2523
Sök

Söker en brutalt sänkningsats till golf MK4

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Tjena.. Jo precis som rubriken lyder så är jag på jakt efter en sänkngssats till golf 4. Och inte en vanlig som bara sänker 35-60mm.
Jag vill helst inte behöva kapa en sänkningssats för att få den så låg som jag vill. Måste ju gå att köpa. Men vart?

PS! Klaga inte på mig att jag vill ha en låg golf. Mitt val, mitt beslut. Inte era problem!! Tack, DS!

Tacksam för svar

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

hellaflush!
1 266 Inlägg
22 mars 2010
coilovers finns ju om de är intressant? Kolla www.vwgolf.se o kolla i säljes delen så hittar du en som säljer coils smile

3 519 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Timmyboy skrev:
coilovers finns ju om de är intressant? Kolla www.vwgolf.se o kolla i säljes delen så hittar du en som säljer coils smile

Tack, jag vet. Är inte väghållningen jag är ute efter tyvärr.
Men även coilovers sänker ju till max ca 60mm.
Borde gå att få lägre

Mvh

1 207 Inlägg
22 mars 2010
Coilisar eller bälgar är nog the only way to go om du skall köra riktigt lågt.

35 Inlägg
22 mars 2010
2700kr inkl frakt på vwgolf.se Mycket bra kille som säljer,bra priser och säkra leveranser,

(Har handlat av han 4ggr nu)

35 Inlägg
22 mars 2010
Tänk på att du måste byta krängningshämmare om du sänker mer än 45mm

3 650 Inlägg
22 mars 2010
finns coils som sänker mer än 60mm
Frågan är om det änns finns fjädrar att köpa som sänker mer än 60mm. Du får nog antingen specialbeställa lr kapa sänkfjädern..

jag skulle dock kört på coilovers

3 519 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Kesler skrev:
Frågan är om det änns finns fjädrar att köpa som sänker mer än 60mm. Du får nog antingen specialbeställa lr kapa sänkfjädern..

Jo jag har funderat mycket på coilovers.. Men några polare anser att det inte är det jag ska köpa. Eftersom det inte är väghållningen jag är ute efter. Enbart sänkningen. Men tåls att fundera på mer ändå.

Hur mycket kan coils sänka?

Mvh

2 751 Inlägg
22 mars 2010
massse skrev:
Tänk på att du måste byta krängningshämmare om du sänker mer än 45mm

Va :S Jag har sänkt 55 fram 45 bak och inte har jag bytt något. Har kört så ca 6000 mil.

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
22 mars 2010
Kör på AirRide.. Så kan du justera hur du vill.

Who Djaa bless no man curse

3 519 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
DasAuto skrev:
Kör på AirRide.. Så kan du justera hur du vill.

Känns lite onödigt dyrt. Då jag behöver pengarna att räcka till annat också wink

1 207 Inlägg
22 mars 2010
Mr_M_ skrev:
Kesler skrev:

Jo jag har funderat mycket på coilovers.. Men några polare anser att det inte är det jag ska köpa. Eftersom det inte är väghållningen jag är ute efter. Enbart sänkningen. Men tåls att fundera på mer ändå.

Mvh

90% av tyskstukscenen kör med coilovers. Och de flesta bryr sig absolut inte om väghållningen då.

http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=11512&start=0
Detta är annonsen som de flesta hänvisar till (tror jag).

"Ex. Golf 2/3 sänker från 20 till 85-90 mm se exempelbilder på Golf Mk1, Mk2 och Mk4 nedan."

Det var inte någon speciellt bra bild men du får väl kanske ett humm över hur låg den kan bli.

fälg fantast
1 086 Inlägg
22 mars 2010
vad har du för golf mk4 ?

om du inte har golf mk4 GTI eller golf mk4 r32 eller v6 så måste du byta till andra droplinks om du har nu tänkt sänka mer än 40 mm , dessa går på ungefär 599 kr

eftersom du endast är ute efter sänkning och inte bryr dig om väghållning och vill komma undan billigast är det dropplinks och coilovers som gäller

rekomenderar TA tecnix coilovers, du sänker 70-80 mm med dessa MED DROPLINKS

skål

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

3 650 Inlägg
22 mars 2010
Mr_M_ skrev:
Kesler skrev:

Mvh

Fast om du BARA är ute efter sänkningen så kan du ju lika gärna kapa org. fjädrarna. Lr kör somsagt på billiga coilovers så har du sänkning och lite väghållning (skadar ju inte direkt tongue)

fälg fantast
1 086 Inlägg
22 mars 2010
Kesler skrev:
Mr_M_ skrev:
Kesler skrev:

Mvh

Fast om du BARA är ute efter sänkningen så kan du ju lika gärna kapa org. fjädrarna. Lr kör somsagt på billiga coilovers så har du sänkning och lite väghållning (skadar ju inte direkt tongue)

I agree

3 519 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
maco skrev:
Mr_M_ skrev:
Kesler skrev:

Mvh

90% av tyskstukscenen kör med coilovers. Och de flesta bryr sig absolut inte om väghållningen då.

http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=11512&start=0
Detta är annonsen som de flesta hänvisar till (tror jag).

"Ex. Golf 2/3 sänker från 20 till 85-90 mm se exempelbilder på Golf Mk1, Mk2 och Mk4 nedan."

Det var inte någon speciellt bra bild men du får väl kanske ett humm över hur låg den kan bli.

Tack, har skickat ett PM till honom nu.

Tack för alla svar.

( Har inte införskaffat mig en Golf MK4 än. Men det väl görs så kommer det att ske förändringar rätt fort. ) Bilder kommer.
Senast redigerat av Mr_M_ (22 mars 2010)

1 207 Inlägg
22 mars 2010
vwgolf.se skrev:
Golf Mk4: För att sänka denna bil mer än 45 mm behöver man köpa 2 st. kopplingsstag/stabiliseringsstag. Dessa stag ersätter original stabiliseringsstag(fäster i krängningshämmaren).

TA Technix har sådana stag...MEN dessa måste kortas. Då kan man sänka ytterligare lite. För att toksänka och vara helt säker på att de inte tar i bör man byta till Audi TT krängningshämmare.

3 519 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
maco skrev:
vwgolf.se skrev:
Golf Mk4: För att sänka denna bil mer än 45 mm behöver man köpa 2 st. kopplingsstag/stabiliseringsstag. Dessa stag ersätter original stabiliseringsstag(fäster i krängningshämmaren).

TA Technix har sådana stag...MEN dessa måste kortas. Då kan man sänka ytterligare lite. För att toksänka och vara helt säker på att de inte tar i bör man byta till Audi TT krängningshämmare.

Kan någon hjälpa mig att fixa fram en länk med dessa stag?
För jag hittar inte riktigt. Är inte så hemma på det området heller hmm

Tack

fälg fantast
1 086 Inlägg
22 mars 2010
Mr_M_ skrev:
maco skrev:
vwgolf.se skrev:

Kan någon hjälpa mig att fixa fram en länk med dessa stag?
För jag hittar inte riktigt. Är inte så hemma på det området heller hmm

Tack

tala med säljaren om detta, han har dessa i lager /

812 Inlägg
22 mars 2010
H&R har coilovers som sänker 70 mm fram och 60 mm bak, kostar dock 13000kr

http://www.bilmodecenter.se/hr-stallbar … c-344.aspx

Sök