3327
Sök

Nissan 300zx US Spec | Massa mos!

419 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#341
jupp:) men han kunde nog inte göra dom än på några veckor.. han visste inte riktigt hmm


1 101 Inlägg
20 februari 2012
#342
ofan, mjo grenrör är kruxiga att plana man måste tydligen ha någon typ av rigg tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

419 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
#343
jo det är ju så:P fick tillbaka mina igår faktiskt:) han trodde att det givk bra med ditt med:)


419 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#344
Har lite tankar, hittat koppling nu för bra pris, men det står mellan en 2 skivig eller 3 skivig Exedy koppling.
Den 2 skiviga är specad till 830Nm och den 3 skiviga till lite över 1200Nm har jag för mig..
Kan fan inte bestämma mig för vilken det blir, båda kan jag få till bra pris just nu:)
Har idag 651Nm men ska ju upp lite till och är riktigt sugen på etanol med, så frågan är ju om man hamnar på gränsen vad det gäller den 2 skiviga:/ Samtidigt som det är lite overkill med 1200Nm.. Men så himla kul är det ju inte att byta koppling!

RÅD TACK:)smilesmile!


Bil tosing
117 Inlägg
26 februari 2012
#345
180 Nm i marginal tycker jag är lugnt. Är faktiskt ganska mkt.
Gör gärna som jag sa och ta av lite ladd så vridmomenttoppen inte blir för toppig, har iofs inte sett din kurva men.. det brukar behövas. Är ju dessutom inte bara kopplingen toppen sliter på, allt annat i drivlinan får oxå stryk där.
Senast redigerat av ACF (26 februari 2012)


419 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#346
ACF skrev:
180 Nm i marginal tycker jag är lugnt. Är faktiskt ganska mkt.
Gör gärna som jag sa och ta av lite ladd så vridmomenttoppen inte blir för toppig, har iofs inte sett din kurva men.. det brukar behövas. Är ju dessutom inte bara kopplingen toppen sliter på, allt annat i drivlinan får oxå stryk där.

okej, fast som sagt ska jag förmodligen upp på lite högre ladd och har framtidsplaner på etanol.
Så frågan är ju vad man kan få för vrid när det är klart, kommer  ju hamna avsevärt mycket närmre 830Nm när väl det är gjort.
så låt säga att man kanske hamnar på 750Nm om man har tur?
min effektkurva finns på bilens bilder:)


1 101 Inlägg
26 februari 2012
#347
Tabb skrev:
ACF skrev:
180 Nm i marginal tycker jag är lugnt. Är faktiskt ganska mkt.
Gör gärna som jag sa och ta av lite ladd så vridmomenttoppen inte blir för toppig, har iofs inte sett din kurva men.. det brukar behövas. Är ju dessutom inte bara kopplingen toppen sliter på, allt annat i drivlinan får oxå stryk där.

okej, fast som sagt ska jag förmodligen upp på lite högre ladd och har framtidsplaner på etanol.
Så frågan är ju vad man kan få för vrid när det är klart, kommer  ju hamna avsevärt mycket närmre 830Nm när väl det är gjort.
så låt säga att man kanske hamnar på 750Nm om man har tur?
min effektkurva finns på bilens bilder:)

Känns ju som att 3skivig är lika bra att köra på med en gång då vad jag har förstått är den inte så hemskt mycket dyrare, vore ju jäkligt surt att stå där å behöva köpa koppling igen wink

Ringer dig imorgon angående grenrörs planingen smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

419 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#348
Ja jag lutar lite åt det hållet just nu faktiskt.. det handlar om ungefär 4k extra..
Gör så:)


1 101 Inlägg
26 februari 2012
#349
Tabb skrev:
Ja jag lutar lite åt det hållet just nu faktiskt.. det handlar om ungefär 4k extra..
Gör så:)

Jag hade tyckt det var skönt att VETA att man kan göra iprincip vad man vill med bilen för 4000kr om man tänker på kopplingen smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

419 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#350
Ja alltså, det suger ju att inte veta ifall kopplingen kommer hålla eler inte:O


1 107 Inlägg
26 februari 2012
#351
Annars köper du den billigare kopplingen, skruvar ner laddet och så köper du bättre koppling till hösten/vintern och kör på mer ladd och etanol nästa sommar smile


1 107 Inlägg
26 februari 2012
#352
anafylaxi skrev:
Annars köper du den billigare kopplingen, skruvar ner laddet och så köper du bättre koppling till hösten/vintern och kör på mer ladd och etanol nästa sommar smile

Eller så skruvar du ner laddet och kör på den kopplingen du har smile


1 107 Inlägg
26 februari 2012
#353
Eller så köper du en Golf och tyskstukar samt skiter i hur dåligt den går wink


419 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#354
hahahaha:D nejnej! full patte nu!big_smile


1 107 Inlägg
26 februari 2012
#355
Tabb skrev:
hahahaha:D nejnej! full patte nu!big_smile

Köp en tre-skiviga då yikes


56 Inlägg
27 februari 2012
#356
All in tobbe! wink


419 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
#357
I Guess, det verkar nog som att det blir så:)


419 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
#358
Nu hittade jag något mer som intressant:o
men vågar man lita på att den pallar 850 ft/lb (=1152Nm)
Dock står det ju bara torqe.. får nog maila och fråga!
http://www.conceptzperformance.com/Cart … 248.25.202


419 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#359
Fick svar idag, och det var i ft/lb så det blir ju 1152 Nm, den var provad på gata på en 700rwhp 300zx och det var inga problem alls sa han..
Verkar ju rätt intressant med tanke på priset!


1 107 Inlägg
27 mars 2012
#360
När kommer kopplingen? wink



Sök