1815
Sök

Projekt Neo - Yenza - [Hyundai Coupé] | SÅLD

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Algeroth skrev:
Tänk på hur du förvarar spoilerkittet under vintern. De har en förmåga att slå sig så in i helvete när de bara står så det kan bli problem att få det snyggt till våren utan massor med jobb. Bara ett tips tongue Hur exakt du skall förvara dem vet jag inte. hehe. Hänga upp dem någonstans kanske?

Lycka till med projektet! smile

hehe jo dom ligger i ett förråd där jag och farsan ställer våra vinter/sommardäck eller motorcyklar under vintern smile enda gången vi öppnar där är när vi ska hämta saker smile och just nu ligger de på golvet i sin förpackning som de hade när de kom med posten.
Det ska väll kunna funka?yikes

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
okej... vi lägger upp detta i good news.. and sen bad news.

Good news!
- Fick en besiktningstid big_smile IDAG!

Bad News!
Resultatet:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/107860/1006832_68ipk1.jpg

För er som inte ser "så bra":
1. Bakaxelbalk, rostskadad
2. Positionslykta fram, båda sidor, ur funktion

Okej, lyktorna.. en tabbe av mig men det har jag redan fixat. Kom hem och satte i två nya!
Balken... lite mer jobb MEN frukta inte, jag har redan ringt en kontakt och han fixar hem en! big_smile Jag kanske t.o.m får den gratis då Hyundai är medvetna om att det var dålig kvalité på deras balkar från den tiden så de kanske är villiga att ge mig en gratis wink får se vad min kontakt kan få fram.

Hur som helst, den ska monteras på så fort jag får den och sedan ska det bli hjulinställningar osv...
för att till slut hamna på bilprovningens parkering igen.

//en ivrig en,
Jens

206 Inlägg
13 oktober 2010
Yenza skrev:
Jespersson skrev:
Kul projekt. smile
Kanske jag som missat men kommer det att göras några förändringar prestandamässigt? smile

Jag prenumererar. big_smile

Tackar! smile

Vad gäller prestanda, om du menar trimning, så är jag inte så hyper på det. Är intresserad men det är knappast något man börjar plocka med själv hmm

Men annars, ren generell prestanda så vill jag göra så att bilen går riktigt bra! Hålla en hög kvalité på det som sitter i osv smile

Tack igen big_smile

Du kan ju alltid chippa den. smile Visst, de ger inte så jättemycket men de märks skillnad. smile Ganska lätt är de med.
Men precis som du säger, få den att gå riktigt fint och driftsäkert är ju hhelt klart de optimala. smile

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Jespersson skrev:
Du kan ju alltid chippa den. smile Visst, de ger inte så jättemycket men de märks skillnad. smile Ganska lätt är de med.
Men precis som du säger, få den att gå riktigt fint och driftsäkert är ju hhelt klart de optimala. smile

hehe.. jo men det kostar också en del och man får prioritera vad som behövs.. ett sådant chip går väll på några laxar.. eller?:S

men bra att vi känner samma ^^ motor som går riktigt fint > trimmad motorn ;D
Senast redigerat av Yenza (13 oktober 2010)

206 Inlägg
14 oktober 2010
Yenza skrev:
Jespersson skrev:

hehe.. jo men det kostar också en del och man får prioritera vad som behövs.. ett sådant chip går väll på några laxar.. eller?:S

men bra att vi känner samma ^^ motor som går riktigt fint > trimmad motorn ;D

Njaa, hittar du något chip på nätet behöver de inte bli dyrt alls. smile Har du tur kanske du kan hitta en styrenhet som redan är chippad så slipper du löda och greja i din org. smile Min bmw är bränsleoptimerad hos en firma i sthlm och dom tog 2500. smile Ligger på ungefär samma effekt och vrid som bmw 325. Och har man inte allt för tung höger så åker man ju billigare med. wink

Edit: Kom på att man började väl flasha styrboxar kring -96 -98 någon gång? Isf är de ju bara att plugga i en kontakt. smile Hör med någon trimfirma nära dig om dom har någon programvara till din bil. smile
Senast redigerat av Jespersson (14 oktober 2010)

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Jespersson skrev:
]
Njaa, hittar du något chip på nätet behöver de inte bli dyrt alls. smile Har du tur kanske du kan hitta en styrenhet som redan är chippad så slipper du löda och greja i din org. smile Min bmw är bränsleoptimerad hos en firma i sthlm och dom tog 2500. smile Ligger på ungefär samma effekt och vrid som bmw 325. Och har man inte allt för tung höger så åker man ju billigare med. wink

Edit: Kom på att man började väl flasha styrboxar kring -96 -98 någon gång? Isf är de ju bara att plugga i en kontakt. smile Hör med någon trimfirma nära dig om dom har någon programvara till din bil. smile

Hmm.. får kolla upp detta men just nu är det min bakaxelbalk som ska fixas tongue

206 Inlägg
15 oktober 2010
Yenza skrev:
Jespersson skrev:
]

Hmm.. får kolla upp detta men just nu är det min bakaxelbalk som ska fixas tongue

Ja just, den va rostig va? Lägg upp bild på de. smile

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Jespersson skrev:
Ja just, den va rostig va? Lägg upp bild på de. smile

Visst fan! Skulle jag göra ju..glömt.. bra att du påminde mig ^^ springer ut och tar en bild.. update inom kort!

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
och här kommer den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/107860/1007547_eb42px.jpg

hålet till vänster gjorde dem på besiktningen tongue

Den ska bytas och enligt verkstaden där jag ska lämna den sen sitter stagen riktigt hårt fast så de får troligtvis bytas också så allt blir helt nytt smile

206 Inlägg
15 oktober 2010
Tur att balkrackaren håller ihop iaf! yikes

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
hehe yupp ^^

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
YES!

Det går på garantin big_smile Får den gratis av hyundai och monterad. Lämnas in på verkstad imorrn ^^

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
21 oktober 2010
Yenza skrev:
YES!

Det går på garantin big_smile Får den gratis av hyundai och monterad. Lämnas in på verkstad imorrn ^^

gött för dig! smile

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
@ Bebben - Tack ^^

Det är riktigt skönt att slippa betala för bytet av bakaxelbalken.. kostar ju några tusen smile

har hittat mina nya baklampor som jag ska köpa smile
http://www.dalhems.se/GetImage.aspx?ImageGuid=86079d7a-79f4-479c-9c6e-9e0e0097eb29
Senast redigerat av Yenza (21 oktober 2010)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
22 oktober 2010
de baklyktorna såg helt ok ut, skönt att det är orange blinkers (så du kan besiktiga med dem) och inte som många importlyktor från staterna som har röd blinkers.

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:
de baklyktorna såg helt ok ut, skönt att det är orange blinkers (så du kan besiktiga med dem) och inte som många importlyktor från staterna som har röd blinkers.

Yes, dom finns i "krom" också men jag tror att det svarta kommer matcha bättre med den mörk-röda färgen på bilen sen.

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Bilen är fortfarande på verkstad.. ska ringa imorrn och fråga hur det går tongue

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
sir_daniel skrev:
dom har skrotat den wink

http://www.examiner.com/images/blog/replicate/EXID48424/images/darth-vader-noooo.jpg
Senast redigerat av Yenza (27 oktober 2010)

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
Se där ja!

Fått tillbaka bilen nu efter en tid på verkstad, det har blivit en ny balk, nya stag och bussningar och rostskydd på det + en hjulinställning!

Ska på ombesiktning imorrn och få den godkänd så blir det klart också big_smile

Just nu ser det ut såhär under:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/107860/1014259_o7bkxz.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/107860/1014262_bad8ul.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/107860/1014257_isy6oe.jpg

Stort tack till KENT SKOOG BILSERVICE AB för all hjälp!

//mvh,
Jens

Sök