3418
Sök

Jag vill ha sportigare ljud- hur då?

853 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Har en Saab 900 184 hästar med turbo. Den har org. avgassystem..

Jag vill att den ska låta mer sportigare, nu låter den som en "vanlig personbil".

Går jag in på www.stylingbutiken.se och går in på "sportljuddämpare" så kommer det massa olika varianter fram. Det står att "du får ett sportigare ljud".

Hur ska en sådan monteras? Måste jag ta bort något från det blivande avgassystemet? Eller räcker det att köpa den där och sätta på röret som redan sticker fram?

Kollar jag under bilen så är det en stor jäkla "låda" och sedan kommer det ut ett litet utblås, vad ska jag göra med det?

Jag är totalt nybörjare på detta.
Senast redigerat av Johanness (4 oktober 2010)

163 Inlägg
4 oktober 2010
köp ett japsrör och ett sportfilter sägs att de ska ge typ 400 hästar asså jag menar ljudmässigt

853 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
V-tec skrev:
köp ett japsrör och ett sportfilter sägs att de ska ge typ 400 hästar asså jag menar ljudmässigt

Jag antar att du försöker håna mig för att jag vill ha ett vassare ljud och du tror säkert att jag tror den går värre, nej. Jag vill bara ha ljudet.

Men det är monteringen jag inte förstår, kan du länka till ett japsrör?

x40
1 209 Inlägg
4 oktober 2010
det han försöker säga e att du tar bort sista ljuddämparen och sätta ditt en japs! men tycker inte att du ska ha en japs på en saab! varför inte köpa en 3" halvsats avgassystem?

Volvo S40 turbo.

853 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
mr_Hasse skrev:
det han försöker säga e att du tar bort sista ljuddämparen och sätta ditt en japs! men tycker inte att du ska ha en japs på en saab! varför inte köpa en 3" halvsats avgassystem?

Jag vill slippa ta fram svetsen. Men måste jag "skära" av den där stora jäkla burken som hänger under min bil nu? Förstår ingenting.

x40
1 209 Inlägg
4 oktober 2010