2566
Sök

Motorproblem polo -01

166 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
tjena!
en arbetskamrat var påväg till jobbet idag när hans bil gick sönder, som han har förklarat det för mig så började oljelampan blinka, sen skrek de till sen dog den och går ej att starta.

vi bogserade den sedan till jobbet för att kolla lite och kollade kamrem och den va hel vad jag kunde se.

när man vrider på nycklen, så dunkar/klickar de till bara. tycker inte det låter som startmotorn brukar kunna låta och den klickar väll oftast mer än en gång?'

vad kan de vara, jag får för mig att den kan ha skurit..

går de att kolla på nått smart sett eller uteslutningsmetoden att den är de utan att behöva lyfta toppen?
givetvis går de inte att veta till 100% utan att kolla men man kan ju säga att troligtvis har den skurit...

tack för hjälpen

1 290 Inlägg
3 januari 2011
Känns som du har hamnat i fel tråd.... men som svar på din fråga så kan du hänga på ett spärrskaft på vevaxeln och testa att dra runt.

166 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
får skriva en till i den andra då, men hur mena du att ja ska hänga på ett spärrskaft?

1 290 Inlägg
3 januari 2011
Toblerone skrev:
får skriva en till i den andra då, men hur mena du att ja ska hänga på ett spärrskaft?

Nån lär flytta på tråden smile

Det borde ju sitta en remskiva på vevaxeln, på bulten som håller skivan kan du sätta på ett spärrskaft och testa att dra runt motorn.

5 710 Inlägg
3 januari 2011
Flytt flytt...

mvh Jonas/Moderator

MVH Jonas
..............

Sök