3670
Sök

Hjälp med lågnivå

68 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Hej! Har ett 4-kanals steg till min baslåda. Jag behöver med andra ord dubbla lågnivåkablar från stereon för att kunna ha igång alla 4 kanaler och då kunna brygga.
Det jag nu undrar är om det är någon skillnad på att ha en stereo med 4-kanals lågnivåutgång eller ha en stereo med 2 kanals och istället koppla en 2-4 adapter? Ger detta samma effekt eller blir det annorlunda?

Tacksam för svar smile
Mvh Tony

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 december 2010
Om du nu ska bygga ett 4-kanals steg till ett par basar så bör du köra med Y-splittar på kablarna, annars finns risk för att du skickar in olika signal på ingångarna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

68 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du nu ska bygga ett 4-kanals steg till ett par basar så bör du köra med Y-splittar på kablarna, annars finns risk för att du skickar in olika signal på ingångarna.

Tack för svaret smile Så om jag ska brygga 4 kanaler till två så är det alltså bättre att ha 2-4 ut ur stereon? Ursäkta om frågan kan låta lite dum men är nybörjare på de här med ljud big_smile
Senast redigerat av Tony_ (7 december 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 december 2010
Ja, precis. Fast ja du kör ju såklart bara en vanlig 2-kanals kabel från stereon och delar sen upp den vid steget med Y-splittar. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

68 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ja, precis. Fast ja du kör ju såklart bara en vanlig 2-kanals kabel från stereon och delar sen upp den vid steget med Y-splittar. smile

Ja alltså dom y-splittar jag har hittat är 2-4, men det spelar väll ingen roll? Men det blir ingen skillnad i effekt då? smile

Motborgare
1 099 Inlägg
7 december 2010
Tony_ skrev:
ChriZtoffer skrev:

Ja alltså dom y-splittar jag har hittat är 2-4, men det spelar väll ingen roll? Men det blir ingen skillnad i effekt då? smile

Så länge utgångsimpedansen från headuniten är mycket större än parallellen av ingångsimpedanserna, så behöver du inte bekymra dig. Det största problemet brukar att vara att man skapar jordslingor.

-- K

Sök