3905
Sök

Xenon montering?

1 679 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Får snart hem mitt xenon kit till min 740 så tänkte kolla hur folk har monterat fast sina ballaster?
Gärna bilder på hur det är utfört, även andra bilar går bra så man kanske får en ide eller nåt.

105 Inlägg
7 november 2010
Bara att sätta dom nära (så kablarna räcker) o på ett ställe där du har plats, svårare än så e de inte:)
Så på en 740 tycker ja inte de ska vara så svårt

1 679 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
SimonGT skrev:
Bara att sätta dom nära (så kablarna räcker) o på ett ställe där du har plats, svårare än så e de inte:)
Så på en 740 tycker ja inte de ska vara så svårt

Jag tänkte mer på hur man ska fästa dom?
borra nånting eller?
eller strippa fast dom?
Tänkte på hur fast sättningen är gjord.

105 Inlägg
7 november 2010
På min Mitsubishi har ja dom bara fastklämnda under/bakom strålkastarna o på Saaben sitter  dom till halvljust skruvade fast under blinkersen o dom te helljuset e stripade på krockbalken. De e bara o göra vad man tycker passar. Men borra bör man väl hålla sej ifrån me tanke på krocksäkerhet om man vill tänka på de.

Supraman
2 300 Inlägg
7 november 2010
Följer det med hållare så använd dom, annars en plan yta med dubbehäftande funkar med.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 679 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
okej, tack för tipsen, verkar ju inte vara nåt speciellt man ska tänka på för att få fast ballasterna smile

Supraman
2 300 Inlägg
7 november 2010
JimmyAndersson skrev:
okej, tack för tipsen, verkar ju inte vara nåt speciellt man ska tänka på för att få fast ballasterna smile

Dom tål ganska mkt men tänk på att de viktigaste e att dom får va torra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

642 Inlägg
7 november 2010
Ballasterna kan även bli väldigt varma så helst ska man inte montera de så de ligger an mot någon tunn kabel, jag använde hållarna man fick med och fäste ballasterna genom de.

68 Inlägg
8 november 2010
Om du inte fick med några fästen så använda bara självborrande karrosskruv så sitter dom smile

1 679 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
Kanderss0n skrev:
Om du inte fick med några fästen så använda bara självborrande karrosskruv så sitter dom smile

jag hörde ju att man ska undvika att borra i karossen smile

Game On!
244 Inlägg
8 november 2010
kör lite dubbelhäftande tejp + ett par buntband så sitter de nog kanon ska du se smile

214 Inlägg
14 november 2010
buntband funkar alldeles utmärkt smile sätt dom ovanför strålkastarna, gjorde jag i min 940 smile

Meldem
4 137 Inlägg
3 december 2010
JimmyAndersson skrev:
Får snart hem mitt xenon kit till min 740 så tänkte kolla hur folk har monterat fast sina ballaster?
Gärna bilder på hur det är utfört, även andra bilar går bra så man kanske får en ide eller nåt.

Hur blev det med Xenonet sen då? big_smile

1 679 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
vart skitbra smile
räckte med att strippa fast dom smile
ena ballasten sitter i en "bult" som sticker upp från hjulhuset där jag tror ABS enheten sitter om man nu skulle ha en sån smile
har kört med detta ett tag nu och verkar sitta bra smile

Meldem
4 137 Inlägg
3 december 2010
JimmyAndersson skrev:
vart skitbra smile
räckte med att strippa fast dom smile
ena ballasten sitter i en "bult" som sticker upp från hjulhuset där jag tror ABS enheten sitter om man nu skulle ha en sån smile
har kört med detta ett tag nu och verkar sitta bra smile

Gött ! big_smile
Du har vanliga räfflade glas på din?

1 679 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
aa det har jag, tror det iaf smile
Vanliga standard 740 -90 smile
finns en bild på bilen med xenonet monterat smile
titta in på min sida bara smile

Sök