3937
Sök

Hur Klantiga Är Era Flickvänner/fruar/partners?

20 Inlägg
11 december 2010
Gomez skrev:
robert993 skrev:
Mitt x var sur på att jag skulle hem lr nått kom inte riktigt ihåg men iallafall så hon sätter sej inne i bilen som jag hade då och hon trycker upp sina fötter mot vindrutan tills det bara säger poff

jag- Va fan tänker du med?!!

hon- förlåt!

jag- Vindrutan kosta fan mer än vad du haft i pengar dom senaste 2 åren

hon- men det va ju ditt fel

jag- va?!?! så det kanske var mina fötter med?

Hon hade många såna saker för sej men då blir det off topic:P

ööh varför sätter man upp fötterna så och sabbar en ruta??!! och säger att det är ditt fel??

jag hade fått sånt totalt psykbryt kan jag säga

ja det kan jag lova dej det var jävligt nära kan jag säga, men hon fick betala för sej och det vart den dyraste jag kunde hitta!smile

62 Inlägg
5 maj 2011
Christian9-5 skrev:
Som rubriken antyder, hur klantiga är era flickvänner/fruar/partners med era älskade bilar?

Själv så är jag nog extremt olyckligt lottad. Tolka det som ni vill big_smile

1) Incident: På City Gross parkering slår frugan in ena dörren med full kraft i ett kundvagnsskjul gjort av glas.
Förklaring: Hon ser ingenting... såvida det inte är en klädesbutik med pågående rea.
Skador: Big damage. På lacken och mitt humör resten av den dagen.

2) Incident: Frugan lånar ut bilen till hennes mormor som inom loppet av minuter lyckas totalrepa fälgarna på passagerarsidan.
Förklaring: Det är sånt som händer.
Skador: Big damage. På min relation till min frus mormor iallafall.

3) Incident: En bit plåt ligger på motorvägen. Trots klart väder kör hon rakt in i plåten som i sin tur river sönder en skyddsplåt under bilen.
Förklaring: Hann inte reagera. Yeah right.
Skador: Big damage. Trashad skyddsplåt och 900 kr fattigare.

4) Incident: Frugan kör rakt in i en snöhög när hon ska parkera. Men, det är INGEN snöhög. Det är en av kommunens grushögar med snö OVANPÅ! DRAAA ÅT HELVETE!!!
Förklaring: Hon säger ingenting och hoppas att jag inte ska märka något, men eftersom mina ögon faktiskt fungerar märker jag det DIREKT!!!
Skador: Ultra big damage. Spräckt spoiler fram som dessutom bockades inåt, 7 miljoner repor i lacken. Ena dimljuset avled på platsen...vilket jag också gjorde.

5) Incident: Frugan ska lasta ur bilen och drar lasten över vår lackade list.
Förklaring: Orkar inte bry sig.
Skador: Big damage. Djuuuuupa repor i lacken. Dessa fixar en lackerare som genom min frus behandling av bilen, har blivit min bäste vän. Seriöst.

6) Incident: Frugan ska sätta fast lillemans bilbarnstol och sätter ner den i snöslasken INNAN hon sätter in den i bilen. Sjuka fläckar på sätet. Fick slita som ett djur för att få bort dem.
Förklaring: En bil är till för att användas. Gäller det inte hjärnan också?

7) Incident: Skulle köpa en dödsfälla till bil till min fru som hon kan trasha bäst fan hon vill.
Förklaring: Det här börjar bli dyrt.
Skador. Big damage. På förhållandet. Frugan var inte så sugen på att tuffa runt i en Golf från 1983.

Fortsättning följer alltså...tyvärr.

HAHAHA
Fan det bästa jag läst på länge big_smile

624 Inlägg
5 maj 2011
NeoSWE skrev:
Christian9-5 skrev:
Som rubriken antyder, hur klantiga är era flickvänner/fruar/partners med era älskade bilar?

Själv så är jag nog extremt olyckligt lottad. Tolka det som ni vill big_smile

1) Incident: På City Gross parkering slår frugan in ena dörren med full kraft i ett kundvagnsskjul gjort av glas.
Förklaring: Hon ser ingenting... såvida det inte är en klädesbutik med pågående rea.
Skador: Big damage. På lacken och mitt humör resten av den dagen.

2) Incident: Frugan lånar ut bilen till hennes mormor som inom loppet av minuter lyckas totalrepa fälgarna på passagerarsidan.
Förklaring: Det är sånt som händer.
Skador: Big damage. På min relation till min frus mormor iallafall.

3) Incident: En bit plåt ligger på motorvägen. Trots klart väder kör hon rakt in i plåten som i sin tur river sönder en skyddsplåt under bilen.
Förklaring: Hann inte reagera. Yeah right.
Skador: Big damage. Trashad skyddsplåt och 900 kr fattigare.

4) Incident: Frugan kör rakt in i en snöhög när hon ska parkera. Men, det är INGEN snöhög. Det är en av kommunens grushögar med snö OVANPÅ! DRAAA ÅT HELVETE!!!
Förklaring: Hon säger ingenting och hoppas att jag inte ska märka något, men eftersom mina ögon faktiskt fungerar märker jag det DIREKT!!!
Skador: Ultra big damage. Spräckt spoiler fram som dessutom bockades inåt, 7 miljoner repor i lacken. Ena dimljuset avled på platsen...vilket jag också gjorde.

5) Incident: Frugan ska lasta ur bilen och drar lasten över vår lackade list.
Förklaring: Orkar inte bry sig.
Skador: Big damage. Djuuuuupa repor i lacken. Dessa fixar en lackerare som genom min frus behandling av bilen, har blivit min bäste vän. Seriöst.

6) Incident: Frugan ska sätta fast lillemans bilbarnstol och sätter ner den i snöslasken INNAN hon sätter in den i bilen. Sjuka fläckar på sätet. Fick slita som ett djur för att få bort dem.
Förklaring: En bil är till för att användas. Gäller det inte hjärnan också?

7) Incident: Skulle köpa en dödsfälla till bil till min fru som hon kan trasha bäst fan hon vill.
Förklaring: Det här börjar bli dyrt.
Skador. Big damage. På förhållandet. Frugan var inte så sugen på att tuffa runt i en Golf från 1983.

Fortsättning följer alltså...tyvärr.

HAHAHA
Fan det bästa jag läst på länge big_smile

ja du vad säger man..just likgiltighteten skulle ju få en att vilja skära i människan

who´s the man?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 maj 2011
Fan vilken roligt tråd, min flickvän är faktiskt snäll mot bilarna men min mor är en annan sak. Hon lyckas med fantastiska saker, tex köra hål i en riktig hasplåt till 240. Höja golvet bak i en Saab och backa rakt in i ett garage med min dåvarande Volvo.
Fan jag skulle nog kunna byta käring om hon bucklade bilen. tongue
Men jag har läst i en dagstidning att kvinnor orsakar mindre olyckor överallt utom på parkeringar, men står man utanför sin lokala Coop forum och observerar hur vissa kärringar parkerar så förstår man att man kan lita på statestiken. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

9 121 Inlägg
8 maj 2011
RD_87 skrev:
Fan vilken roligt tråd, min flickvän är faktiskt snäll mot bilarna men min mor är en annan sak. Hon lyckas med fantastiska saker, tex köra hål i en riktig hasplåt till 240. Höja golvet bak i en Saab och backa rakt in i ett garage med min dåvarande Volvo.
Men jag har läst i en dagstidning att kvinnor orsakar mindre olyckor överallt utom på parkeringar, men står man utanför sin lokala Coop forum och observerar hur vissa kärringar parkerar så förstår man att man kan lita på statestiken. smile

Sen är det ju tyvärr så att statistiken ljuger lite med, visst att det är fler killar i åldern 18-25 orsakar mer olyckor än tjejer 18-25 det är helt sant. MEN det som inte finns med i den statistiken är att det är bra mycket mera killar än tjejer i den åldern som har körkort.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 maj 2011
Putteliten skrev:
RD_87 skrev:

Sen är det ju tyvärr så att statistiken ljuger lite med, visst att det är fler killar i åldern 18-25 orsakar mer olyckor än tjejer 18-25 det är helt sant. MEN det som inte finns med i den statistiken är att det är bra mycket mera killar än tjejer i den åldern som har körkort.

Dessutom pekar inte statistiken på hur många bilar som sabbats av tjejer som INTE ENS KÖRT BILEN I FRÅGA! big_smile

1 874 Inlägg
8 maj 2011
robert993 skrev:
Gomez skrev:
robert993 skrev:
Mitt x var sur på att jag skulle hem lr nått kom inte riktigt ihåg men iallafall så hon sätter sej inne i bilen som jag hade då och hon trycker upp sina fötter mot vindrutan tills det bara säger poff

jag- Va fan tänker du med?!!

hon- förlåt!

jag- Vindrutan kosta fan mer än vad du haft i pengar dom senaste 2 åren

hon- men det va ju ditt fel

jag- va?!?! så det kanske var mina fötter med?

Hon hade många såna saker för sej men då blir det off topic:P

ööh varför sätter man upp fötterna så och sabbar en ruta??!! och säger att det är ditt fel??

jag hade fått sånt totalt psykbryt kan jag säga

ja det kan jag lova dej det var jävligt nära kan jag säga, men hon fick betala för sej och det vart den dyraste jag kunde hitta!smile

Har lärt mig att det är svårt att hitta tjejer som kan sitta med fötterna ordentligt på golvet, utan som måste upp med dom vid rutan o.s.v... helt otroligt.

TruCkeR
64 Inlägg
12 maj 2011
linuslinje skrev:
Hehe, roliga historier. smile
Istället för att ni tjejer bara skriver "nää så är det inte, vi är bra förare" så kan ni väl fylla i med historier om era killar som klantar er? smile

Jag lånade ut bilen till en tjej som lyckades backa 3 meter bredvid vägen och in i ett berg.
Förstår än idag inte hur hon lyckades. smile

Förklaring: Jag såg inte, det var mörkt.
Då ska man väl kanske inte fortsätta? smile Man går väl ut och tittar då. hehe.

Mitt x o jag skulle byta högtalare i min bil.
Han pillar in en mejsel i dörrsidan för att bända bort gallret..
Varav jag påpekar att vi förmodligen får hänga bort hela dörrsidan.
"D behövs INTE!" krack, gallret borta, trasigt.. Vi skulle hängt av dörrsidan.

Vi hade bilarna i dubbelgarage, då han jobbade ute i veckorna hade jag hela garaget för mig själv big_smile
Men efter varje helg, hade jag ett nytt dörruppslag på bilen då han alltid envisades med att backa in!

Tvättade bilen, han ville prompt hjälpa mig för att det skulle gå fort(har en  tendens att ta väääldigt lång tid på mig, men det ska väl göras noggrant lr?) han tappa svampen på golvet, där det låg massa grus, tar upp den o helt sonika gnuggar vidare!?!?!

Nuvarande, när jag låg på bb, skulle han parkera, glömde titta i hö bakspegel, o titt på fan att där stod det en betongsugga!

O så tar vi brudarna då!!
Var på besök i ett stall, där det fanns dåligt med parkeringsplatser. Ställde mig utmed vägen på vänster sida på en gräsmatta, på andra sidan vägen hade en tjej kört in bilen. När hon skulle åka ropade jag skämtsamt:"Akta min bil!" O fick svaret:"Jaa d e lugnt!"
Hon backar, rakt över vägen, in i min bil..
O nej, det var inte trångt..

Låg bakom en kompis, som låg mitt i vägen!
Låg bakom henne ett par km, sen fick jag brått, blinka på henne för att hon skulle hålla åt sig, ingen reaktion.. Hävde mig om iaf o tutade för att uppmärksamma henne på att jag skulle om(Fick köra halvvägs ner i diket). Kom om, ringde henne, hon hade inte ens uppmärksammat att hon hade bilar bakom sig...

Som många tidigare sagt, att det är både och, o fan att jag har svurit över fruntimmer som inte kan köra bil, men det e nog mer på karlar, (o jaag favoriserar ingen!) Kanske har o göra med att det vistas mer karlar i trafiken.
Bäst är när man kommer ifatt en snigelåkare på vägen, o börjar;"Jävla kärring flytta på dig förhelvete!" Resten av ramsan väljer jag att inte nämna.. Sen när man väl kan köra om är det en karl bakom ratten ^^
Då man vistas i trafiken med större fordon, så är enligt min erfarenhet att det är rätt lika, men kvinntimmrena har den tidigare påtalade tendensen: "Det var inte meningen, vad gör det, ingen olycka skedd"
Karlar: Härjar, svär, pekar finger o hytter med näven (Som jag själv)
O dessutom kan älta det i oändlighet!

Dock tycker jag att vissa inlägg drar alla över en kant, o det tycker jag inte är ok..

Ointresserad.
936 Inlägg
12 maj 2011
TS:

Byt fru.. allvarligt!

Teabag appreciation club.

11 Inlägg
14 maj 2011
Jag har valt att ta det säkra före det osäkra och helt enkelt låtit bli att skaffa en "hona".

533 Inlägg
18 maj 2011
Dagens bästa och största skratt - tack! smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

2 174 Inlägg
19 maj 2011
säger det samma, dagens underhållning, jag säger bara en sak, jag hade lämnat tjejen DIREKT om hon gjort såna skador på min bil hahah, om hon inte var JÄÄÄVLIGT snygg hahahahah

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
19 maj 2011
Ett ex välte en studiomonitor i golvet, värde 3000:-. Förklaring: Ingen, hon fnissade lite över hur klantig hon var. När hon märkte min reaktion på den numera tvådelade högtalaren så tyckte hon att jag överreagerade.

Ett annat ex körde in i en stolpe framför bilen vid parkering. Förklaring: Svårt att se var bilen slutar. Samma ex ställde en glassbägare på instrumentbrädan och glömde den där, vilket gjorde att glassen smälte och orsakade en stor vit fläck på instrumentbrädan som faktiskt inte gick att få bort.

Jag skulle aldrig låta en flickvän köra min sommarbil. Låter visserligen inte vem som helst köra den i vilket fall som helst.
Senast redigerat av Sheba (19 maj 2011)

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
19 maj 2011
Ja min darling fixade ju nästan plastbrand i köket idag, läs det på min blogg för jag vill inte påminnas om det igen smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

52 Inlägg
20 maj 2011
Har lärt mig att det är svårt att hitta tjejer som kan sitta med fötterna ordentligt på golvet, utan som måste upp med dom vid rutan o.s.v... helt otroligt.

Det där känner jag igen, varje gång man är ute och åker så far fötterna upp!

998 Inlägg
20 maj 2011
Nagelsax skrev:

va är det för typer som ni hittar? aldrig haft en tjej som har fötterna där. Sen skulle jag aldrig tillåta det heller, skulle man krocka så är hon nog gått som död. spec om man har airbag där.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

387 Inlägg
20 maj 2011
ts hur står du ut me din k*ring ? yikes

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 maj 2011
LordLife skrev:
Nagelsax skrev:

va är det för typer som ni hittar? aldrig haft en tjej som har fötterna där. Sen skulle jag aldrig tillåta det heller, skulle man krocka så är hon nog gått som död. spec om man har airbag där.

Min ska gärna ha ut foten genom sidorutan så det är fan inte ovanligt. Ibland drabbas man av plötslig förståelse för Mark & Jonas...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 874 Inlägg
26 maj 2011
LordLife skrev:

Ja, du. Jag har fasen aldrig åkt bil med en tjej i min egen ålder som kan ha fötterna på golvet. Tragiskt, men sant. Nu sedan jag köpte S80:n, som dessutom var rätt dyr (enligt mina egna mått mätt) så har hon inte haft fötterna där dock. Åker dom upp så blir det liv, kan jag lova!

23 Inlägg
12 juni 2011
bumpe skrev:
Vi skulle iväg på en "överraskningsresa" med okänt mål det året vi i kompisgänget fyllde 18! Tror vi åkte 2 eller 3 bilar var på jag åkte med en ett år äldre tjejkompis! Hon hade lånat denna mycket vassa Skoda Fabia 1.2L, 3-cylindrig om jag minns rätt!

Börjar bra på parkeringen, startar upp bilen och allt går bra! Varvar motorn (ca 3000 varv) och kliver av kopplingen lite mer våldsamt än planerat vilket var tur, hon hade 1:an i istället för backen! Alla passagerare tittar på varandra och hon känner en viss "press" att göra det bättre!
Nytt försök! Denna gång med backen i, varvar upp bilen till 3000 varv och när hon hittad "dragläge" ger hon fullt upp till varvstopp och slirar långsamt ut. Vi i baksätet skrattar nu lite lågmält.
Väl ute från parkeringen ska bilen växlas från 1:an till 2:an. Fullt på ettan, släpper av till full motorbroms vid ca 5000 varv, i med 2:an och så kliva av kopplingen. Läget börjar nu bli irriterat och tanken på att åka långt såhär blir jobbigt.
Lyckades ta oss ungefär 200 meter innan kartläsaren säger "Du ska svänga vänster här framme". Detta är en 50-sträcka med mittrefug.
Lilla fröken börjar svänga höger varpå alla protesterar och paniken är ett totalt faktum. Hon kör istället rakt fram och står nu mitt i det första körfältet. Vi säger att "Du ska vänster" varpå hon svänger höger och kör nu MOT färdriktningen! Samtliga utom förare skriker nu och får fram att "Vänster är ju för i h-e åt andra hållet".
Hon får då den briljanta iden att faktiskt svänga vänster (åkande mot färdriktningen) och kommer då in på en enkelriktad gata!
Alla i bilen, inkl föraren, skriker nu hysteriskt, försöker i ren panik att fly ut ur bilen innan en bra "parkeringsplats" hittas på en trottoar där vi kan göra ett förarbyte!

Säger dock inte att kvinnor är dåliga på att köra bil! Naturligtvis känner jag kvinnliga förare som jag helst inte lånar ut bilen till men av de få som faktiskt fått köra den är nog kvinnor faktiskt överrepresenterade smile

Problemet i Sverige är att om jag kör sönder (vilket jag gjorde i höstas) så är det "klantigt" men inte mer...
Hade en kvinna gjort det hade hon varit en dålig bilförare i mångas ögon! En olycka blir alltid värre känns det som bara för att en kvinna gjort det, vilket jag tycker är synd sad
Skojar dock mycket med tjejer om detta, att de e så sjukligt dåliga på att köra bil! Jag menar, jag är ganska ung, kille och åker turbo-bil. Det är klart som fan jag kör asbra då! smile

Haha! skrattar så jag nästan gråter

Kör idag, imorgon kanske du inte har råd med bränsle!

Sök