3309
Sök

Ställbara coilovers men vill inte sänka bilen?

CNC-fräsare
117 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Hej.

Jag skulle vilja ha två par ställbara coilovers utan att sänka min bil.
Jag vill istället bara kunna höja upp bilen under vinterhalvåret..

Men jag vet inte vad jag ska gå efter.. Att veta vad som passar men som inte sänker bilen för mycket men ändå höjer iaf 2" om så möjligt..

Är det något annat värdefullt jag missat så säg till..

Fri fart för ett fritt folk!
14 112 Inlägg
8 januari 2011
eftersom dom säljs med tanke på att sänka bilen så kommer den troligen inte bli högre än vad den är orginal
utan snarare något lägre då stötdämparna brukar vara ganska mycket kortare än orginalet

så jag tror det blir svårt att hitta några coils som gör som du önskar

Kör fort så hinner inget hända...

CNC-fräsare
117 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Okey då..
Det skulle vara om man har ett par coils som är längre än vad mina är men kanske passar ändå?

227 Inlägg
8 januari 2011
Hur mycket vill du lägga ut?
typ k-sport, xyz osv finns ju i olika specar för olika ändamål, kolla upp vilka längder dom har. Grusben brukar vara i originallängd eller tom lite längre.

1 758 Inlägg
8 januari 2011
Jobbar du som CNC-fräsare?
Har du möjlighet att göra prylar för privat bruk på jobbet så är det ju rätt enkelt att bygga egna grejer. Mäta lite så kan du ju bygga exakt efter de krav på höjdjustering du har!

CNC-fräsare
117 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Driftar_N:
Nja det vet fan, har inte spånat runt allt för mycket så jag vet inte..
Är fortfarande bara ideér jag har så hittar man ngt lämpligt så blir det kanske ett köp..

Men har också begränsningar, annars hade jag väl kunnat köpt luftkuddar :p

schnauz:
Jodå efter arbetstid är det inga problem att va kvar o programmera o fräsa..
Visst skulle jag kunna göra det, men har knappast mycket mek-vana så de skulle va om någon stog o pekade vad jag ska mäta o sen godkänna ritningen innan jag varvar upp fräsen :p

Sök