3526
Sök

Urladdat bilbatteri HELP !

30 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Hej,
Vet inte om jag lagt den fel isf får ngn flytta på den.

Jag har iaf ett stort problem glømde dimljusen på inatt och hela batteriet e ju såklart urladdat. Bor uppe i norge och nytt batteri dær jag har kollat kostar cirka 2.000 vilket jag inte vill lægga ut. Har ingen laddare hemma. Fungerar det att starta bilen med startkablar om batteriet e helt tomt på strøm ?

tacksam før snabba svar då jag ska åka till Sverige idag smile

217 Inlägg
16 april 2010
ja det kan du, så kjører du minst i 30-40 min. husk at batteriet ikke lader seg fult opp fra bilens generator, så ta det ut å lad det fult opp med en batterilader, men ingen stress å starte opp med kabler. hent meg X antall ganger, flatt batteri å startet med kabler, kjørt litt og vips alt i orden, merk at det kan være smart å slå sv bilsterioen,vifter osv så du konsentrerer lading til batteriet å ikke noe annet i 30min (lader best ved kjøring)

30 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Okej tusen takk smile Setter stor pris på svaret !

30 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Du håller inte av någon tillfællighet till uppe i Oslo da jag ser att du er norsk ? big_smile

217 Inlägg
16 april 2010
har bodd i Oslo, på Majorstua, nå bor jeg i Malmø smile

30 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Kan berætta att det inte hjælpte med startkablar nær bateriet var helt slut, fick køpa ett helt nytt sad

217 Inlägg
16 april 2010
sett på start kabler, la den andre bilen gå litt, rus med motoren, etter 3-5 min så starten du din (den med flatt batteri) noen ganger må man "booste" i gang batteriet smile, ingen grunn til å kjøpe nytt

217 Inlägg
16 april 2010
jeg pleier å kjøre + direkte på + og - direkte på - , da starten den alltid, uansett hvor flatt batteriet er, men nå har jeg en gammel bil også da smile

30 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Man ska ju koppla + till + och minus till jord tongue Jag låt bilen stå i cirka 20 min men inget hænde helt flatt

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
16 april 2010
Biltema finder du det meste wink

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

21 761 Inlägg
16 april 2010
Gäller det en någorlunda normalstor bensinmotor så ska den gå att få igång med startkablar, annars har man dåliga kablar eller dålig kontakt med kablarna. Det är min åsikt iaf. smile

Det är helt riktigt att man enligt alla rekommendationer ska koppla från batteriminus på hjälpande bil till jord (motorblock oftast) på den "döda" bilen, men det är inte alltid man får riktigt bra kontakt när man sätter kabelklämman på motorblocket och då blir det bara fiasko av allting.

Sök