3274
Sök

Sänka saab 9-3, vad ska jag ta?

7 278 Inlägg
3 april 2011
Ekis! skrev:
Brains skrev:
Annars kan man helt enkelt köpa nya drivklockor eller vad dom heter. Då har dom inte slitit in sig.
Men om jag inte minns fel så var dom svindyra...

Är de tripoden du surrar om?

Nää, det är själva huset som tripoden sitter i.
Tripoden kan slita ner spår i husen och sen när man sänker bilen så flyttar man ju in tripoden lite längre pga att vinkeln blir mindre.
Då ligger den inte längre i spåret utan den hoppar upp och ner i spåret vilket medför vibrationer och livslängden på tripoden förkortas grymt!

1 210 Inlägg
3 april 2011
Brains skrev:
Ekis! skrev:
Brains skrev:
Annars kan man helt enkelt köpa nya drivklockor eller vad dom heter. Då har dom inte slitit in sig.
Men om jag inte minns fel så var dom svindyra...

Tripoden kan slita ner spår i husen och sen när man sänker bilen så flyttar man ju in tripoden lite längre pga att vinkeln blir mindre.
Då ligger den inte längre i spåret utan den hoppar upp och ner i spåret vilket medför vibrationer och livslängden på tripoden förkortas grymt!

Japp inre drivknuten + tripod..

Kikade på detta på min gamla 9000 aero , 2500 st ca har jag för mig... svindyrt icke, men klart dyrare än motor höjaren..

7 278 Inlägg
3 april 2011
Ekis! skrev:
Brains skrev:
Ekis! skrev:

Kikade på detta på min gamla 9000 aero , 2500 st ca har jag för mig... svindyrt icke, men klart dyrare än motor höjaren..

Totalt 5000kr extra för att sänka bilen anser jag är rätt svindyrt big_smile

1 210 Inlägg
3 april 2011
Brains skrev:
Ekis! skrev:
Brains skrev:

Totalt 5000kr extra för att sänka bilen anser jag är rätt svindyrt big_smile

Ja allt är ju relativt... wink beroende på köparens ekonomi.. big_smile
Btw bilar är kostsamma... smile
Senast redigerat av Ekis! (3 april 2011)

7 278 Inlägg
3 april 2011
Kostsamma bilar... Ja jag äger en skyline, det är ett bottenlöst hål för pengar!

1 210 Inlägg
3 april 2011
Brains skrev:
Kostsamma bilar... Ja jag äger en skyline, det är ett bottenlöst hål för pengar!

+1

Sök