Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
Nu är i stort sätt allt klart förutom att fixa oljeslangarna till oljekylaren, har en lösning på G men behöver en till org hel oljeslang för att fixa de så om de skulle finnas nån i närheten som har en oljeslang så hör av er!
Har gjutit upp en front i kolfiber med nu, den vart väl hyffsad, kunde blivit snyggare men men får nog duga tills vidare. ska passa in å skruva fast den imorn är de tänkt å fixa de sista med splittern. Hinner tyvär inte fixa allt med luftutsläppen på sidorna osv men är väl bättre å ha nån front än ingen alls på bilutställningen till helgen? om ja nu får igång bilen vill säga...
Efter en jävla massa skruvande/byggande å några nödlösningar så är bilen äntligen uppstartad, tvättad å urgasad
Fronten är långt ifrån klar å sitter helt snett just nu så måst tyvär ut i garaget igen ikväll å fixa de värsta =/ börjar känna mig lite skruvarless så får nog ta en liten paus från skruvandet snart
Hehe jo usch men känner mig så grymt osugen på att åka ut till garaget nå mer nu men ska sitta å vila en stund nu å föröka hitta lite sug så ja kan åka å fixa de sista med fronten
Hehe jo usch men känner mig så grymt osugen på att åka ut till garaget nå mer nu men ska sitta å vila en stund nu å föröka hitta lite sug så ja kan åka å fixa de sista med fronten
Du gör ju iaf något roligt med bilen, själv måste jag byta urtrampningslager på min:( Och alla skruvar losnar inte så lätt när dom har suttit orörda sen 1987:(
Hehe jo usch men känner mig så grymt osugen på att åka ut till garaget nå mer nu men ska sitta å vila en stund nu å föröka hitta lite sug så ja kan åka å fixa de sista med fronten
Du gör ju iaf något roligt med bilen, själv måste jag byta urtrampningslager på min:( Och alla skruvar losnar inte så lätt när dom har suttit orörda sen 1987:(
Får se en körningsfilm snart nu då?
Hehe nä sånt är lite jobbigare men känner mig lite skruvaless nu när ja skruvat konstant flera dagar i rad men känns ändå ganska bra nu när de är klart
Var ut i garaget igen å passade in fronten så nu sitter den typ bra ser iaf hyfsat ut
Finns ju endel mätarfilmer upplagda redan å några black race filmer med å den går väl inte så mkt bättre nu
Sådär nu är race i norrs vårträff avklarad Å bilen höll hela vägen dit å tillbaka
Hade också byggt en ljuddämpningsplåt som ja stoppa längst bak i avgassystemet för att få ner ljudnivån lite men den ville visst inte vara med efter några fullgasrepor Måst ju bli ett jävla tryck i avgassystemet Plåten ska stå rakt upp egentligen
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Har tyvär inge nya filmer men körde lite spontanrace idag mot en kompis chevelle med 525hk på E4an å han fick pisk iaf
Härliga filmer Hur många hk har du i Saaben?
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Efter förra veckans stressmek bara för att kunna köra ner den till bilutställningen så ska ja nu skruva ihop den seriöst så den blir klar för sommaren
Han bara montera hårdare fjäder på ena sidan fram men nu har ja tagit lös andra fjäderbenet med å montera 9-5 fjäder på de också med utfjädringsstopp
Ska börja skruva ner växellådan imorn innan jobbet om ja orkar så ja kan montera min förstärkta låda med Quaifediff, ska bli grymt kul å testa den lådan Om ni håller ögonen öppna så kommer de nog snart upp en liten film då ja testar diffens funktion samt slirar slut på de sista av dom gamla däcken innan ja ska lägga på racedäcken
Fjäderbenet med 9-5fjäder å utfjädringsstopp monterade, H&R sänkfjäder brevid
Jo ska bli kul å testa hur de är å köra med diff å med tanke på hur bra min org låda har hållt så borde ja inte alls behöva oroa mig nå för ras sen i fortsättningen när ja har fått i den förstärkta
Tog tag i de här med lådbytet på allvar idag med, skruvade bort allt man behöver ta bort runt lådan, lossat på alla bultarna som håller lådan så nu är de bara kvar å sänka ner subframen å lyfta ner lådan men de tar jag imorn då ja inte hade så mkt skruvar ork såhär på förmiddagen när ja är halvt nyvaken
Fick i lådan i helgen :applause: Tyvär så är de lite fixande kvar innan ja kan provköra, ska byta drivknutsdamask å byta oljeslangen till oljekylaren men har inte fått tag på nån slang än. =/
Här sitter iaf lådan
Å lite finolja till lådan med
Har ju haft lite planer på att få bilen planare under. Den är ju plan både under fronten å bakdelen nu men ska börja snickra på en plåt under motorn snart.
Tack för kommentarerna kul å höra att nån följer tråden
Håller på å ladda in lite ny programvara i boxen nu, ändrat utväxlingen i programvaran så de blir rätt med de sänkta laddtrycker på 1an å 2an nu med nya lådan sen har ja ändrat lite på de med, diffbroms = mer ladd!
Håller också på att göra lite småfix med kolfiberdelarna till fronten så dom blir helt klara så ja kan klarlacka dom, fronten vart ju bara snabbt ihopstressad inför vårträffen så den såg ju förjävlig ut om man kollade lite närmare
Slang till oljekylare på G. Lådan på plats å snart är fronten med klar.
har hållt på å slipa till fronten nu för att få bort alla små ojämnheter så nu ska ja bara gjuta fast luftutsläppen på sidorna på den å sen klarlacka så ska den va klar
En kolfiberdel till fronten slipad, kommer nog bli bra med lite klarlack
Å lututsläppet, ser förjävligt ut på den här bilden men ska ta tag i de imorn å gjuta fast å så