmattad och när vi kom underfund med hur läppen verkligen skulle sitta var faktiskt passformen nästan hyffsad. Det är en del att göra på den ändå men nu slipper man åtminstone kapa i den. Här följer lite bilder från dagen:
Ett fäste skrotat. De bestod av en kammare i glasfiber fylld med sillikon.
Såhär såg den seriösa fästbulten ut. En metallbit kapad fult som få med en bult svetsad på. Inte vidare proffsigt om jag får säga mitt.
Den andra strålkastaren monterad
Börjar bli lite dammigt. Längtar tills man får tvätta den igen
Har inte varit vid bilen nu på ett par dagar men har spånat lite på andra saker här hemma och idag trillade iväg 2 beställningar på totalt 1600kr. Det ena är en lågnivåadapter från backesljud till min kommande baslåda. Det andra var en liten paket från vparts för då totalt ca 1200kr med lite smått och gott. Någon som vill ge sig in på att gissa vad jag beställt? Smile är 4 artiklar totalt.