2798
Sök

V70 98 tdi automat drivaxelproblem.

2fast4you
371 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
hej har fått ett konstigt ljud i bilen. det knakar när jag svänger skarpt även ibland vid svag sväng i låga farter. ljudet blir det ingen skillnad på vid fullt rattutslag o gaspådarg. kan även låta vid rullning utan gas.. låter liksom inte tiktiktik som jag hört på dom flesta bilar me dåliga drivknutar. utan det är ett ojämt ljud alltså inte hela tiden om ni förstår. har känt på drivaxel när bilen har stått plant på backen men inget glapp åt nått håll. kan det va nått annat som för ett sånt väsen? bilen är nybes för en månad sen, mvh

haru kört fast eller

6 oktober 2010
å du har kollat så det inte är nån damaskjävel som gått sönder så du fått in skit som ligger å skaver i nån knut?

2fast4you
371 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
ja det har jag att.. får se vad det är.. för går väll i sönder nån gång

haru kört fast eller

6 oktober 2010
OK! ja det gör väl det som småningom:(

2fast4you
371 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
ja men jag köper en komplett nu o lägger i garaget i fall att. edward hade en för 700

haru kört fast eller

Tekniker
345 Inlägg
7 oktober 2010
Om drivknuten är dålig brukar det uppstå ett ännu kraftigare ljud om du vid stillastående har maxrattutslag och gasar iväg rätt hårt, testa det.

Det man inte dör av gör ont.

2fast4you
371 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
har provat det. men blir ingen skillnad på ljudet direkt.

haru kört fast eller

Tekniker
345 Inlägg
7 oktober 2010
Du kan inte göra en ljudinspelning o länka det så man får en uppfattning vad för ljud det är.
kan ju va allt möjligt.

2fast4you
371 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
har nu hittat felet tillslut.. var nedre motorfäste som va skrot. märkte inte det före jag börja bryta med spett.. så den inre drivknuten fick en onaturlig vinkel i bland

haru kört fast eller

Tekniker
345 Inlägg
14 oktober 2010
Skönt, såna fel gillar man smile

Sök