jag har kapat fjädrarna fram på 245an för att få ner den till orginalhöjd, skålarna fram sitter för högt efter ett byte.
jag tror många förknippar lösslagna njurstenar med väghållning och kapar därefter:rolleyes:, jag föredrar medel sänkning med så lång fjädringsväg som möjligt (flytta ner fjäderfästen mm) inte stenhårda fjädrar men hårda dämpare och lite värre krängningshämmare,
har rally elitfjädrar på min amazon och decarbon rc dämpare fram och orginal kränghämmare, det är som att åka med en i balk i framvagnen men kränger som ett skepp i sjönöd vid uppställ = inkonsekvent beteende, osäkerhet och dålig vägkänsla. när detta gjordes fanns inte internet och informationen var svårare att få tag på.
så jag håller med, rejsa.nu och lär dig om framvagnens vinklar och vrår och fjärer konstanter mm
och bygg riktig väghållning i stället.
-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.