2614
Sök

Nån mer än jag som blir telefontrakasserad?

Klubbmannen
7 juli 2006
Nästan lite Gallup över det där. Ringer och söker mig stup i kvarten för att genomföra en undersökning. Jag säger varje gång att jag inte vill vara med i deras skräp för att jag inte är insatt nog att svara på deras frågor. "Vilket snabbmatsmärke har du lagt märke till i tv-reklam dom senaste två veckorna?" -Jag ser nästan inte alls på tv, och hur fan ska jag kunna memorera reklam som gått de senaste 14 dagarna!?
Ändå ringer dom och söker mig hela tiden. Nu får morsan svara i telefonen och ljuga om att jag är bortrest för att dom inte ska ringa och tjata varenda dag!

Dessutom lyckas dom alltid ringa när man står i duschen eller sitter på muggen!
Senast redigerat av Klubbmannen (7 juli 2006)

65 Inlägg
7 juli 2006
Fy fabian för dessa äckliga obegåvade (det måste de vara i o m att gå med på ett sådant jobb) telefonförsäljare. Hur kan man driva ett företag genom att ha arga kunder som motto? Ett tips: dra någon riktig ramsa och var dryg tillbaka, t ex som jag brukar göra, fråga om dom vill köpa en trasig svart-vit tv eller liknande (och ge er inte förrän de lägger på). Det funkar.

10 287 Inlägg
7 juli 2006
OK, alla har väl denna uppklistrad hemma vid telefonen, jag har det i alla fall:

http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Ford är min grej!
582 Inlägg
7 juli 2006
Sharky skrev:
OK, alla har väl denna uppklistrad hemma vid telefonen, jag har det i alla fall:

/Göran

Klockrent Göran! Hur reagerar dom då när du kör igång med motmanuskriptet??

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Colaberoende
1 219 Inlägg
7 juli 2006
Hittade en text på nätet som några har chattat om.. Det kanske är så man ska göra..

<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

airbrush rookie
136 Inlägg
7 juli 2006
HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA såååå klockrent.. ska jag lätt göra nästa gång nån ringer wink

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)

526 Inlägg
7 juli 2006
Ett bra knep jag använder mig av när det ringer telefonförsäljare, är att värka jätteintreserad.. Be dom förklara allt,, fråga en massa saker, försök att få dom att värkligen lägga ner jättemycket tid på dig... Och sen när samtalet ska avslutas, och dom tror att du nappat på erbjudandet, så säger du.. Tack för pratstunden, men jag är inte intreserad  big_smile

524 Inlägg
7 juli 2006
Fy fan,,, de ringde en telefonförsäljare till mej för ett tag sen.. Han kunde sitt jobb tongue
De va en kille från norrland som sålde kepsar.. Dialogen -

-Hej. Ja säljer kepsar. Vill du ha?
-Va e de för nåra då?
-Vanliga kepsar.

Sen va de typ tyst aslänge,, de e ju där man förväntar sej att dom ska övertala en. Han bara

-Ska du ha nåra kepsar eller ?

-Näe,,,
-KLICK

70 Inlägg
12 juli 2006
här är ägarna ov ditt terorist nummer chrizz
Skomakaregatan 1 287 32 STRÖMSNÄSBRUK
Tel 0586-795500

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Administratör
11 899 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
legacy_turbo skrev:
här är ägarna ov ditt terorist nummer chrizz
Skomakaregatan 1 287 32 STRÖMSNÄSBRUK
Tel 0586-795500

Jag har tillgång till eniro.se också wink Det där nummret går till Tele2, vilket jag förklarat indirekt i mitt första inlägg.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 122 Inlägg
12 juli 2006
chrizz skrev:
Slovenian skrev:
Ring tillbaka med "mottagaren betalar" sedan kan du ju berätta dem jävlarna vad du tycker om det att de ringer och telefonterrar hela tiden.

Jag har ringt upp dem, men man får inte prata med någon. Det är en telefonsvarare som snackar en massa skit bara...

får du en räkning på typ 1000spänn för att du ringt ett betal nummer. skulle inte göra mej förvånad om de är nån nisse som sitter och tjänar massa pengar på de där.

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Piratpartiet
339 Inlägg
12 juli 2006
ring inte upp såna nummer, det e nog betalnummer precis som kirre sa. en bekant testade ringa upp en gång och fick en räkning på 100 kr.

Proud Saab 99 Owner
39 Inlägg
12 juli 2006
Ena skrev:
Hittade en text på nätet som några har chattat om.. Det kanske är så man ska göra..

<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

Haha ^^ Snacka om knäckt telefonsnubbe tongue Och hoppas han tycker om frimärkena ^^
Senast redigerat av Zappis (12 juli 2006)

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)

Administratör
11 899 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Kirre skrev:
chrizz skrev:
Slovenian skrev:
Ring tillbaka med "mottagaren betalar" sedan kan du ju berätta dem jävlarna vad du tycker om det att de ringer och telefonterrar hela tiden.

Jag har ringt upp dem, men man får inte prata med någon. Det är en telefonsvarare som snackar en massa skit bara...

får du en räkning på typ 1000spänn för att du ringt ett betal nummer. skulle inte göra mej förvånad om de är nån nisse som sitter och tjänar massa pengar på de där.

I detta fall är det som sagt ett svenskt företag som på uppdrag av Tele2 ringer och terroriserar folk. Om det skulle kosta mig 1000 kr att svara på samtalet kan jag lova dig att Tele2 kommer få det mycket mycket tufft en tid framöver. Det är inte helt sannolikt att det är så alltså.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

18 Inlägg
12 juli 2006
Problemet ligger i att det är en dator som ringer upp dig.. men datorn skall bara ringa upp när en telefonist skall sälja men om datorn som ringer upp krånglar så ringer den upp dig om och om igen.. eftersom det är ett telefonnummer som gäller för alla säljare och är kopplat via datorn så går det inte att ringa upp det... försök att få tag på ett annat nummer till företaget för att komma i kontakt med den idioten som sköter datorn...

Fight Hard Fight Back

424 Inlägg
12 juli 2006
Sharky skrev:

/Göran

haha den där skriver jag ut och hänger upp på jobbet big_smile

En intressant grej är att trots "hatet" mot telefonförsäljare är det inte särskilt många som blir sura på telefon och går till motattack. Det händer högst en gång per 4h pass som jag möter någon otrevlig! annars är dom flesta mycket trevliga, lyssnar på erbjudandet och tackar sedan ja eller nej.

**// Toyota \\**

424 Inlägg
12 juli 2006
Snorre skrev:
Problemet ligger i att det är en dator som ringer upp dig.. men datorn skall bara ringa upp när en telefonist skall sälja men om datorn som ringer upp krånglar så ringer den upp dig om och om igen.. eftersom det är ett telefonnummer som gäller för alla säljare och är kopplat via datorn så går det inte att ringa upp det... försök att få tag på ett annat nummer till företaget för att komma i kontakt med den idioten som sköter datorn...

tvärt om, datorn ringer upp även om säljare är upptagna eftersom det itne är säkert att alla svarar. Därför inträffar ofta "drops".

**// Toyota \\**

2 594 Inlägg
12 juli 2006
Turbo_Erik skrev:
Ett bra knep jag använder mig av när det ringer telefonförsäljare, är att värka jätteintreserad.. Be dom förklara allt,, fråga en massa saker, försök att få dom att värkligen lägga ner jättemycket tid på dig... Och sen när samtalet ska avslutas, och dom tror att du nappat på erbjudandet, så säger du.. Tack för pratstunden, men jag är inte intreserad  big_smile

de är sonna som dig som jag skulle kunna leta upp å strypa i hjäl när jag tvingades jobba som säljare

15 Inlägg
12 juli 2006
de e sånna som dig som man skulle vilja göra lika dant med när ni ringer en!!!

2 594 Inlägg
12 juli 2006
_hammerschlag_ skrev:
de e sånna som dig som man skulle vilja göra lika dant med när ni ringer en!!!

jobbar inte som säljare nu! men tycker synd om dom som gör det inte direkt att man vill det.
men i bland måste man ta vilken skitjobb sommhelst tar heldre ett skitjobb än att gå på akassa så det så

Sök