haha. Ja skjutmått och diverse mätverktyg tjänar man på att införskaffa. Man behöver ju inte köpa ett för 500 spänn . De finns helt dugliga för en hundring.
lägg dig under bilen alt hyr en billyft och mät med en Tumstock (en sådan mäter både centimeter och tum). lägg tumstocken tvärs över röret (tänk dig att du ser röret i profil), centrera blicken så ser du rätt så bra om va för storlek det handlar om. rörstorlekar mäts alltid på insidan, men eftersom avgasrör är ca 1mm tjockt så e de bara skita i, du kommer se vilken storlek den ligger närmast ivf.
Efterssom det finns väldigt många olika rördiametrar (inte bara jämna ") fungerar inte det sista tipset något vidare då du inte får någon precission i ditt mätvärde. 2.0" och 1.75" är ganska lika i diameter då det skiljer 0.25" (6.35mm) och den skillnaden kan du omöjligt höfta fram på det viset.
Killen behöver ju nått konkret TIPS så han kan gå ut och se vad han skal beställa, har han inget skjutmått finns det inget mer att göra med den saken, snöre är ett bra alternativ som vart nämnt. men känner han att tumstocksteorin är de som passar för honom så e det så.
inga påhopp, men med lite logik i tänkandet så missar man inte över en halv centimeter när man mäter något... mvh
logik? i denna tråd? du skämtar? med tanke på frågeställningen i tråden tror jag att ett precist sätt att mäta är vad som krävs.
mhm, jag har legat vaken flera nätter och undrat hur det har gått... brinner bilen? är den skrotad? ligger ägaren klämd under den med två pinnar och en snörstump i handen kipandes efter luft?
mhm, jag har legat vaken flera nätter och undrat hur det har gått... brinner bilen? är den skrotad? ligger ägaren klämd under den med två pinnar och en snörstump i handen kipandes efter luft?
Jag förstår inte riktigt era problem, alla kanske inte är lika bra som er? Jag har hört att man lär sig utav att fråga, kan tänka mig att ni var lika obegåvade innan också, eller?
Så snälla, lägg bara ner ;-)
Du klara dig undan att klämmas .
Nej men alla kan ju inte vara lika bra på allt. Du är säkert bra på något.... Hoppas jag iallafall
Jag förstår inte riktigt era problem, alla kanske inte är lika bra som er? Jag har hört att man lär sig utav att fråga, kan tänka mig att ni var lika obegåvade innan också, eller?