Rubank skrev:
Snarare så att momentkurvan på den bilen när jag körde den var helt fel. dvs jämfört mot de andra bilarna jag körde så släppte fästet alldeles för snabbt.
vet dock inte hur det är nu, jag hoppas de har fixat till det för det kändes som en dålig mappning. vet inte vad du har för erfarenheter av de andra bilarna men karaktären på en MPS enligt mig är väldigt mycket ketchup - att effekten inte kommer förrens 3k rpm och sedan kommer allt på en gång. dessutom så blir det en del torquesteer då också, nej min uppfattning om MPS så är de andra bilarna bättre på rondellkörning.
jag gillar det bättre med bilar där momentet ligger betydligt lägre i varv än vad det är på MPSen. handlar väl om tycke o smak, och som vanligt när det handlar om bilar så lär man sig ju att behärska dom efter de förutsättningar de har och inte på en timmes provkörning i vinterväglag, men det var den tiden jag hade att bestämma mig på och då valdes den bilen bort.
Det stämmer allt kommer vid 3000rpm "orginal" men det handlar nog om körvana en timmes provkörning är nog inte samma som att köra varje dag till vardags
För mig om det är vinter halt slaskit snömod så har jag ju inget behov annat än att ta det mycket lungt i rondeller under 3000rpm
Sen skall man inte gemföra din Ford RS med med MPS då din bil är lite mer utvecklad för framhjulsdrift
Senast redigerat av 940R (25 oktober 2010)
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS