3544
Sök

Vad kostar er försäkring & vad är ok att betala tycker ni?

13 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Tänkte kolla vad era försäkringar går på och vad ni tycker är rimligt att betala för en bra försäkring.

Skriv gärna vad för försäkring det är samt bolag om ni vill.

Själv kostar min försäkring till caravelle -90 ca 4500/år halvförsäkring via Trygg-hansa.

Vet om att detta varierar väldigt mycket var man bor, hur man bor, hur långt man kör samt hur gammal man är, men tycker det vore kul att se vad ni skriver:-)

716 Inlägg
10 oktober 2010
Evo 6: Gjensidige 24 950kr/år. Helförsäkrad. I ett av södertäljes mest bilbrands benägna områden. Har eget låst garage max 1000mil om året etc. Är dock 23 bara tongue

Mvh, Krist.

PS: De priset är inte OK!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
10 oktober 2010
Jag har för tillfället ett försäkringsbolag som heter Moderna (f.d. Vesta) och jag har min Corvette 86:a helförsäkrad där för 3700 kr/år........inte så farligt tycker jag. Jag har passerat de 50 och bor på landet. Bilen står i låst garage!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
10 oktober 2010
Krist skrev:
Evo 6: Gjensidige 24 950kr/år. Helförsäkrad. I ett av södertäljes mest bilbrands benägna områden. Har eget låst garage max 1000mil om året etc. Är dock 23 bara tongue

Mvh, Krist.

PS: De priset är inte OK!

24950 kr/år.........skojar du nu eller? Låter mycket men på grund av där du bor samt din ålder så kan det vara motiverat till viss del men det låter mycket!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 924 Inlägg
10 oktober 2010
Det som är OK är vad din ekonomi tillåter och vad det försäkringsbolaget begär som du väljer...

Detta ämne har länge varit meningslöst att diskutera då det skiljer på bilmodell, årsmodell, ålder, antal skadefria år, boendeform, kommun, område, var man parkerar bilen, vilka som kör bilen, vilken omfattning, hur mycket man kör, vad man har för övriga försäkringar, olika medlemskap mm mm
...så de är inte jämförbart... det finns fler olika försäkringspremier, än det finns bilar.

Sök, kontakta försäkringsbolag eller kolla compricer.se vad som gäller just dig.

Låser.

~ Life is short, have FUN! ~

Sök