3541
Sök

Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

1 534 Inlägg
18 maj 2010
bryr mej inte direkt, vill de vara så så får de vara så

KHRacing
18 maj 2010
De är människor de med. !

635 Inlägg
18 maj 2010
The_Mechanic skrev:
Panzar_Audi skrev:
Alla "volvoraggare" jag träffat har varit jävligt trevliga och sociala, det kan man inte säga nåt annat om, men när det kommer till deras syn på bilar osv så kanske jag störa mig litegrann men inte nämnvärt, fine dem tycker att deras 740 är bäst i världen, jag stör mig inte av det, man kan alltid fråga om hjälp och få den av dessa folk, sen är det nog annorlunda på vissa ställen, som nån annan skrev att i vissa delar av Värmland är det istället gamla Mercedes som gäller, men som sagt dom har inte gjort mig nått ont och då tänker inte jag sitta här och spy galla på dem bara för att dom lyssnar på musik som jag inte gillar, stylar bilen på ett sätt jag ogillar, då kan jag ju direkt säga att stör mig mer på dom rymdfarkoststylade japanarna som rullar runt.

tack så mycket en vettig person, jag bjuder på pizza!

Volvoraggare är det snällaste och bästa folk som finns... får jag oxå en PIZZA, tar gärna en FAMILJEPIZZA med EXTRA fyllning av allt och lite till !!  big_smile wink

Volvoraggare, Opelraggare, Mercaraggare mm mm... det är samma typ av folk i olika bilmärken, en del skitstövlar, andra riktigt trevliga typer... typ, volvoraggare har väll funnits sen 70-talet, eller kanske sent 60-tal !! cool

R som i Robban....
122 Inlägg
18 maj 2010
lillskott skrev:
personligen diggar jag dessa volvoraggare smile
(och även "merca raggare" som de är mycket av här)
spenderade själv mkt av tiden i en volvo när man gick gymnasiet här å är roligt att ligga på raggen å bompa musik med kompisar.
med de bästa med det är att ungjävlarna som kör dessa risiga volvos å mercer är att dom oftas köpt bilen själv å fixar de dom kan på bilen själv å gör den personlig. hatar dessa ungdomar som raggar runt i antingen mammas å pappas bil eller dyr bilen som mamma och pappa betalat å fnyser åt dom som facktiskt har en egen riktig bil smile

finns inget som skriker mer sommar än när alla "raggar" bilar har rutorna nervevade å svensk rapp å allmänt fuk musik skriker ut så plåten skakar på bilarna wink love it!

kan inte mer än att hålla med smile

232 Inlägg
21 maj 2010
Thunderbird88 skrev:
adrez skrev:
diggar såna här diskussioner big_smile
vill även tillägga att jag gärna kör ett varv på stan o spelar musik dock ej så mkt bas utan har hellre fint diskantljud, och lyssnar sällan på techno mest 80 tals pop ,
klär mig endast i jeans om ja åker på kvällen osv
jaaa ja har 100 wunderbaum räknat dom idag..
jag har lite grövre avgasystem ..
jag har sänkt bil och tonat osv ..
är ja volvoraggare:D???

Akta så att du inte blir ihjälslagen med påkar! lol

haha menart va faaan man ska ha sin egna stil så äre:L

139 Inlägg
29 maj 2010
Diabel skrev:
Enligt mig är volvoraggare :

Ett gäng killar (oftast med keps) som snusar , spottar runt omkring , drömmer om en gammal rostig jänkare för att den är sååååååå BALL , hänger ofta  vid donken oftast i sällskap med 14-15 år gammla tjejer i mjukisbyxor som kan skryta för klasskompisar att de umgås med killar som har en bil.
För övrigt så dunkas det fjortistechno i bilar alla högtalare är slutkörda och slutsteget är endast kopplad till basslådan.
Väldigt mörkt tonade rutor , en jäääääääääävla massa luftgrannar i bilen , när antalet luftgrannar i bilen matchar antalet antener på bilen får föraren automatiskt en högre status i sitt gäng.

Är det doftgranar du försöker stava till ?roll

5 198 Inlägg
30 maj 2010
kanske dags för ett nytt begrepp..... Plastrakets raggare...

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2010
reaser skrev:
The_Mechanic skrev:
måste man hålla på bry sig i allt?, förstår inte riktigt det, låt det vara "let it fly" jävla moral fittor, dom kör sina bilar, du kör dina bilar OKEJ?! sen om dom beter sig som svin i trafiken är en HELT annan grej som inte har med "volvoraggare" att göra men som ändå inte borde ta upp på detta forumet då ni ändå inte kommer kunna göra något åt det, då ni också Garanterat beter er som svin då och då i trafiken även jag likaså

chrizz för fan stäng av mig om du vill men städa för fan upp lite på forumet nu!
Har kommit alldeles för mycket bara pajkastar trådar nu där man hänger ut folk av det olika slag!

Pajkastar trådar som hänger ut folk? Vill jag inte kalla det då det är en såkallad "Volvoraggare" som startade tråden. (jag med andra ord) . andledningen att jag fick den tanken var för att jag fått en känsla av att det finns folk som ser ner på sånna som mig pga av alla fördommar.

ONT: Min beskrivning på en "volvoraggare" vilket jag själv klassas som. en Volvoraggare är i mina ögon någon som fastnat för just Volvo och lägger ner allt dom har på just sin/sina Bilar och är mycket sociala och trevligt folk. och när jag menar lägger ner allt på bilarna så menar jag inte lägger all kraft på att hoppa in taket eller liknande utan verkligen jobbar på sin bil

Om de nu är så att folk tar illa upp av denna tråd så är det bara att låsa den. Inte min avsikt att starta bråk eller hänga ut någon grupp utan var bara av ren nyfikenhet.

MVH

Skämtar du med mig?
Finns nog inte mer OSOCIALT folk än volvo raggarna med kapade holkar. Vet på flera bilträffar har dom kommit dit, suttit kvar i bilen med volymen så högt det går alternativt åkt runt och väsnats runt parkeringet 43 varv för att alla ska se och höra att deras kapade 740 med stuprör minsann kan få ställ!

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2010
hedley skrev:
reaser skrev:
The_Mechanic skrev:
måste man hålla på bry sig i allt?, förstår inte riktigt det, låt det vara "let it fly" jävla moral fittor, dom kör sina bilar, du kör dina bilar OKEJ?! sen om dom beter sig som svin i trafiken är en HELT annan grej som inte har med "volvoraggare" att göra men som ändå inte borde ta upp på detta forumet då ni ändå inte kommer kunna göra något åt det, då ni också Garanterat beter er som svin då och då i trafiken även jag likaså

chrizz för fan stäng av mig om du vill men städa för fan upp lite på forumet nu!
Har kommit alldeles för mycket bara pajkastar trådar nu där man hänger ut folk av det olika slag!

Pajkastar trådar som hänger ut folk? Vill jag inte kalla det då det är en såkallad "Volvoraggare" som startade tråden. (jag med andra ord) . andledningen att jag fick den tanken var för att jag fått en känsla av att det finns folk som ser ner på sånna som mig pga av alla fördommar.

ONT: Min beskrivning på en "volvoraggare" vilket jag själv klassas som. en Volvoraggare är i mina ögon någon som fastnat för just Volvo och lägger ner allt dom har på just sin/sina Bilar och är mycket sociala och trevligt folk. och när jag menar lägger ner allt på bilarna så menar jag inte lägger all kraft på att hoppa in taket eller liknande utan verkligen jobbar på sin bil

Om de nu är så att folk tar illa upp av denna tråd så är det bara att låsa den. Inte min avsikt att starta bråk eller hänga ut någon grupp utan var bara av ren nyfikenhet.

MVH

Skämtar du med mig?
Finns nog inte mer OSOCIALT folk än volvo raggarna med kapade holkar. Vet på flera bilträffar har dom kommit dit, suttit kvar i bilen med volymen så högt det går alternativt åkt runt och väsnats runt parkeringet 43 varv för att alla ska se och höra att deras kapade 740 med stuprör minsann kan få ställ!

Volvo raggare för mig:
Blekfet alt skit smal tonåring eller förvuxen bebis som åker runt i en gammal härk 200/700 serien och även 900 serien blir allt vanligare. Helst ska den vara rostig, kapad, en bas låda som snart kommer explodera samt man ska ha över 50 wunderbaums för att va tuff.
Sen ska jag åka runt på 1.ans varvstopp så bilen vrålar utav helvete utanför alla skolor så alla tittar på mig när jag kommer i mitt skrotupplag, när dom tittar lägger jag i 2.an och gasar ännu mer!

När detta uppdrag även kallat projekt få fjortisar att sitta å dricka folköl i baksätet så jag kan snegla ner i deras u-ringning är avklarat glider man vidare till den lokala korvmojen, helst förbi tidigare skolor för att se ifall folk fortfarande kollar när du kommer.

När man glider in på mojjen ska man varva upp bilen en hel del så att alla vet att just du är på väg in, gå ur bilen, försök se ball ut när du hänger på den samtidigt som du trycker upp minsta halva läppa' med snus och rättar till kepsen.

P.s glöm inte veva ner alla rutor max när du spelar musik, någon lycklig sate kan ju ha missat dig första gången!

P.s 2: Om du inte får tillräckligt med uppmärksamhet första gången du varvar sönder, ta bort nästa ljuddämpare också!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
30 maj 2010
hedley skrev:
Skämtar du med mig?
Finns nog inte mer OSOCIALT folk än volvo raggarna

Jag tycker du har tvärfel. Vi hade årsmöte idag med Svenska Volvo 7/900 Klubben. Bara trevliga och sociala grabbar där.

Jonas

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
30 maj 2010
reaser skrev:
Hej alla garaget medlemmar smile sitter här och har lite tråkigt och då kom en tanke upp i huvudet och efterssom det inte är så ofta jag tänker så tänkte jag dela med mig och se vad ni tycker om tanken smile

Vad har ni för syn på "volvoraggare" Torgraggare" "Bonnraggare" "Blöjraggare" eller vad ni nu vill kalla oss? frågar bara för ren nyfikenhets skull och ser hur mycket som stämmer smile

Mvh Volvo-token Alex smile

En som ser skillnad på en 740 och en 940 smilesmile och vet vad en v90 /965 och sådana saker är.

De brukar även se skillnad på 855och v70.

Och prata skit om bmw

smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2010
Volvo_Mannen skrev:
hedley skrev:
Skämtar du med mig?
Finns nog inte mer OSOCIALT folk än volvo raggarna

Jag tycker du har tvärfel. Vi hade årsmöte idag med Svenska Volvo 7/900 Klubben. Bara trevliga och sociala grabbar där.

Lite skillnad på en seriöst anordnad klubb och random lösdrivande folk också.
Jag har träffat många goa volvo gubbar också men tyvärr rår man inte för att de som är mindre seriösa älskar att bli hatade och förstöra andras rykten.

Jag ser de som bygger sina volvo/saab/bmw seriöst mer som fantaster inom sin genre istället för lösdrivande pack. Som förvisso finns inom alla genrer men även överlag är mer representerade inom vissa.

79 Inlägg
30 maj 2010
här i Finland är det mest volvoraggarna som håller sig i skinnet wink

Redneck life
357 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
ToTTeN skrev:
reaser skrev:
Hej alla garaget medlemmar smile sitter här och har lite tråkigt och då kom en tanke upp i huvudet och efterssom det inte är så ofta jag tänker så tänkte jag dela med mig och se vad ni tycker om tanken smile

Vad har ni för syn på "volvoraggare" Torgraggare" "Bonnraggare" "Blöjraggare" eller vad ni nu vill kalla oss? frågar bara för ren nyfikenhets skull och ser hur mycket som stämmer smile

Mvh Volvo-token Alex smile

En som ser skillnad på en 740 och en 940 smilesmile och vet vad en v90 /965 och sådana saker är.

De brukar även se skillnad på 855och v70.

Och prata skit om bmw

smile

Bra svar tycker jag smile skulle man råka ta fel på en 740 och 940 när man strögar med kompisarna kommer man nog få höra det ett tag sen för det anser vi ju vara en självklarhet att man ser skillnad smile

Det där om snackar skit om Bmw vet jag inte riktigt, kanske lite om Saab däremot men vi har ju andledningar (oftast) andledningen till att jag inte kör Saab är inte för jag inte tycker dom är sköna att köra utan mest för att JAG inte har råd med delar till dom och att JAG inte tycker det är roligt att skruva Saab smile

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

1 944 Inlägg
31 maj 2010
Anser att denna tråd endast tar upp onödigt utrymme på garaget.org server/ar.

LÅS DEN !!
Senast redigerat av b0nd3n (31 maj 2010)

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Redneck life
357 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
b0nd3n skrev:

LÅS DEN !!

Finns väll isåfall många mycket "onödigare" trådar, och efter 10sidor på relativt kort tid är väll ett bevis på att den andväns? jag tycker ialla fall inte att den är onödig, rolig läsning:)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
1 juni 2010
haha utan oss så skulle ni andra inte ha något att snacka om

HAHAHAHAHAHAHA

806 Inlägg
2 juni 2010
volvo raggers, alltid en bakprilla i käften och elvis frilla med en jävla polisong större än promille halten dom har i blodet, DE ser ni DE e GOA gubbar

327 Inlägg
2 juni 2010
Att deras brudar handlar kläder på H&M.

Green Street Elite
676 Inlägg
2 juni 2010
b0nd3n skrev:

LÅS DEN !!

verkar som nån tog åt sig på allas " syn" på volvo raggare wink?

Sök