Får snart hem mitt xenon kit till min 740 så tänkte kolla hur folk har monterat fast sina ballaster? Gärna bilder på hur det är utfört, även andra bilar går bra så man kanske får en ide eller nåt.
Bara att sätta dom nära (så kablarna räcker) o på ett ställe där du har plats, svårare än så e de inte:) Så på en 740 tycker ja inte de ska vara så svårt
Bara att sätta dom nära (så kablarna räcker) o på ett ställe där du har plats, svårare än så e de inte:) Så på en 740 tycker ja inte de ska vara så svårt
Jag tänkte mer på hur man ska fästa dom? borra nånting eller? eller strippa fast dom? Tänkte på hur fast sättningen är gjord.
På min Mitsubishi har ja dom bara fastklämnda under/bakom strålkastarna o på Saaben sitter dom till halvljust skruvade fast under blinkersen o dom te helljuset e stripade på krockbalken. De e bara o göra vad man tycker passar. Men borra bör man väl hålla sej ifrån me tanke på krocksäkerhet om man vill tänka på de.
Ballasterna kan även bli väldigt varma så helst ska man inte montera de så de ligger an mot någon tunn kabel, jag använde hållarna man fick med och fäste ballasterna genom de.
Får snart hem mitt xenon kit till min 740 så tänkte kolla hur folk har monterat fast sina ballaster? Gärna bilder på hur det är utfört, även andra bilar går bra så man kanske får en ide eller nåt.
vart skitbra räckte med att strippa fast dom ena ballasten sitter i en "bult" som sticker upp från hjulhuset där jag tror ABS enheten sitter om man nu skulle ha en sån har kört med detta ett tag nu och verkar sitta bra
vart skitbra räckte med att strippa fast dom ena ballasten sitter i en "bult" som sticker upp från hjulhuset där jag tror ABS enheten sitter om man nu skulle ha en sån har kört med detta ett tag nu och verkar sitta bra