Första stycket
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_br … 12&w=2Har kommunens lapplisor efter mig 3x650kr böter senaste två veckorna. Pga detta måste jag tyvärr sälja bilen...
Det är alltså en Bronco II av 1990 års modell, föregångaren till korta ford explorer. Samma typ av fordon som chevrolet blazer. Ej 4x4 eller 4wd, bara rwd (dvs bakhjulsdriven) orginal. Stolar fram (armstödet i mitten saknas) och liten soffa för två personer bak. Helt okej skick invändigt.
Ford 2.9 v6 som går bra, elhissar, gammal kassetradio. På bilen sitter mycket bra dubbdäck (hankook) rost finns men inte allt för mycket. ca 21 600 mil på mätaren, osäker på om de är km eller miles (import 1992). 6 ägare ink. mig själv i Sverige.
Besiktad till 2012-03-31, besiktad med anmärkningar (utan "bra att veta") som är åtgärdade och ombesiktad med blankt papper.
Tre fel finns på bilen:
1, tempmätaren funkar ej (har inte kollat vad de kan bero på)
2, Mindre skrapljud vid belastning (kan bara vara urtrampningslagret som är dåligt)
3, Spricka i vindrutan, gick dock igenom besiktningen med denna.
Mot pristillägg 3000kr medföljer även en uppsättning sprillans nya sommardäck (kleber 215/65/15) på fula plåtfälgar.
Föredrar kontakt via telefon men svarar på mail/sms i mån av tid. fler bilder kan mailas om intresse finns.