3647
Sök

Tvärnita framför mig =/

150 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
De borde ändra reglerna angående detta.

Körde lungt och fint, ser hur 2 bilar stressar och är på väg om mig.
Vet att filen är på väg att gå ihop, så jag släpper lite på gasen, ser att det blir tajt och att den andra bilen omöjligt skulle komma förbi.

Drar ut min bil i väggrenen för att släppa igenom honom, så jag lägger mig på tutan och drar på/av helljuset på honom.. Han tvärnitar precis när han kommer förbi och jag tvärnitar (tur med spliternya däck) och stannar långt ifrån honom. Han börjar köra och jag med och sen tvärnitar han igen.

Jag drar på helljuset igen och han ger mittenfingret och sen drar därifrån..

Blev så jävla sur på såna som.. vill att man ska skapa en olycka igenom att åka rakt in i honom
Och detta har hänt till fler som jag känner.. Vad ska man göra?

Sitter och funderar på att ligga kvar helt i filen och hålla hastigheten och pitta honom så han snurrar runt och crashar. Det är typ det ända sättet för mig att inte vara skyldig?

GGGAAAH!
Senast redigerat av Gathor (3 december 2010)

30 Inlägg
3 december 2010
Vet vad du pratar om, en bil skulle släppa mig där det var högerregeln med skit i det. så jag tuta på honom för jag blev förbannad och var nära på att köra in i honom för det. Notera att han hade ett släpp. Sen så 200 meter efter tuten så svänger han höger med halva släppet på vägen och illnitar och står där i 5 sek. Han hade inget hinder alls, var bara för jag skulle köra på han. Sjukt sugen på bara safta sönder hans bil

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 december 2010
Tjör på dom bara.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 562 Inlägg
3 december 2010
kom en sån där jävel igår, han körde om, å svängde av på nästa avfart han hann in 50 meter när jag passerade. nödvändigt å tvinga en lastbil å bromsa.

150 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Det är väldigt svårt att hitta vittnen på såna här olyckor, tur så hade jag ju 2 bilar bakom mig som såg det hela, så dessa 2 skulle kunna styrka min historia. Men ifall man är helt ensam på vägen och det händer, då är det ord mot ord och den som har blivit påkörd verkar vinna i de flesta fallen.

killercow
3 december 2010
blev omblåst av en audi precis innan 2 fält gick ihop i sommras. han körde en bra bit över lagliga 100 strecket. max 5cm från att han tog min sido spegel. hela min bil gungade till. lät ordentligt från hans däck för han fick köra på räfflade linjen vid vajerräcket.

en liten fråga bara. om du nu gick ut på vägrenen för att göra plats för honom så han tog sig om. varför la du dej på tutan och hel ljuset då? hade ja varit honom hade ja nog reagerat. snällt han gick ut så ja kommer om.

1 562 Inlägg
3 december 2010
Andennnnn skrev:
finns såna jävla nötter som borde dö alltså

ingen ska behöva straffas med döden för ett misstag, men deras lämplighet borde omprövas.

Muttley
3 december 2010
Gör som jag. Strunta i att tända helljus och tuta. Idioterna tar de som provocerande. Bara du själv tar din säkerhet före dem. Och om de kör av längre fram behöver du ju bara titta om de lever och sen dra för jävulskap.

Var nån idiot som verkade irriterad på mig idag varför vet jag inte då jag höll rätt avstånd och hängde på med samma stora avstånd på omkörningar med mera. Sen plötsligt åker dimljuset igång på hans bil. Sen inne i byn vi kom tvärnitar han och ställer sig på lite tvär framför mig smile jag kör ju om dåren självklart men då lös han med helljus på mig haha. Men han vågade självklart inte stanna senare 1.5 mil längre bort för att diskutera saken smile

30 Inlägg
3 december 2010
Nej det är sant, men dom ska veta att det finns riktiga konsekvenser om dom gör något dumt som illnita endast för att man ska köra in i dom.

150 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
killercow skrev:
en liten fråga bara. om du nu gick ut på vägrenen för att göra plats för honom så han tog sig om. varför la du dej på tutan och hel ljuset då? hade ja varit honom hade ja nog reagerat. snällt han gick ut så ja kommer om.

Vet inte riktigt varför jag la mig där, kändes lämpligast för tillfället, gav honom tutan och helljuset för att visa att jag inte tyckte om stilen.
Och ifall jag inte hade åkt åt sidan, hade han kört in i mig eller fång väggen.

Med.lem
3 759 Inlägg
3 december 2010
Andennnnn skrev:

Att önska folkt döden är kanske lite grovt?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Muttley
3 december 2010
Andennnnn skrev:
Nej det är sant, men dom ska veta att det finns riktiga konsekvenser om dom gör något dumt som illnita endast för att man ska köra in i dom.

Tro mig.  Om de är idioter så struntar de fullständigt i sådant.

918 Inlägg
3 december 2010
Var med om en bil som fick mig att tvärnita när jag åkte mellan Rotviksbro och Torp med lastbil, som tur så var jag inte tunglastad.

Värsta var ju att jag såg att den jäveln i bilen hade en liten unge där bak när jag körde förbi han utanför Torp.
Senast redigerat av WoozyDozz (3 december 2010)

KHRacing
3 december 2010
Andennnnn skrev:
Vet vad du pratar om, en bil skulle släppa mig där det var högerregeln med skit i det. så jag tuta på honom för jag blev förbannad och var nära på att köra in i honom för det. Notera att han hade ett släpp. Sen så 200 meter efter tuten så svänger han höger med halva släppet på vägen och illnitar och står där i 5 sek. Han hade inget hinder alls, var bara för jag skulle köra på han. Sjukt sugen på bara safta sönder hans bil

& vem tror du hade fått hela skulden ?

Idiotist att ens tänka så anser jag  !

1 422 Inlägg
3 december 2010
Mr_EmCom skrev:
Andennnnn skrev:

Att önska folkt döden är kanske lite grovt?

Folk som beter sig så orsakar olyckor och riskerar att helt oskyldiga människor kan dö. Men visst är det väl lite grovt men ta inte allt så bokstavligt.

1 562 Inlägg
3 december 2010
WoozyDozz skrev:
Var med om en bil som fick mig att tvärnita när jag åkte mellan Rotviksbro och Torp med lastbil, som tur så var jag inte tunglastad.

Värsta var ju att jag såg att den jäveln i bilen hade en liten unge där bak när jag körde förbi han utanför Torp.

de gå ju åt helvete både tom lr med lasse vagnjäveln sticker ju direkt men de fattar inte svensson

918 Inlägg
3 december 2010
mange_240 skrev:
WoozyDozz skrev:

de gå ju åt helvete både tom lr med lasse vagnjäveln sticker ju direkt men de fattar inte svensson

Nae, många fattar ju tyvärr inte att en lastbil är svårbromsad, exemplel om man kör en volvo fl som jag gjorde då.

Men att det är en liten unge gör ju saken värre.

1 562 Inlägg
3 december 2010
WoozyDozz skrev:
mange_240 skrev:
WoozyDozz skrev:

Nae, många fattar ju tyvärr inte att en lastbil är svårbromsad, exemplel om man kör en volvo fl som jag gjorde då.

nej på halka blir de knivigt.
ja fruktansvärt, man skulle ju gå ner sej totalt även om man inte varit skyldig.

918 Inlägg
3 december 2010
mange_240 skrev:
WoozyDozz skrev:
mange_240 skrev:

nej på halka blir de knivigt.
ja fruktansvärt, man skulle ju gå ner sej totalt även om man inte varit skyldig.

Halka ja, har inte vart med om att få tvärnita när det har varit halka än men det kommer nog snart.

Känns som att föräldrarna inte bryr sig om sina barn när dom kör som idioter........... Eller? hmm
Senast redigerat av WoozyDozz (3 december 2010)

5 089 Inlägg
3 december 2010
Undra vem det är som lider utav roadrage i detta fallet tro...

\Lindgren

Sök