22 september 2010
Trådstartare
Tar vi bort annonserna så kan vi inte driva sajten vidare, det förstår nog alla. Däremot är det naturligtvis inte meningen att annonserna ska vara så pass påtagliga och många att det stör. Vi har alltid varit sparsamma med hur många annonser vi visar och hur vi visar dem, just för att inte störa. Vi skulle kunna trycka in hur mycket som helst egentligen för att maximera potentiella intäkter, men har valt att inte göra det.
Förändringarna i annonsupplägget i forumet är ett test egentligen. Vi måste testa oss fram till vad som fungerar bäst, och annonsen mellan trådarna i t.ex. sökning kan jag hålla med om kanske är något för påtaglig och störande, så jag har nu tagit bort den.
Den nya annonsen under första inlägget i en tråd behöver vi dock ha kvar. En sån annons på varje sida som visar innehållet i en tråd kommer att finnas kvar. Den är nödvändig helt enkelt. Jag tycker inte att den är störande alls faktiskt. Den kommer aldrig att visa störiga bilder heller utan det är endast diskreta textannonser.
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."