Tjenare, jag är ganska värdelös när det kommer till billjud men jag skulle vilja uppgradera mig i alla fall.
Det finns säkert någon annan tråd som frågar samma sak men eftersom att jag mer eller mindre har noll koll så skulle jag vilja få så bra råd som möjligt.
Just nu sitter en MDS bas 10" i min bil med ett slutsteg som är säkert har 15 år på nacken av märket "alpine".
Det jag är ute efter är helt enkelt en baslåda och diskanter (hur många diskanter behövs för att få bra ljud?)
Jag vill ha "bra" ljud, men det behöver inte vara "jättebra", svårt att dra paralleller men uppskattningsvis så kan jag lägga ut 7-8 tusen. (Om det är nödvändigt, helst inte mer, gärna mindre)
Jag har en volvo V70 om det har någon betydelse.
Just nu så har jag orginaldiskanter och en skitbas som sagt, men jag tycker att ljudet är ganska bra ändå haha, fast jag vet att det är värdelöst.
Jag skulle vara EVIGT tacksam om någon kunde länka till en vettigt slutsteg och en baslåda samt diskanter (kankse är 7-8 tusen för lite?).
Tackar ödmjukast på förhand.
http://www.jvc.se/product.php?id=KW-XG701EDetta är stereon som sitter i nu, den kan väl inte behöva en uppgradering? Den är relativt ny.