Först:
*börna och tappa kontrollen, sladda och tappa kontrollen, styla för fjortisbrudar, dikeskörningar, spontanrace osv*
försäkringstrådar skrev:
Buhuu, det är så dyrt med försäkringar...
Ja, nu vet ni varför ni som känner er träffade. De första sidorna speciellt var skrämmande läsning, "det dummaste ni gjort i trafiken" är en annan tråd.
OnT:
Jag är också ett stort fan av karma och self-ownage så länge det bara är idioters egna materiella ting som blir skadat och inga personer.
1. Möter en BMW 3xx av sunkigare modell med ett par brysschor som räcker fingret åt mig på landsväg och tutar och tycker jag är i vägen. Det var jag väl också, problemet var att de körde i motsatt riktning, i full fart att köra om en bil mitt i en kurva. Jag var inte många millimeter från diket kan jag ju säga. Jag flinade för mig själv när jag tänkte på polisbussen och laserkontrollen de skulle åka in i i nästa kurva
![cool](img/smilies/cool.png)
2. Vinter och halt som fan. Hur försiktigt man än gasar upp från korsningar spinner det på 3:an med dubbdäck. Isigt och jäkligt och det kändes lite nervöst med fästet. Därför håller jag bara 65-70 på den halvkurviga lilla landsvägen skyltad 70 km/h. Får ett helljusblink i bakrutan från en bil som närmat sig snabbt, och nästa raksträcka blir jag omkörd av en V70 med takbox som försvinner som en avlöning i fjärran sen. Han höll säkert bortåt 90-100 km/h trots väglaget. En mil senare ser jag något konstigt ute på åkern efter en rätt svag vänsterkurva och stannar.
30 m ut på åkern sticker ett par baklysen upp. Det var vintern 09/10, och en meter snö, så bara halva taket och bakrutan syns typ, men visst var det V70'n som körde om tidigare.
- Behöver du hjälp, halt idag frågade jag lite muntert.
- Nej, bärgaren är på väg *surt*
Tycker synd om ungarna som stod utanför bilen i kylan och väntade dock. Men som pappa kör när det är halt kanske de ska vara glada att de fortfarande levde.
![http://static.fjcdn.com/pictures/self_2d91b9_3035887.jpg]()