3883
Sök

Bilen är slö ibland speciellt när den är kall

128 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
har en audi a4 1,8T 01.. har haft bilen på verkstad två gånger för att laga ett fel men utan resultat.. motorlampan tänds för fel blandning.
de har bytt flera slangar som där faktist va hål i men ännu inte hittat felet som jag upplever.. speciellt när den är kall upplever man att den är slö när man gasar på lite. precis som om man dränker den eller hur jag ska förklara eller som om inte turbon andvänds. men är så klart inte turbon som är fel men känns så..

någon som har en aning om vad de är för fel.. någon som har haft samma problem och kan ge oss en leddtråd på var vi ska leta??

128 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
ingen som har en susning?

10 287 Inlägg
26 februari 2011
6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg

* Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Posta dessutom i rätt forum (felsökning) så är chansen större att du får svar. Jag flyttar tråden åt dig.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

309 Inlägg
26 februari 2011
har du haft den på verkstad så borde väl de kollat felkoder? jag tycker det låter som en trasig motortempgivare

Läser och släcker felkoder. pm för info

128 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
tack moderator väntade på att ni skulle göra de.. har haft den på verkstad två gånger och de har bytt två slangar som de var hål i bland annat till vevhus ventilationen.. felkoden säger bara fel blandning inte vilken slang eller del som är fel

Sök