3198
Sök

Renaul Clio 1,4 -99 - Dricker vatten, vad ska man kolla efter för fel?

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Nu är det så att en vän till mig har en liten Clio, och har börjat få lite problem!

Där är grädde på oljesticka och oljelocket, den dricker vatten, och ryker tydligen en hel del!
Min första tanke där är att topplockspackningen har gått, men finns det något enkelt sätt att kolla det på utan att behöva riva motorn?

Alla tips mottages med tacksamhet!

Mvh Marcus

32 Inlägg
11 maj 2010
Det är garenterat topp pakningen , ni behöver inte fundera på något annat mvh victor

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
VolvoVictor skrev:
Det är garenterat topp pakningen , ni behöver inte fundera på något annat mvh victor

Vill med få den känslan, men vill va helt säker. Men då blir det nog att byta! Tack för hjälpen!

32 Inlägg
11 maj 2010
Du kan göra ett komp test och på sätt med konstatera det , men är 99% på pakningen , inget roligt jobb men men sad så lite så mvh Victor

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Att det inte är kul, det vet jag! Gjorde det på min turbo, och va drygt som fan! Någon som vet var man kan hitta vettiga prylar till en clio? Meca som jag brukar handla på, deras hemsida ligger nere så kan inte kolla delar

727 Inlägg
11 maj 2010
Ge den ett par resorb tongue nej allvarligt, är det milkshake även i oljetråget? alltså har du tippat ur oljan och kollat den? det kan bli grädde i oljelocket och lite på stickan tack vare kondens men troligen som du och dem tror, topp-packningen :S hur ser det ut när du lyser med ficklampan ner i oljepåfyllningshålet?

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

R1 driver!
5 128 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
Frayze skrev:
Ge den ett par resorb tongue nej allvarligt, är det milkshake även i oljetråget? alltså har du tippat ur oljan och kollat den? det kan bli grädde i oljelocket och lite på stickan tack vare kondens men troligen som du och dem tror, topp-packningen :S hur ser det ut när du lyser med ficklampan ner i oljepåfyllningshålet?

Nej, har inte bytt olja, och vet inte hur det ser ut då!

Men kan tillägga informationen om att jag och en kompis hjälpte denna tjejen att kolla bilen en dag. Upptäckte då grädde på stickan och oljelocket. Torkade stickan och satte i den igen. Idag va där grädde igen, den har druckit upp allt kylarvatten och tjejen i fråga kör Eslöv - Lund och hem igen (runt 6mil) mer eller mindre dagligen, så tycker inte att kondens är ett alternativ!

32 Inlägg
11 maj 2010
Kolla med autoexperten där handlar jag alltid grejer till företaget smile

Sök