3921
Sök

det "roligaste" ni gjort i trafiken

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 november 2007
MikeAero skrev:
Kommer in på torget och hör ett konstigt pysande och fräsande bakom mig! Kollar i backspegeln och har en hel kö med Saabar efter mig!

Brast ut i asgarv där alltså, fy fan vad roligt det lät.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Toyaddict
241 Inlägg
3 november 2007
Inte jag som gjorde det här men kände ändå att jag var tvungen att dela med mig big_smile
Det var länge sen, typ 7 år sen.. Två kompisar åkte genom stan på trimmad moppe.. Gick i typ 90! Fick snuthäng och drog uppför centrala gatan i stan där spårvagnarna går.. Snuten måste då ta det hyfsan lugnt.. Då drog passageraren ner brallorna och moonade snuten big_smile Sen drog dom in i ett bostadsområde och kom undan smile

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

1 915 Inlägg
3 november 2007
22/12 2003 strax efter kl 19, kom jag och sambon på väg till mina föräldrar och skulle äta mat...
Snöade ute och var rätt så halt, i den 90graders svängen jag hamnade i diket brukar det vara väldigt halt så tog det lugnt, men vad hjälpte det när det släppte och inget fick bilen i rätt riktning igen... som tur var gick det inte fort, bilen backade ner mot en liten damm men stannade mot en gammal stubbe mellan 2 träd, blev lite intryckt i kofångaren bak, annars så gick det bra. 500:- på skroten för en bättre beg, så var det fixat.
Som tur var så vet jag en som kör hjullastare om dagarna så ringde han och han kom och drog upp oss. Hade aldrig kommit upp annars, rätt så brannt backe ner där mot dammen...

Första och enda gången jag varit av vägen.
Lite skoj, men det tyckte inte min sambo... smile

Men hur vi hamnade där har jag ingen aning om, hade det gått rakt i kurvan hade vi hamnat ut i skogen på andra sidan, på nåt sätt hamnade bilen i diket på vänstra sidan... (vägen svänge åt vänster.)

En bild (läs 2st) säger mer än 1000ord, så här får ni 2st smile
(Bilen var en Mitsubishi Galant -88 2,4L, ovanlig modell)

http://www.forumbilder.se/thumbs/F485AE19.jpg

http://www.forumbilder.se/thumbs/A93762BF.jpg
Senast redigerat av larsson.m (3 november 2007)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Maskinförare
1 163 Inlägg
3 november 2007
Jadu. nog finns det historier..
Börjar tänka på en sak som hände mig idag, var iallafall till luleå för att glida omkring och kolla läget. händer inte så mycket. Kommer mot en rondell bakom en buss, sen kommer det in en passat i rondellen och börjar "prejja" bussen.. men bussen bryr sig ju inte. kör mer efter "störst går först" vilket han gjorde, det var nära att det small i rondellen. sen körde passaten om bussen, stannar mitt i en korsning, flyger ut ur bilen. ger en känga i fronten på bussen. Vi kör in på en parkering tvärs över gatan och tittar fint på.
Förare hoppar in i passaten igen, men sitter kvar där. så köbildning. nu fanns. stod säkert så 5-10 min.. Sen när han väl far, så går det inte en sekund över 15km/h. Körde om för att se en fortsättning. blev dock ingen. Såg att busschaffören garvade åt det hela. Såg rätt kul ut faktiskt.

Sen en om min käre far. Hade dålig sikt bakåt och hade släp på, så han öppnar dörren sticker ut huvet och backar.. Går mycket bra. Däremot glömde han att dra in huvet innan han stängde dörren. så ett vackert "bonk" hörs. Och minen på min far..
Helt oförglömligt.

Peace out

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

1 237 Inlägg
5 november 2007
hmm 2st "nära att bli tagen" händelser tongue

händelse 1) Hade nyss fått körkortet, drog ut på kruise till staden intill med en polare, det var mörkt och kände inte till staden allt för bra, well jag körde ända tills min polare tyckte att nu körde du fel vänd om och kör åt andra hållet, sagt som gjord tänkte jag göra en usväng mitt i stan typ tongue

plötsligt ser jag en polisbil som kommer emot mig, avbryter usvängen och i panik kör mot enkelriktat istället och imot polisbilen xD av någon jävla konstig anledning så blev jag inte stannad big_smile körde snabbt som fan in på en butikparkering och gömde bilen bakom en annan tongue.

Händelse 2) Det var första vintern jag hade körkort, hade min gamla bil (corolla 86) och njöt i fulla tag med att dra i handbromsen i varje kurva tongue, ivarjefall joinar nån random bil mig och kör efter och också drar i handbromsen i varje kurva precis som mig... ivarjefall så nu tänkte jag pausa på en parkering så jag drar i handbromsen, snurrar runt ett varv och vad ser jag då, jo en polisbil så PRECIS då jag sladdat runt och parkerat lägger på blåljuset och stannar den bil som hade kört efter mig och sladdat tongue stackarn fick böter som jag egentligen hade borde fått tongue

Kan påpeka att liknande händelser har hänt flera gånger, har ännu inte fått böter.. men det lär nog komma snart tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
5 november 2007
Förutom att komma med mega-ställ över en refug (Stavning?) på vintern
och enda bilen man möter är farbror Blå
(Tappa lite kontroll över de stället, kan gå så när man haft körkort i 3 dagar tongue)

Så är de väl alla omkörningar på insidan big_smile, idioti javisst! men en kick wink

Mvh

OEM <3

199 Inlägg
5 november 2007
har en kompis som skulle styla lite för sin tjej som var med i bilen,, skulle börna lite men hade i backen istället:Phaha

27 Inlägg
23 mars 2012
Kanse inte den roligaste historian jag har under mina år som förar, ni för döma.

Var på väg på att kolla på ett hus som skulle säljas.
regnade lite lätt när jag kom fram, jag parkerade längs  med väg.
När jag hoppat ur volvon och går mot huset tittar jag tillbaka mot min 240.
Fan det ryker lite från den, konstigt tänkte jag.
Bäst jag kollar vad som hänt.
Öppnar huven, fan det brinner ju.
Röret till kupevärmen (om jag inte minns fel) stod i lågor.
Så av ren panik sträcker jag ner handen och rycker loss röret å slänger den i en vattenpöl.
Efter en snabb titt på 240,sen går jag in å träffar mäklaren.
Efter ett par frågor om huset säger mäklaren till mig.
- Tycker det luktar rök, känner du något?
- Eeee nä, jag känner inget.

Rwd

342 Inlägg
24 mars 2012
Bland det roligaste jag varit med om i trafiken stod inte jag för, men here goes ...

Höst, kväll, regn och mörkt. Vi kör på en krokig väg genom en massa skogspartier. Kurvor, krön, skymd sikt, allmänt eländigt. Hastighetsbegränsningen låg på 70 km/h, vilket nog var rätt vettigt just då.

Så kommer vi ifatt en karavan av bilar. Hastigheten sjunker något. Vi har 4-5 bilar framför oss, och längst fram kör ett husvagnsekipage. Bara att lägga sig i karavanen och ta det lugnt.
Det kommer bilar efter oss också, omkörningstillfällena utblir och karavanen växer.

Så kommer vi in i ett litet, men väldigt tätbebyggt, samhälle. Hastighetsgränsen är 50 km/h, men karavanens hastighet blir något lägre än så.
Samhället bjuder på en längre raksträcka, men korsningar precis överallt, risk för fotgängare och hastighetsbegränsningen inte minst gör att det fortfarande inte är idealiskt att köra om. Tidpunkten på kvällen är även sådan att det mycket väl kan finnas folk ute, på väg till affären eller de som ska rasta sin hund osv. Alla ligger därför kvar i karavanen, med förhoppning om ett bra omkörningstillfälle efter samhället.

Alla, utom en stjärna några bilar bakom oss. Han kastar ut sin bil i motsatt körbana och trycker sannolikt plattan i mattan. När han passerar oss går det fort, långt över några 50 km/h, i motsatt körbana, genom korsningar i samhället.

Något längre fram stiger det dock ut en reflexprydd person mitt ut i vägen. Han har en illröd lysande stopplampa som riktas mot dåren som ligger i motsatt körbana, långt över 50 knyck, genom korsningar. Med andra armen pekar han bestämt in mot en busshållplatsficka som egentligen tillhör motsatt körbana.

Just det! Polisen hade en trafikkontroll, egentligen avsedd för trafiken i motsatt körriktning.
Blådåren hade inget val, utan fick svänga in på mötande körbanas busshållplatsficka, där det stod ett par poliser redo att ta ett samtal med föraren.

Gissa om vi var bra sugna på att stanna och höra hur konversationen sedan löd!
Men vi fick oss ett gott garv iaf, liksom sannolikt resten av karavanen, när vi lugnt gled förbi dåren i laglig hastighet.
Senast redigerat av 9Femma (24 mars 2012)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

7 277 Inlägg
24 mars 2012
En kompis vittnade något ganska roligt på E4an norr om gävle.
Det var en sån där underbar 2-1 väg... Han sitter iaf där i sin lastbil och framför honom så är det en personbil som försöker göra en sån där idiotomkörning av lastbilen framför.
Vilket inte gick vägen. Vet inte om lastbilen fick väja eller något.
Men hur som haver så bromsar lastbilen ner tills alla står still på den enfiliga delen av E4an.
Han kliver ut ur hytten, tar en stor tugga av sin macka och går sedan ner till personbilen bakom.
Skriker en hel del fula ord och förmodligen en hel del brödsmulor också.

Därefter går han tillbaka till sin lastbil och åker vidare.

Sen har jag en till historia när jag åkte med samma kompis på jobbet. Vi skulle norrut på E4an igen upp mot sundsvall.
Samma sak här så är det en galning i personbil, denna gång med ett släp bakom, som tvingar ut oss i väggrenen för att han inte ska köra rätt in i räcket när den andra filen tog slut.
Det blev en hel del tutande och blinkade åt honom sen fortsatte vi som vanligt och bilen försvann längre fram.

Några mil senare så ser vi samma personbil med släp stå i en parkeringsficka och han hade tappat en av träskivorna som låg på vagnen.
Jag kan ju säga att det blev inte bara ett tutande, pekade och skrattande åt honom när vi passerade iaf!
Karma is a bitch!

1 926 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Känner att jag måste bidra till min egna tråd. Jag/polarna har gjort många korkade saker i trafiken. Men en sak jag kom o tänka på utspelade sig i höstas.

Jag och en polare var ute o tukta våra vinterbilar en fredagskväll. Efter en kväll i skogen var det dax att tvätta av bilarna på autoclean. Hursom..

Vi stod i ett rödljus, bredvid en statoilmack.  Jag längst fram och polaren bakom. Som vanligt härja vi och jag stog på varvstoppet, och blinkade med backljusen (Som ni vet kan man ju lyfta spärren och dutta spaken åt vänster så blinkar dem)

Vad jag inte tänkte på när det slog om till grönt, var att jag inte släppte spärren.. Så när jag ska lägga av en enhjulare delux från rödljuset med varvstoppet i högsta hugg "RATATAATATATT" så har jag alltså backen i, snopen som bara fan åker ju bilen bakåt och inte framåt. Dvs, BAM rätt in i polarens 740 bakom lol

Jag kontrar snabbt med att peta i 1an, varvstoppa igen och enhjula därifrån. Denna gången gick aset i alla fall åt rätt håll Bilen bredvid, tittade en hel med minen "va i helvete håller ni på med"

Vi skratta rätt bra åt det efteråt smile

171 Inlägg
19 april 2012
Kan avslöja att jag sladdade in i grannens staket en gång när man nyss fått körkort å skulle leka rallykung med sierran... Var bra nog pinsamt. och grannen har inte staket längre smile
Senast redigerat av Lollen32 (19 april 2012)

Rumpmas
3 860 Inlägg
19 april 2012
Först:

*börna och tappa kontrollen, sladda och tappa kontrollen, styla för fjortisbrudar, dikeskörningar, spontanrace osv*

försäkringstrådar skrev:
Buhuu, det är så dyrt med försäkringar...

Ja, nu vet ni varför ni som känner er träffade. De första sidorna speciellt var skrämmande läsning, "det dummaste ni gjort i trafiken" är en annan tråd.

OnT:

Jag är också ett stort fan av karma och self-ownage så länge det bara är idioters egna materiella ting som blir skadat och inga personer.

1. Möter en BMW 3xx av sunkigare modell med ett par brysschor som räcker fingret åt mig på landsväg och tutar och tycker jag är i vägen. Det var jag väl också, problemet var att de körde i motsatt riktning, i full fart att köra om en bil mitt i en kurva. Jag var inte många millimeter från diket kan jag ju säga. Jag flinade för mig själv när jag tänkte på polisbussen och laserkontrollen de skulle åka in i i nästa kurva cool

2. Vinter och halt som fan. Hur försiktigt man än gasar upp från korsningar spinner det på 3:an med dubbdäck. Isigt och jäkligt och det kändes lite nervöst med fästet. Därför håller jag bara 65-70 på den halvkurviga lilla landsvägen skyltad 70 km/h. Får ett helljusblink i bakrutan från en bil som närmat sig snabbt, och nästa raksträcka blir jag omkörd av en V70 med takbox som försvinner som en avlöning i fjärran sen. Han höll säkert bortåt 90-100 km/h trots väglaget. En mil senare ser jag något konstigt ute på åkern efter en rätt svag vänsterkurva och stannar.
30 m ut på åkern sticker ett par baklysen upp. Det var vintern 09/10, och en meter snö, så bara halva taket och bakrutan syns typ, men visst var det V70'n som körde om tidigare.
- Behöver du hjälp, halt idag frågade jag lite muntert.
- Nej, bärgaren är på väg *surt*
Tycker synd om ungarna som stod utanför bilen i kylan och väntade dock. Men som pappa kör när det är halt kanske de ska vara glada att de fortfarande levde.

http://static.fjcdn.com/pictures/self_2d91b9_3035887.jpg
Senast redigerat av Andromeda (19 april 2012)

1 722 Inlägg
19 april 2012
Bilkurragömma smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 april 2012
Jag har inte gjort så mycket men en kille som var chaffis i min bil hängde på hornet & moonade mot ett bröllop i farten! lol

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Rumpmas
3 860 Inlägg
19 april 2012
Kom på en till, men det är inte min historia egentligen. Kunde gått illa, men blev bara väldigt dråplig.

Min kusin agerade fylletaxi åt en annan kusin som är ökänd för att vara något besvärlig när han är onykter. Detta hände i 70 blås på en landsväg genom de sörmländska skogarna på vintern.

Full kusin: - Jaschå, schöpt ny bil?
Nykter kusin: - Mm.
Full kusin: - *Testar tutan* - Mjo, funckar braaa!
Nykter kusin: - Antingen kör jag och du sitter still eller så går du hem.
Full kusin: - Handbromschen brukar ta dåååligt på dom här *rycker allt han orkar i handbromsen*
Nykter kusin: - Va i helv...

*Skriii*

Snurra ett varv på vägen och lyckades precis missa diket. Den fulla kusinen fick hoppa ur och runga frun istället lol
Kan tillägga att det hände för ett par år sedan, och båda herrarna är i 40-årsåldern, vissa växer aldrig upp tongue
Senast redigerat av Andromeda (19 april 2012)

JFfoto
19 april 2012
Kanelbullen skrev:
Bilkurragömma smile

HAHA, finns inget roligare.. lekte man alltid förr, släckta lysen och åker runt, får panik om man ser den andra.. hahah!

Pim_Pim
19 april 2012
Var väl när jag höll på "rejsa" mot nån gammal sunk 240, körde om han o då började han ladda satan med sin gl. Sen precis när han var vid bakskärmen tryckte jag till på overdriven och drog ifrån han. och sådär höll jag på typ 2-3gånger. Sjukt skoj faktiskt. Mindre roligt när jag körde mot en Saab aero och fick bromsa satan i 200km/h, och hela bilen bara ormade sig. Mätaren stod på 220km/h men eftersom det var en 740 så är väl 200km/h mer rättvist.

arenwik
19 april 2012
Vi blev förföljda av en polisbil en fredakväll, han slickade oss i röven säkert 20 minuter vart vi än körde.
Jag blev less och körde till en liten rondell, tog två snabba varv så vi kom upp bakom honom. Då blev han förvirrad, men till slut körde han ut ur rondellen i 10km/h antagligen för att vara beredd att vända och köra efter oss.
Men jag valde att hämnas lite och körde ut efter honom... Vi låg sen och körde efter dom i 20km/h säkert 500m tills dom körde in i kanten, släppte förbi oss och sedan stannade oss tongue
2000:- i böter blev det, värt varenda krona! big_smile
Senast redigerat av arenwik (19 april 2012)

1 319 Inlägg
19 april 2012
arenwik skrev:
Vi blev förföljda av en polisbil en fredakväll, han slickade oss i röven säkert 20 minuter vart vi än körde.
Jag blev less och körde till en liten rondell, tog två snabba varv så vi kom upp bakom honom. Då blev han förvirrad, men till slut körde han ut ur rondellen i 10km/h antagligen för att vara beredd att vända och köra efter oss.
Men jag valde att hämnas lite och körde ut efter honom... Vi låg sen och körde efter dom i 20km/h säkert 500m tills dom körde in i kanten, släppte förbi oss och sedan stannade oss tongue
2000:- i böter blev det, värt varenda krona! big_smile

Vad fick du böter för?

_----------'

Sök