3242
Sök

Problem med linjär BTR

146 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#1
Hej, har kört ett tag med en linjär BTR, har fungerat fint, tills nu.

Har ställt in den på 3bar, eller 43.5 psi som det visar på mätaren på tomgång, den åker upp när man gasar sen ner igen fint till 3bar.

Efter någon kilometer börjar bilen gå kasst, såg då att den hade hoppat upp och ställt sig på 100psi..

Stängde av bilen och fick lossa lite på slangen så att trycket försvann.

Vakuumslangar och sånt är hela och nya.

Vad kan jag ha gjort fel? eller är det fel på mätaren?


Det är min bil det gäller, m50b25.

Min Bil Är Inte Din Bil

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 mars 2011
#2
vad är det för btr då?? eftermaknads ???  men om den har ändra sig så har du antingen inte dragit åt den vid justering eller så är det fel på btr:n

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

146 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#3
Det är en eftermarknads, allt är åtdraget och den läcker inte, kollade med lite såpa och vatten..

Förstår inte hur den skulle kunna gå sönder bara sådär..

Min Bil Är Inte Din Bil

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 mars 2011
#4
envision skrev:
Det är en eftermarknads, allt är åtdraget och den läcker inte, kollade med lite såpa och vatten..

Förstår inte hur den skulle kunna gå sönder bara sådär..

hur justera du den då???

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

146 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#5
skruvade upp skruven helt, satte bilen så att bensinpumpen startade, skruvade sen så att jag fick 3 bars tryck, och satte dit vakuumslangen och startade.

Fick berättat för mig att man inte skulle ha vakuum på när man justerade?

Min Bil Är Inte Din Bil

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 mars 2011
#6
envision skrev:
skruvade upp skruven helt, satte bilen så att bensinpumpen startade, skruvade sen så att jag fick 3 bars tryck, och satte dit vakuumslangen och startade.

Fick berättat för mig att man inte skulle ha vakuum på när man justerade?

ne du ska inte ha vaccum på när man justerar .
men starta motorn och ta bort vaccum slangen och justera trycket till önskade , spänn åt  gasa till lite och se om den ändrar sig..
när du sätter på vaccum slangen så kommer den att ändra sig lite

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

312 Inlägg
21 mars 2011
#7
Det brukar vara så att bensinpumpen bara är på ett par sekunder när man vrider på tändningen. Det du har gjort nu är antagligen att du har skruvat på bränsletrycket till max. Det du får göra är att starta bilen ta bort vakuumslangen och sen ställa in trycket.


146 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#8
Okej tack för svaren, visste faktiskt inte att den bara går några sekunder, fast när man tänker efter så borde det vara rätt logiskt. Ska ut och testa nu. om inte det heller fungerar så är skiten trasig.

Mvh

Min Bil Är Inte Din Bil

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
21 mars 2011
#9
M50 har väl 3bars regulator original? varför inte använda den? smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

146 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#10
Jo den har 3 bars regulator, men inte ställbar, ska köra på etanol och behöver rätt lambada värde.

Regulatorn måste vara kass, ställer in den med bilen igång till 43.5 psi (3bar) och då flackar bara visaren upp och ner, och låter som om den suger flera gånger per sekund, konstigt ljud. När man sen sätter dit vakuumslangen så sjunker det till runt 2 bar i några sekunder, och då går mätaren i botten, till 100 psi..

Min Bil Är Inte Din Bil

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
21 mars 2011
#11
om jag får komma med ett förslag så är det att byta spridare istället, man brukar få köra med rätt höga tryck annars, och är pumpen gammal brukar den inte tycka om det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

146 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#12
jag har röda saab spridare, 350cc högOhm, men risken är väl att det kanske är för mycket?

Min Bil Är Inte Din Bil

229 Inlägg
21 mars 2011
#13
Kan få prova med min BTR om du vill wink

130 Inlägg
25 april 2012
#14
Hej vad kom du fram till? Min btr gör liksom likadant sad perfekt tryck (2,5bar) vid start och gasar jag snabbt 2 gånger på tomgång så visar den max:(.

146 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#15
miniDULTEN skrev:
Hej vad kom du fram till? Min btr gör liksom likadant sad perfekt tryck (2,5bar) vid start och gasar jag snabbt 2 gånger på tomgång så visar den max:(.

Det jag kom fram till är att man inte ska köpa en billig kinaregulator från början, utan köpa lite bättre grejer, sparar tid och nerver! wink testa även att plocka bort den som sitter där från början helt, om du inte redan gjort det.

Min Bil Är Inte Din Bil

130 Inlägg
25 april 2012
#16
Okej:) nej det har jag inte provat:)

146 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#17
Funkade för mig i alla fall.  Denna är även helt okej! http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bra … -f1z-.html

Min Bil Är Inte Din Bil

229 Inlägg
25 april 2012
#18
Kör på samma, men den funkade bra tills du fick låna den Envi wink
Senast redigerat av Frallam (26 april 2012)


Sök