Riktigt bra projekt tråd, skulle vara kul o prova på kolfiber gjutning, synd att det kostar bara är det svårt? alltså mycket pill jobb? antar att det är de, finns inte tålamod för det! därför är det grymt kul att följa sånna här trådar Lycka till i framtiden
Riktigt bra projekt tråd, skulle vara kul o prova på kolfiber gjutning, synd att det kostar bara är det svårt? alltså mycket pill jobb? antar att det är de, finns inte tålamod för det! därför är det grymt kul att följa sånna här trådar Lycka till i framtiden
Oj, har missat dina inlägg, har inte kikat in här på ett tag, sorry
Tack, det värmer alltid att få trevliga kommentarer
Nja, inte så svårt eller pilligt att gjuta av. Har jag fattat så kan nog alla göra det
Har gjort lite grejer på beställning, vissa lyckade jag med, andra inte Generellt så kostar det mer än vad det smakar om du inte jagar kilo och gram.... eller inte tycker att det ser jäääävligt porrigt ut
Förresten, lite ovanligt men ute för försäljning har jag ett par formar till fram och bakkjol till en CTR ep3. De liknar BuddyClub Ep3 Aero Kit. Fick en beställning, gjorde jobbet men sen var det plötsligt för dyrt (läs: inte gratis). Så nu ska de bort. De är lite "kantstötta" men med lite kärlek kan de gjutas i och tas en massa nya frontar/rumpor i glasfiber eller kolfiber. Vill mest ha "materialpris" för de. Bara att trycka PM så berättar jag mer
... har även en form till en EP3 motorhuv, ovansida och undersida (fackverk). Säljer helst hela paketet eller först kjolarna.
Har nu streckläst hela din projekttråd - riktigt imponerande! bra tempo och coolt att du ger dig på alla möjliga delar, snygg design får du till också! Väldigt snygg färg du lackat corollan i också.
Elmia är nu avklarad och det känns som man fått ett avslut på det som börjades för ett år sedan Så nu kan man pusta ut och slänga upp en update på vinterns och vårens bravader i PlanetPlast garaget
i december kom corollan tillbaka till garaget... olackad... och sökning efter en ny lackerare tagits upp på nytt. Efter många smatal och en massa personer inblandade fick jag kontakt med Nisse på Tipro som var villig att hjälpa till med lackjobbet. Tack till Pain och Wempa för hjälpen.
Bilen kördes iväg i februari och byttes ut mot en reservbil
efter några veckor fick man en update från lackboxen
färgen är en egenblandning av Nisse är helt sjuk i mina ögon
under tiden en ny motorhuv tagit form
Stalle hjälper till att våldta spackelrester och plocka fram nya skapelsen. Tack mannen
efter några timmars slitande och brända muskelfästen fick man fram något sånt
efter tre veckor med corollan borta ringde Nisse och sade att det var grönt att hämta liket samma nat chockades man av resultatet... nu jävlar blir det en riktig utställningssäsong var första tanken
hopplockning
motorhuvfästen tillverkades..
det är bra med lösa kolfibertrådar
motorhuven limmades med fästena, vägdes (4kg) och garageklarlackades
sedan slipades allt ned och Wredberg hjälpte till med sina airbrush kunskaper. Tack Oskar
klar för proffs klarlack, tisdag innan Elmia
på onsdagen fick jag huven tillbaka i ett skikt som var underkänt, därför nämner jag inte vem som klarlackade den. Efter en stunds panik hamnade huven hos Frippe på Ödevings Plåt & Lack där det jobbade på hela natten och resultatet blev otroligt med tanke på tidspressen.
huvlåsen limmades på plats och sedan var det avfärd mot Jönköping...
Tack till Stalle för hjälp med leverans av bilen och ägaren till MDS montern i hall A
Man tackar Huven skulle kunna vara lite bättre utfört men skitsvårt att lägga mönstret runt med så djupa och "vassa" gälar... men man kan iaf säga att vara ensam med idéen på ingjutet motiv i kolfiber
en liten update på vad som hålls på med i garaget när inte corolla ligger på operationsbordet
i december fick man en ära att jobba med en rejsigare plastraket-wanna-be..
Alfa Romeo 155 DTM replica. Kjolpaketet och breddarna byggdes av okända personer som har gjort sitt bästa trots att det var typ deras första plastjobb...
efter snabb uträkning av materialåtgång en beställning drogs iväg
och arbeten påbörjades, det var en del skavanker som fick repareras och byggfel som fick åtgärdas
blåbärssoppa och rismakaronger
"några" timmar senare ploppade ett trevligt kjolpaket upp ur formarna
även en DTM vinge byggdes helt från scratch...
bilen premiärvisades på Elmia, kunde varit lite snyggare uppvisning men monterarea var lite för liten
nu ska vingen snyggas till och gjutas av för att kopieras i kolfiberutförande
Med tanke på hur liten montern var så skulle dom nog kunnat skippa att visa den... såg ut som den var parkerad i parkeringshuset Men snyggt jobb som vanligt