2537
Sök

Volvo 940 ingen bensin till spridarna.

126 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Hej jag har nyligen bytt pumparna på min bil eftersom dom var helt paj, pumparna är 99% rätt ditsatta men det kommer ändå ingen bensin till motorn. Det är över 30 liter bensin i tanken.

Kan det vara så att något skit från pumpen/pumparna har kommit in i fullrailen eller något liknande.

eller något elfel som gör att inte spridarna sprutar.

sry för mitt helt kassa beskrivning. Men kanske någon kan hjälpa.

8 250 Inlägg
24 september 2010
Går pumparna då? Får du bensin fram till motorn?

Tekniker
624 Inlägg
24 september 2010
Kolla bränlsepumps reläet, sitter lägst in till väster på relä platten brukar vara vita på 940, du kan brygga det med. kolla så du har ström på säkring 1 den är till för pump tror jag sen är det 12 eller 13 som styr tank pump.

126 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Pumpen under bilen funkar, den är på säkring nr 1.
Pumpen i tanken går på säkring nr 13. Men vad jag har har hört ska pumpen i tanken endast på medan motorn snurrar. Men jag har kört bra-mycket på start motorn men bilen vill ändå inte starta.

Ska titta på det vita reläet efter jobb.

glömde också skriva att jag fyllde på 20 liter bensin. Så nu är det över 50liter, men hjälpte inte.
Senast redigerat av Bosskelso (27 september 2010)

1 Inlägg
27 september 2010
har du kollat om besin filtret är ientäp

126 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
fick i gång bilen i dag. :-) helt mysko. Vevade på startmotorn i ca 1min sen jävlar. Måste vart någon förstoppning någon stans. Går väll inte helt 100.

Bränslefiltret byt jag före jag bytte båda pumparna.

Tekniker
624 Inlägg
2 oktober 2010
Bra, kolla kolla kopplingen på pumpen under bilen sitter en back ventil i röret mellan pump och filter1

1 Inlägg
26 april 2011
Hade samma problem främre bensinpumpen startade inte sprayade kontakterna sen tryckte jag dit dem då surrade dem igång igen,nu går bilen

anders

Sök