Hej igen, det var som f.. att det inte löste sig, Jag kan dock säga att jag hade svårt att få kontakt på kretskortet och fick ta loss instrumenthuset flera ggr innan jag fick till bra kontakt.
Det kan ju vara så att mätaren behöver justeras, det gör du genom att ta bort pluggen vid mätaren på framsidan instrumenthuset, stoppa in en liten flatskruvmejsel, man kan skruva hur mycket som helst, ett varv runt och du är på samma ställe, denna justering brukar bara justera runt en kvarts tank upp eller ned visserligen, ja vad skall jag säga, det kanske är givaren som är kass ändå, jag bytte min och det hjälpte inte ett dugg, kostade runt 700:- om jag inte minns fel, köpt på VW i Nyköping...
Mätaren skall gå upp långsamt ja.
Om det är samma givarfäste så kommer du åt den ganska lätt via servicehålet i tanken, kom ihåg att köra tanken så tom som möjligt
.
Givaren sitter fast i pumpen med en liten snäppkontank som man trycker in och sedan drar loss givaren.
Inget skruvande eller så, om nu inte diesel pumpen är helt annorlunda vilket jag tvivlar på.
Det finns inget att justera på givaren iaf.
/Z