3631
Sök

Söker anställning (Kristianstad)

www.rallyshop.se
551 Inlägg
20 juli 2006
Trådstartare
Ingen som kan ge mej ett jobb. Så jävla usel är jag inte :p
Har faktiskt Motormekaniker examen och en 3 årig Barn & Fritids utb i ryggen.
Flitig och flexibel. 20År.

Ingen som kan hjälpa?
Mvh jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

12 086 Inlägg
21 juli 2006
Izual skrev:
http://www.ams.se/

haha.. ja den sidan har han nog aldrig hört talas om xD

Dessutom suger arbetsförmedlingen.. vad sa statestiken, 1 jobb per anställd per år som inte va sponsrat av kommunen lr staten.. det bevisar ju bara hur effektivt systemet fungerar!

med lem
1 147 Inlägg
21 juli 2006
systemet kanske hade funkat om inte varenda kärring på arbetsförmedligen var så tjuriga o helt omotiverade o hjälpa folk.

eller nae förresten, det e kass på alla punkter.. ångrade mig

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

8 156 Inlägg
23 juli 2006
Hörde att varje person som går på A-kassa och som är inskriven på arbetsförmedlingen kostar ams 130 000:- varje år...
Dessutom kom det ju en kritisk rapport att bara 1 jobb av 100 förmedlas av arbetsförmedlingen. Resten av jobben hittar den arbetslöse själv...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

10 287 Inlägg
23 juli 2006
Jag vet inte hur det är i K-stad men min yngsta dotter (nu 19) marscherade runt i stan tills hon fick jobb som kafevärd på McD (när hon var 18).
Min äldsta dotters kompis från Ö-vik flyttade ner för tre månader sedan (hon är 23) och fick jobb efter två veckor på ICA (hon gick också runt själv och visade hur snäll, trevlig och duktig hon var).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Fisketokig
2 997 Inlägg
23 juli 2006
Ja bort med ams, hälften är ju folk som söker jobb de inte vill ha bara för att stämpla.

Alternativet är F-skatt, skaffa det och se till att folk vet att du finns.

Då ringer de till dig och vill att du ska jobba istället för att du ska behöva ringa runt och gå på intervjuer mm.

Varierande jobb och kan bli några lediga dagar då och då mellan jobben men det kan ju vara skönt att tjärna dubbla och jobba hälften isf att slita som fan till dålig lön.

Edit: är du 20 år och inte skaffat familj (hemma med sjukt barn) mm och allt vad det innebär och du tillhör dem som vill jobba och göra något så är det just det som företagen vill ha men vågar iaf inte provanställa i första taget.

Har du F-skatt kan de ta in dig en vecka på timpenning och är de inte nöjda så kan de kasta ut dig eller om företaget varierar så att de måste bli av med 2 personer så har du ingen anställning eller fack bakom dig som jävlas med företagen.
Senast redigerat av Martin 9-3 (23 juli 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Muttley
23 juli 2006
arbetsförmedlingar i massor...

www.lernia.se
www.manpower.se
www.effektpersonal.se

mycket mer  men palla skriva alla.

31 Inlägg
24 juli 2006
Testa med diverse bammaningsföretag... Manpower, lernia etc... Ett bra sätt att få in en fot på företagen

Evolution
1 627 Inlägg
24 juli 2006
ok och besök företag du vill jobba på. själv hade man sån jävla tur att dagen innan studenten så skickade min lärare iväg mej och en klasskompis på en interjuv. 3 dagar efter studenten fick jag jobb.

Fäll ner pungen och landa

31 Inlägg
24 juli 2006
Det där stället ute i sibbhult kanske??? Jag blev erbjuden sommarjobb där nästan varje sommar jag bodde nere i blekinge. Har dock aldrig jobbat där.

Sök