Update time!
Nu har man varit i garaget och pysslat med bilen igen.
Först så provmonterade jag mina 25mm spacers som jag fått tillbaka från svarvningen, tack HPC för hjälpen.
Så ser 15" ut fram, de här fälgarna breddar på tok för mycket inåt...
Vilket blir ännu mer uppenbart bak där alla widebody 5th gen Celicor redan ser dumma ut utan spacers.
Såhär blev det med spacern på fram, riktigt nice tycker jag.
Och såhär blev det bak. (Det är så de sitter för stunden).
Och provade till 17 tummarna med.
Sen så provade jag med båda spacerserna på samma hjul till 15 tummarna, lagom eller lite mindre?
Så ser det ut med 50mm spacer haha!
Sen var det dags att ta itu med det knarrade ljudet som låter när man vrider ratten, det problemet har varit sen jag köpte bilen och jag har tidigare lyckat lokalisera det till att en bult till styrväxelns fäste rallat upp en bra bit, det tråkiga var att den sitter riktigt dåligt till... Och så menar jag omöjligt att nå med verktyg dåligt till.
Nåja pallar upp bilen och börjar skruva bort det som är i vägen, ger mig på de två crossmembers som är inringade med rött.
Efter att ha skruvat bort den som gick från höger till vänster så kan man se bulten underifrån i alla fall, men det är ett motorfäste lämpligt ivägen, fick skruva bort den andra crossmembern med och motorfästet för att lyckas lirka in ett spärrskaft och dra åt bulten, victory! Or not...
Det visade sig att fästets övre mutter också rallat upp... Så började skruva från motorrummet för att se om det gick att komma åt att dra åt den därifrån, no luck men hittade ett par slangar som var en bra bit över sina bäst före datum, blir att byta dem snarast!
Lyckades till sist att komma åt att skruva åt muttern underifrån med, tror det var mest viljestyrka och lite trolldom som gjorde det möjligt i slutändan, var så galet dåligt med plats.
Bilen känns fantastisk att köra nu kan jag meddela, den kändes lite sladdrig och oresponsiv i styrningen tidigare (av förståeliga skäl).
Passade på att rengöra lite under bilen när jag ändå var där och rumsterade, bort med massa gammalt svart intergalaktiskt kladd.
Gjorde det samma med båda crossmemberna, rengjord vs gammal skit.
Båda rengjorda och redo att skruvas tillbaka.
Sen hann jag börja skruva isär bilen inför lacken som kommer snart.
Den var dock ingen fröjd att köra hem såhär, liiite mer oljud i kupen om man säger så. Det är inte lika roligt att köra rallybil som det ser ut hihi.
Det var allt för den här gången!