(940 Turbo) Undrar bara om jag kan ladda ca 0,9 med originalkoppling eller om jag MÅSTE byta till en hårdare tryckplatta? Jag förstår ju självklart att en annan tryckplatta är att föredra men har inte riktigt pengar till det nu tyvärr...
Beror ju på hur man kör, jag körde slut på en ny lamell över en sommar, satt även ny tryckplatta på. ca 500 mil blev det.
170-180hk typ. Kör du som folk håller de, vill man ha kul håller de inte i längden.
okej men tycker du att jag ska satsa på en ny 712tryckplatta istället för en ny original? jag har tänkt chipa bilen och öka laddet till 0,8-0,9 och pilla ner en vx3kam. Menar bara att de e lite skillnad i pris Övningskör ju fortfarande men i augusti så har man ju kortet förhoppningsvis Du hade alltså original på din?
jag körde med orginal i min och de slira rätt bra men jag laddar ju 1,2 så är ju lite mer än vad du tänkt dig men att byta till hårdare är nog att föredra
Min bil hade gått 15200 när jag köpte den, jag körde den ca 1000 mil sen behövde jag byta koppling.. Får man i 2an lite för fort när du svänger tex (om du startar från stillastående) så börjar den slira.. Köp 712 tryckplattan och en orginal lamell, det räcker:) glöm inte byta urtrampningslager heller såklart. Det gör stor skillnad.. ingen tendens till att slira alls.. sen går det dock uppåt 5000 nåt..
Kolla med Kgtrimning dom har vad du behöver Men ett tips, byt itne förrän den andra är slut