3766
Sök

Hur skulle ni göra i detta val, "tips".

140 Inlägg
30 januari 2011
En regel just med BMW. Säkert bra bilar men i regel rätt hårt körda så köp en begagnad så köper du andras problem. Sen som raggare rekomenderar jag verkligen jänkare före allt annat.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
30 januari 2011
Thedriftking skrev:
CHEEVA skrev:
Thedriftking skrev:

har för mej man måste ha baksäte?

men planerna med den ifall jag skulle ta den är;

be nån gjuta ny huv i "plast"
nya stolar
lacka om
kanske turbo konvertering (då den har lågkompskolvar redan)

btw.. nån som vet några svenska sidor som säljer saker till jänkare? och finns det rattnav till dodge dart så man kan ha en ny ratt?

norrlands custom kanske har ?

Men om det inte måste vara i sverige så kan du kolla in summit racing i usa, de har exakt ALLT till jänkar och har även enhel del till japsar med

och som sagt tycker ja du ska köra kompressor istället för turbo men men

okej smile tack

ah, men jag vet knappt hur man bygger kompressor, lättare med turbo eftersom jag har mera erfarenhet va det. och känns som att turbo blir billigare?

om du tycker turbo är enkelt är blower som att pilla i näsan ungefär, dvs 100ggr enklare

Thedriftking
30 januari 2011
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Thedriftking skrev:
CHEEVA skrev:

norrlands custom kanske har ?

Men om det inte måste vara i sverige så kan du kolla in summit racing i usa, de har exakt ALLT till jänkar och har även enhel del till japsar med

och som sagt tycker ja du ska köra kompressor istället för turbo men men

okej smile tack

ah, men jag vet knappt hur man bygger kompressor, lättare med turbo eftersom jag har mera erfarenhet va det. och känns som att turbo blir billigare?

om du tycker turbo är enkelt är blower som att pilla i näsan ungefär, dvs 100ggr enklare

okej, men vart kan man få tag på kompressor då?
nån som vet vart man kan köpa några E-märkta slicks?

1 212 Inlägg
30 januari 2011
ta darten! se till att den blir rostfri, snygga till inredningen, därefter skall du börja tänka motor. i stort sätt kan du hinka i vilken v8 som helst sedan. köp hem en motor som du renoverar på sidan om, för ca 30tkr har du en bra maskin... // fasen att inte farsan gav mig en sån//

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
30 januari 2011
Dom större som går rakt i är 340 & 360 varav den senare är lättare att få tag i. Precis samma block och fästen. Annars finns det färdiga konverteringssatser för bigblock tex 440 men det är nog mer besvär än nytta. En 360 med lite godis räcker gott i en så lätt bil.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Thedriftking
31 januari 2011
Trådstartare
okej, vart kan man få tag på lite "preppade" 340/360?

det som kommer göras först är: laga rost, fixa inredning (stolar osv) lacka hela bilen, ny huv.
sen blir det att trimma eller byta motor till en större, siktar iaf på 350hk, nu är det ca 250hk

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
31 januari 2011
350hk ur en 318 är inga problem. Det lättaste är nog hela edelbrock performer satsen http://www.edelbrock.com/automotive_new … rpm1.shtml
Den kompletta satsen med toppar, kam insug och förgasare ska räcka till 417hk på en 340. Borde ju kunna räcka till 350hk på en 318?
Annars är det väl lite uppgradering i vevpartiet och en kompressor.

Thedriftking
31 januari 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
350hk ur en 318 är inga problem. Det lättaste är nog hela edelbrock performer satsen http://www.edelbrock.com/automotive_new … rpm1.shtml
Den kompletta satsen med toppar, kam insug och förgasare ska räcka till 417hk på en 340. Borde ju kunna räcka till 350hk på en 318?
Annars är det väl lite uppgradering i vevpartiet och en kompressor.

okej,

vet du exakt va man ska leta på för att hitta delar till denna motorn? typ insug, förgasare, kam osv

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
31 januari 2011
kolla som sagt summitracing ... det är som ullared för jänkebils fantaster ! fast de säljer endast välkända märken + att de är super bra att ha och göra med

beställ hem en katalog (gratis) så kan du sitta och drömma i många timmar

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
31 januari 2011
Annars grejar din lokala förmåga trimbitar också. Billigast brukar vara att beställa över pölen typ summitracing.com eller jegs.com
Annars ringer man till persåkers speed shop i Åkers styckebruk, han säljer på postorder, har en bra katalog och är mycket kunnig 0159-13370.
Dalhems (dalhems.com) är återförsäljare av prylar från summitracing också, blir lite dyrare men dina prylar försvinner inte i fakten tongue

Sök