3479
Sök

Ta reda på mängden bensin utan tankmätare! [Misstänkt tjuvtankning] - Volvo 744

29 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Då får jag köra på Munkis och growes teori, och att allt bara var ett lustigt sammanträffande. Att det skedde i samband med övernattningen. Hädanefter blir det att använda tanklåset hela tiden så man kan vara säker nästa gång hehe. Bara en positiv med full tank.

Tackar för alla svar iallafall. Nu blir det att ta en resa till Haparanda för bensinen man har.

En kall öl till alla i tråden.

Jo, jag brukar också ta 1-1,2 L / mil för att vara absolut säker (samt eco driving). Dessa jäkla tankmätarna på volvo 740:is.
Senast redigerat av Midskogs (31 maj 2010)

Fri fart för ett fritt folk!
14 112 Inlägg
31 maj 2010
skulle tro att det mer handlar om att du helt enkelt kör utan tankmätare och tankar en skvätt varje gång du åker

men! eftersom du tankar lite i överkant du kör 5mil tankar 8liter
när du gjort så i någon månads tid så vips har du full tank eftersom bilen inte drar den mängden bensin smile

man ska inte vara förvånad över hedliga människor därimot ska man vara förvånad över oärliga personer

en mycket bra vän till mig och min sambo snodde t.o.m våran dotters födelsedags pengar
riktigt lågt sånt blir man verkligen förvånad över smile

Kör fort så hinner inget hända...

Bärs!
3 456 Inlägg
31 maj 2010
Growe skrev:
man ska inte vara förvånad över oärliga personer därimot ska man vara förvånad över hedliga människor

Fixade det åt dig...

För övrigt tror jag det stämmer, det Growe säger.. smile

Garaget.org peakade 2008.

Saabifierad
2 031 Inlägg
31 maj 2010
Vanligtvis brukar man höra om slangningar och dylikt men jag har aldrig hört om tjuvtankningar big_smile Det man kan göra om vi säger att du misstänker att tanken innehåller 10 liter och tanken rymmer 70 liter så tankar du fullt och får reda på att det gick i 60 liter, då vet du att tanken innehöll bara 10 liter.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Rumpmas
3 860 Inlägg
31 maj 2010
Säkert bara moppepojkarna som skulle byta din soppa mot vatten, och så tog de ur fel dunk wink

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
31 maj 2010
Folk har för lite att göra om man sitter och funderar på sånt här.

Vad är problemet?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

1 638 Inlägg
31 maj 2010
Har vart med om samma fenomen på en 740 jag hade. Givetvis var tankmätaren trasig så jag körde efter trippmätaren och räknade på att bilen skulle dra ungefär 1L/mil. Efter ett tag så var bilen mystiskt fulltankad och det berodde på att bilen hade dragit mindre än vad man trott smile

Sök