3369
Sök

Vad är deför avgaskrav?

46 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Tjenare!

Har lite idéer om att köpa mig en 965 och byta motor till en Merca 3.0L sexa (OM606) också turbokonventera den.. Men jag vet inte vad det är för avgaskrav på en dieselbil och hur fungerar de när man byter motor och låda? Går de stoppa en sån motor i den bilen och klara av besiktningen?

Om de finns något annat bra man behöver veta så skriv, vet inte så mycket om de för är lite ny påt smile

Fett tack - Fulltryck!

5 710 Inlägg
28 januari 2011

MVH Jonas
..............

211 Inlägg
28 januari 2011
du kan inte regga in med ny motor efter 93?! har jag förmig och får du igenom det så kostar de pengar till förbannelse...

3 354 Inlägg
28 januari 2011
turbokonvertering kan du nog glömma med vid bes.
Senast redigerat av Seth (28 januari 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

46 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare

Tack så mycket! smile

46 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
JeepPerformance skrev:
du kan inte regga in med ny motor efter 93?! har jag förmig och får du igenom det så kostar de pengar till förbannelse...

De är iallafall galet mycket svårare efter 93, men får bli en innan 93 smile

46 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
Seth skrev:

Varför de? Borde väll inte vara några problem om de är en turodiesel-motor som man sätter i och den inte är gjord något med som höjer effeken och vridet?

3 354 Inlägg
28 januari 2011
Fulltryck skrev:
Seth skrev:

Varför de? Borde väll inte vara några problem om de är en turodiesel-motor som man sätter i och den inte är gjord något med som höjer effeken och vridet?

jovisst om motorn har turbo org så är det ok. men att sätta på en turbo på en motor som inte har det org är otillåtet.
trodde att det skulle sättas på en turbo på motorn när jag läste första inlägg

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

46 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Seth skrev:
Fulltryck skrev:
Seth skrev:

jovisst om motorn har turbo org så är det ok. men att sätta på en turbo på en motor som inte har det org är otillåtet.
trodde att det skulle sättas på en turbo på motorn när jag läste första inlägg

Jo, de kanske va jag som skrev lite otydligt smile Men de är fint big_smile

46 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
JeepPerformance skrev:
du skrev ju att du skulle turbokonvertera wink

Även dom bästa kan göra fel, tönt ;D

Sök