2154
Sök

Är lågnivåförstärkare bra

65 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Nån som vet om en lågnivåförstärkare är bra ? vissa säger att den ger oren signal. mvh

Inlägg redigerad:
Rubriken redigerad till en mera passande.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Hamilton

660 Inlägg
15 mars 2011
Twisted523 skrev:
Nån som vet om en lågnivåförstärkare är bra ? vissa säger att den ger oren signal. mvh

Ja den förvränger signalen alltså är den inge bra, bara i vissa väldigt udda fall man ska använda sig av en sådan.

Tänk på att signalen inte är bättre än den som kommer ur stereon, är den redan dålig och du förstärker den vad tror du händer då?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

222 Inlägg
15 mars 2011
Beror helt på vad för förstärkare du tänker använda dig av!

/A

16 197 Inlägg
15 mars 2011
Soderqvist skrev:
Twisted523 skrev:

Ja den förvränger signalen alltså är den inge bra, bara i vissa väldigt udda fall man ska använda sig av en sådan.

Tänk på att signalen inte är bättre än den som kommer ur stereon, är den redan dålig och du förstärker den vad tror du händer då?

//Soderqvist

ehh va???

varför skulle en lågnivåförstärkare förvränga signalen?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

65 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
speeDs_ skrev:
Beror helt på vad för förstärkare du tänker använda dig av!

/A

https://www.blekingebilradio.se/product … ory_id=227 en sådan :p

222 Inlägg
15 mars 2011
Och varför ska du använda dig av en sådan? jag skulle inte rekommendera den där ialf.

/A

65 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
speeDs_ skrev:
Och varför ska du använda dig av en sådan? jag skulle inte rekommendera den där ialf.

/A

ne tänkte för att förstärka signalen från omvandlaren :p okeyokey. vrf inte ?

16 197 Inlägg
15 mars 2011
Twisted523 skrev:
speeDs_ skrev:

/A

de har ja aldrig varit me om att man behövt.

exakt va e de för saker du har i bilen?

222 Inlägg
15 mars 2011
Twisted523 skrev:
speeDs_ skrev:

/A

Du har inte möjlighet att ställa känsligheten för ingången på lågnivån på steget då? För jag har då aldrig behövt använda mig av något sådant. Den gör nog sin sak, men ljudet kommer nog inte vara bra inte!
Senast redigerat av speeDs_ (15 mars 2011)

660 Inlägg
16 mars 2011
evilaudio skrev:
ehh va???

Tänkte mest på att om man ser själva ljudet som en sinuskurva så borde den förändras (alltså förvrängas) om den förstärks, svårt att tänka mig att kurvan förblir oförändrad för i så fall gör juh själva förstärkaren inget med signalen, eller?

Rätta mig om jag har fel för jag kan typ inget om detta så jag bara häver ur mig det jag tycker låter rätt.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

16 197 Inlägg
16 mars 2011
Soderqvist skrev:
evilaudio skrev:
ehh va???

Tänkte mest på att om man ser själva ljudet som en sinuskurva så borde den förändras (alltså förvrängas) om den förstärks, svårt att tänka mig att kurvan förblir oförändrad för i så fall gör juh själva förstärkaren inget med signalen, eller?

Rätta mig om jag har fel för jag kan typ inget om detta så jag bara häver ur mig det jag tycker låter rätt.

//Soderqvist

signalen föstärks. men de e klart att "överstyr" man signalen så blir den ju förvrängd.-

65 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
speeDs_ skrev:
Twisted523 skrev:
speeDs_ skrev:

/A

Du har inte möjlighet att ställa känsligheten för ingången på lågnivån på steget då? För jag har då aldrig behövt använda mig av något sådant. Den gör nog sin sak, men ljudet kommer nog inte vara bra inte!

nepp e har ja inte hmm tror ja , okey , men ja tänkte bara eftersom att ja har en lågnivå om vandlare tongue men de har ju funkat innan så ja skippar nog de smile

260 Inlägg
16 mars 2011
Har använt dessa 2 PhoenixGold PLD1 och Audiocontrol overdrive med väldigt goda resultat genom åren om du ställer in dom rätt finns det lite till o hämta..

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Sök