2696
Sök

Ta ut nyckel ut tänningslås utan att ha i backen på saab 9-5, går det?

166 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
Tjena!

de är så att synkringen är dålig på bilen så ja undrar om de går att göra nånting så ja slipper ha i backen för att få ur nyckeln?

någon som vet hur man gör för på nått sätt måste det ju gå tycker man

sen är det någon som har bytt synkring till backen? är de krångligt och måste men ta ner hela lådan?

bilen är en 9-5 -98

tack!

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 november 2010
Hur en synkroniseringsring skulle ha att göra med hur/om man får ur nyckeln har jag svårt att se..."Synkringarna" sitter inne i lådan så du måste öppna lådan för att byta den/de, med andra ord lådan måste bort.

PS: Sätt i backen när bilen står stilla, eller med motorn avstängd. På många bilar (äldre) så brukar banken vara "osynkad".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

166 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
nej ringen har inget med det att göra, men eftersom synkringen till backen är dålig så krånglar de att få i backen, och därför vill ja inte behöva ha i backen för att få ur nyckeln så skiter ja i att byta ringen...

ja förstod nästan att den måste ner, men har även hört att på vissa bilar finns de en liten lucka där man kommer åt vissa saker utan att behöva ta ner den.....

Konsult
1 247 Inlägg
13 november 2010
Om du har problem att få i backen kan du alltid prova lägga i 4an först och sen backen. Har samma problem på andrabilen.

Jag har då aldrig hört att man kan ta ur nyckeln utan backen, om det nu inte är så att tändningslåset är väldigt slitet. Är det slitet kan du t.o.m ta ur nyckeln med bilen igång..

/Kim

166 Inlägg
13 november 2010
Trådstartare
jo ja vet att de bara är att göra så men ibland går de inte och då får ja lägga i ettan och köra 1cm sen går backen i... så ja tänkte att finns det nått bra sätt så man slipper ha i backen för att få ur nyckeln vore de ju kanon=)

280 Inlägg
13 november 2010
vanligt fel på saab de där..

1 020 Inlägg
26 november 2010
leta upp backspärren under panelen o ta bort den så fungerar det att ta ut nyckel utan att ha backen i har du brist på tid eller kunskap lägg den i backen ta ut nyckelen sätt dig i baksätet o sparka ur backen spärren knäcks problemet löst

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

Sök