Nu är returledningen hål uppborrat i tankens tak. Ska hitta en svets nippel bara.. Matar ledningen hål till tanken skall pluggas å ett nytt hål borras upp.
Kommer nog köra med 12mm slang till både matning och retur!
Bakaxel locket nedplockat och oljan tömd. Dreven ser väldigt fina ut, dock inte oljan :p Skall slipa rent locket och lacka det mattsvart, ny packning ska på och i med ny fräsch olja!
Bakaxeln va ny när ja köpte han.. sen jävla skulle en kompis börna, fullgas å bah högg av kopplingen, Jäävlar va d small, sen va den slut elr aa, iaf knutkorsen !
Bakaxeln va ny när ja köpte han.. sen jävla skulle en kompis börna, fullgas å bah högg av kopplingen, Jäävlar va d small, sen va den slut elr aa, iaf knutkorsen !
aha okej :p Aa, de var nog knutkorsen som small. Va inge fett kvar i dem samt att nållagren var borta så de glappa som fan.. Men nu blir de nytt å fräscht, lär dock rasa igen med nya motorn
Idag ska jag sätta igång och bygga bränslesystemet Har i princip allt jag behöver Blir 740 52-203 pump samt 10mm inv. slang till både matning och retur. Använder tryckluftskopplingar, ska löda fast en koppling i taket på taken för retur och borra upp org. hålet till matning!
en fråga.. vid lödning av kopplingar i mässing mot plåt, kan jag använda tennlod?? Blir ju inga större krafter på kopplingarna så sett. skall bara på en slang med klämma..
Bakaxeln va ny när ja köpte han.. sen jävla skulle en kompis börna, fullgas å bah högg av kopplingen, Jäävlar va d small, sen va den slut elr aa, iaf knutkorsen !
aha okej :p Aa, de var nog knutkorsen som small. Va inge fett kvar i dem samt att nållagren var borta så de glappa som fan.. Men nu blir de nytt å fräscht, lär dock rasa igen med nya motorn
jo ja böt båda bakaxel och kardan, gamle kardan gick av i fram vid lådan och ibak vid axeln.....
Bakaxeln va ny när ja köpte han.. sen jävla skulle en kompis börna, fullgas å bah högg av kopplingen, Jäävlar va d small, sen va den slut elr aa, iaf knutkorsen !
aha okej :p Aa, de var nog knutkorsen som small. Va inge fett kvar i dem samt att nållagren var borta så de glappa som fan.. Men nu blir de nytt å fräscht, lär dock rasa igen med nya motorn
jo ja böt båda bakaxel och kardan, gamle kardan gick av i fram vid lådan och ibak vid axeln.....
aha okej, ojj.. Men de är nog ganska klena då de är ihåliga!
en fråga.. vid lödning av kopplingar i mässing mot plåt, kan jag använda tennlod?? Blir ju inga större krafter på kopplingarna så sett. skall bara på en slang med klämma..
Nej förfan, icke!
tennet fäster inte i plåt, ja har inte lyckars med det i alla fall. Försökte löda dit ett kopparrör i en tank med tenn men de var bara att bryta bort efteråt...
Skaffa ett lod för ändamålet för att det ska hålla ihop. Jag körde till sist på nåt lod jag fick av grannen, varmlod eller vad det kallas.
en fråga.. vid lödning av kopplingar i mässing mot plåt, kan jag använda tennlod?? Blir ju inga större krafter på kopplingarna så sett. skall bara på en slang med klämma..
Fungerar väldigt bra med silverlod, eller hårdlod som vvs:are använder är nästan ännu bättre typ denna: (Artnr: 214011 på JULA)
Farsan har köpt en fuelcell åt mig redan!! Underlättar en del och fullbordar racing stuket på bilen!! Tack jag innerligt för! Nu är det inte långt kvar tills jag är ute på gatorna och rasar bakaxlar hahaha