Som sagt arbetskamratens bil får ingen gnista Vad kan det vara för fel? Hallgivaren är hel, startkransen eller vad det är vid ratten är hel soppa pumpen är ny. Kan det vara styrenheten? Eller har nån några andra tipps på vad det kan vara? Bränsle relät är förbi kopplat så det är det inte heller.
Ingen gnista på en gammal 240 är troligt viss: Hallgivaren/Fördelaren, tänd förstärkaren, tändspolen, dålig jord på motorn... Övriga tänddelar tex. rotor/tändstift/tänd kablar.
Hallgivaren ska var hel, dom hade mätt upp den och fördelaren vad jag fatta det som Men ska ringa o prata med hon tack för tippsen
Vill inte låta jobbig men vet av egen erfarenhet att hur du en mäter och vrider på en hallgivare så kan den vara defekt. Mycket lätt att testa ifall felet beror på denna genom att ha en test fördelare från valfri vw golf alt. volvo (helst med hallgivare i) och sätta in och prova.
Koppla i tändspolens kabel i mitten på fördelaren och en tändkabel med jordat tändstift i andra änden i valfri anslutning på fördelarlocket. Montera tillbaka kontakten från tändningsförstärkaren, allt detta gör man utan att montera själva fördelarkroppen i bilen. Snurra på fördelarens kugg alt. nedersta del. Borde generera gnista på tändstiftet om allt annat är ok.
Nej, det låter du inte alls Alla tipps är välkomna, jag har inte pillat nått med bilen själv utan han fråga om jag kunde posta på nått forum då han inte e så data kunnig.