4418
Sök

Inför: Race on the base "Färila Raceway" 15-17 Juli

904 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
#1
Den 15-17 Juli kör vi "Race on the base" på Färila raceway!


För information samt anmälan se denna länk:
http://www.drcljusdal.se


Vi sammarbetar med Rod n Kustom och kommer köra samma klasser som på Kjuladragway.com,
samt en gatbilsklass!


Mer om inbjudna klasser kan du läsa här: http://www.drcljusdal.se/klasser.html

Vi kör även Test n Tune under hela helgen så det är helt öppet att testa samtliga fordon under alla dagar.




Banan är 2,2km lång och vi kör 402m med 200m betong i starten.
Vi kör full preparering så fäste kommer garanterat finnas!



Föranmälan ligger uppe på vår hemsida så det är bara att klicka in och skicka er anmälan,
först till kvarn är det som gäller!



För frågor kan ni maila sorrovagen@hotmail.com som är direkt till mig eller info@drcljusdal.se
För mer kontakt information kan ni se vår hemsida.



http://www.drcljusdal.se/rotb.jpg
Senast redigerat av MrVain (1 juni 2011)

De ska va gött å leva

Audiot
1 153 Inlägg
Allfixare
1 475 Inlägg
57 Inlägg
8 april 2011
#4
Dax att skruva ihop bilen nu då Dennis wink

Turbobockarna.se

325 Inlägg
8 april 2011
#5
Härligt! Va skitkul det ska bli big_smile !

OPEL

Audiot
1 153 Inlägg
8 april 2011
#6
Saabmicke skrev:
Dax att skruva ihop bilen nu då Dennis wink

haha kom hit å hjälp mig då wink


Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
10 april 2011
#8
Förklara gärna hur klassen 4to6 är tänkt (att det är 4, 5 o 6 cyl fattar vi) 
Men blir det typ Bracket med Dial-in tider och med sportsman start? Tidsintervaller??

Nyfikna....

www.dustratracing.se
//Livet börjar vid 2 kg laddtryck\\

904 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
#9
dr_saab skrev:
Förklara gärna hur klassen 4to6 är tänkt (att det är 4, 5 o 6 cyl fattar vi) 
Men blir det typ Bracket med Dial-in tider och med sportsman start? Tidsintervaller??

Nyfikna....

Du kan läsa den info vi har för tillfälelt på Kjulas hemsida:
http://www.kjuladragway.com/RKS2010/2011_klasser.html

Om du undrar mer ingående så kan du skicka ett mail till Pelle via deras hemsida så kommer han svara på det smile

De ska va gött å leva

8 Inlägg
12 april 2011
#10
Klart man måste ta och masa sig upp till Färila när det bjuds på kalas.


BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
12 april 2011
#11
Kommer absolut vara på plats o titta !
kul att det gått så bra för DRC lycka till


904 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
#12
Nu är föranmälan uppe! Först till kvarn är det som gäller smile

Se denna länk:
http://www.drcljusdal.se/klasser.html

Det är alltså helt öppet att delta i Test n Tune, utan att delta i själva tävlingen.
dvs kom och testa vad din bil går för!
Fullt preparerad bana med Trackbite/klister hela 402meters banan, samt betong halva banan så fäste kommer garanterat finnas!


Har ni några frågor angående anmälan kan ni ta det till:
info@drcljusdal.se
eller direkt till mig på sorrovagen@hotmail.com

De ska va gött å leva

904 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
#13
Vi kommer köra test n tune parallellt med själva tävlingen, sedan kommer vi Lördag eftermiddag övergå till ren Test n Tune samt en gatbilsklass.

Hela Söndagen kommer vara test n tune och final i gatbilsklassen!

De går alltså kanon att gå in och anmäla sig redan nu smile Kom å få en kanon helg på Färila Raceway med 3 dagars race samt party på Lördagkväll ! banan kommer vara fullt preparerad hela 402m sträckan så fäste kommer garanterat att finnas!

De ska va gött å leva

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
7 juni 2011
#14
såg något om att ta Licens finns det möjlighet till sånt ?
och dugar det att man är där o kör på 1 dag då ?


904 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
#15
Jepp det går bra!
Finns Pr-licens om man bara tänkt köra en dag, eller så kan man ta en riktig A4B4 licens. Man bör vara där i tid på morgonen om man tänkt köra upp för licens smile

För att ta licens går man igenom ett förarmöte, sedan år det tre uppkörningsrepor. Busenkelt alltså smile

De ska va gött å leva

904 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
#16
Verkar finnas lite missförstånd.

Hela banan (402m) är preparerad med gummi samt trackbite (klister)
Underlaget på banan är första 200m betong, resterande 202m asfalt.
Det är grymt fäste på betongen innan preparering!

De ska va gött å leva

2 230 Inlägg
8 juni 2011
#17
hur kommer ni göra med uppkörning för licens? kommer ni köra hela sträckan eller bara att man först gör start sen 60fot och sist hela sträckan på en gång?

nyfiken om man ska ta den licensen med (har redan enklare för att köra TT)

sen visst hadde ni gjort om depån eller vad man ska säga så det är mkt mer plats nu va? är depå där det var parkering förut nu eller hur var det?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
8 juni 2011
#18
Värkar klart intresant !


904 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
#19
Rojpen skrev:
hur kommer ni göra med uppkörning för licens? kommer ni köra hela sträckan eller bara att man först gör start sen 60fot och sist hela sträckan på en gång?

nyfiken om man ska ta den licensen med (har redan enklare för att köra TT)

sen visst hadde ni gjort om depån eller vad man ska säga så det är mkt mer plats nu va? är depå där det var parkering förut nu eller hur var det?

Det stämmer Rojpen, den licens du beskriver är just en sÅdan som sedan övergår till en A4B4 året efter. Så du kan gott köra på den så länge du år medlem i en SBF ansluten klubb.

Vad gäller depån så stämmer det att den är mycket större i år. Vi kommer att komma upp med en karta senare på hemsidan.

De ska va gött å leva

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
8 juni 2011
#20
Rojpen skrev:
hur kommer ni göra med uppkörning för licens? kommer ni köra hela sträckan eller bara att man först gör start sen 60fot och sist hela sträckan på en gång?

nyfiken om man ska ta den licensen med (har redan enklare för att köra TT)

sen visst hadde ni gjort om depån eller vad man ska säga så det är mkt mer plats nu va? är depå där det var parkering förut nu eller hur var det?

Vad mennar du rojp kan vi åka på dom licensen vi tog på drivers open ?



Sök