2954
Sök

Projekt Spela högt och djupt. (12 - 38Hz)

Flytta luft ska det å göra.. Svenskt rekord i Propper Droppers Walled: (ej på tävling ) Genomsnittsvärde: 150,58dB med 11 nästan 10 volt i en odämpad bil och med en olabbad låda ;) :D Bilen gör över 154 db i 25hz :)

I love 20Hz !
237 773 Visningar
Uppdaterades senast 7 mars 2017
1 312 Inlägg
15 april 2012
#281
andvänder nan biltemas får man skylla sig själv när det inte härdar riktigt..

Ljudbutiken.nu

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#282
Frostduck skrev:
åååååååååfan! det steget orkar väl smile! ska köpa det fast 2 kanal till frontsystemet sen.. lite overkill haha.. jag hade ett par RESE 12or smile spelade 143 nånting med ett batteri och i en 940 smile med RF T.1000dB. RE är så jävla roliga basar... dom luktar bränt som KOSSAN! sen luktar dom inte bränt efter man maxxat dom ett tag haha.. så vare för mej ialalfall xD valde mellan RE och GZ när ja gjorde mitt val smile
jo de hänger med bra smile  svårt val, vilka Gz basar är de du har? smile

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#283
eriksson84 skrev:
andvänder nan biltemas får man skylla sig själv när det inte härdar riktigt..
BYGGMAX FTW! lol

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?

954 Inlägg
15 april 2012
#284
polyester på fogskum funkar inte de typ ''smälter'' tongue


435 Inlägg
15 april 2012
#285
vw_nicko skrev:
polyester på fogskum funkar inte de typ ''smälter'' tongue
men om man målar en yta först såklart.. men då köper man fogskummet från byggmax xD!

954 Inlägg
15 april 2012
#286
inte byggmax !!!! sväller ju knappt köp bostik den är helt underbar big_smile lite dyrare men MYCKE bättre smile


skoda104 skrev:
eriksson84 skrev:
andvänder nan biltemas får man skylla sig själv när det inte härdar riktigt..
BYGGMAX FTW! lol


1 312 Inlägg
15 april 2012
#287
skoda104 skrev:
eriksson84 skrev:
andvänder nan biltemas får man skylla sig själv när det inte härdar riktigt..
BYGGMAX FTW! lol
byggmax suger oxå.. köper man riktigt fogskum så får man ut allt innan gasen tar slut oxå..
billigt skit är ofta halvfulla när gasen tar slut tycker jag..

och när jag kört sikas får man då ut allt och en sån tub ska ge en 40l iallafall..

Ljudbutiken.nu

1 312 Inlägg
15 april 2012
#288
vw_nicko skrev:
polyester på fogskum funkar inte de typ ''smälter'' tongue
då vet inte jag vad du andvänt för skit.. för mig har det då funkat att köra det på skummet..
( om jag inte missminner mig.. )

Ljudbutiken.nu

435 Inlägg
15 april 2012
#289
skoda104 skrev:
Frostduck skrev:
åååååååååfan! det steget orkar väl smile! ska köpa det fast 2 kanal till frontsystemet sen.. lite overkill haha.. jag hade ett par RESE 12or smile spelade 143 nånting med ett batteri och i en 940 smile med RF T.1000dB. RE är så jävla roliga basar... dom luktar bränt som KOSSAN! sen luktar dom inte bränt efter man maxxat dom ett tag haha.. så vare för mej ialalfall xD valde mellan RE och GZ när ja gjorde mitt val smile
jo de hänger med bra smile  svårt val, vilka Gz basar är de du har? smile
då ekonomin och batterierna inte räckte.. så blev det GZHW SPL 15 PGA ekonomin, kommer bli PW serien sen, och kör dom i 2 ohm pga av batterierna inte räcker tongue! men nog fan klarar dessa basar effekt.. man höjjer o höjjer.. de ända som händer är att volten fuckar tongue men basarna har aldrig bottnat ännu ^^ slår faktist inte alls mycket just nu tongue
Jo RE är bra.. körde RE först.. sen av ren slump fick ja tag i en 15'' GZ bas i 4000kr klassen.. som spelade 146.2 dB tongue..... i musik.. så fatsnade då lite för dom.. och nu e jag typ kär smile! visst att basar blir varma på voicekoilen men mina blir jumna ibland efter någon timme basandes på volym som man gapar för att få bort locken för öronen.. haha nä men sjukt prisvärda basar !

954 Inlägg
15 april 2012
#290
biltemas tongue men har gått över helt till bostik de e den bästa tongue

eriksson84 skrev:
vw_nicko skrev:
polyester på fogskum funkar inte de typ ''smälter'' tongue
då vet inte jag vad du andvänt för skit.. för mig har det då funkat att köra det på skummet..
( om jag inte missminner mig.. )


435 Inlägg
15 april 2012
#291
eriksson84 skrev:
skoda104 skrev:
eriksson84 skrev:
andvänder nan biltemas får man skylla sig själv när det inte härdar riktigt..
BYGGMAX FTW! lol
byggmax suger oxå.. köper man riktigt fogskum så får man ut allt innan gasen tar slut oxå..
billigt skit är ofta halvfulla när gasen tar slut tycker jag..

och när jag kört sikas får man då ut allt och en sån tub ska ge en 40l iallafall..
så 40 liter smile men de låter ju bra ändå.. vad kostar dessa burkar?

1 312 Inlägg
15 april 2012
#292
Frostduck skrev:
eriksson84 skrev:
skoda104 skrev:

BYGGMAX FTW! lol
byggmax suger oxå.. köper man riktigt fogskum så får man ut allt innan gasen tar slut oxå..
billigt skit är ofta halvfulla när gasen tar slut tycker jag..

och när jag kört sikas får man då ut allt och en sån tub ska ge en 40l iallafall..
så 40 liter smile men de låter ju bra ändå.. vad kostar dessa burkar?
dom kostar 99 kr flaskan...dom finns på bejer har jag för mig..

Ljudbutiken.nu

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#293
Frostduck skrev:
skoda104 skrev:
Frostduck skrev:
åååååååååfan! det steget orkar väl smile! ska köpa det fast 2 kanal till frontsystemet sen.. lite overkill haha.. jag hade ett par RESE 12or smile spelade 143 nånting med ett batteri och i en 940 smile med RF T.1000dB. RE är så jävla roliga basar... dom luktar bränt som KOSSAN! sen luktar dom inte bränt efter man maxxat dom ett tag haha.. så vare för mej ialalfall xD valde mellan RE och GZ när ja gjorde mitt val smile
jo de hänger med bra smile  svårt val, vilka Gz basar är de du har? smile
då ekonomin och batterierna inte räckte.. så blev det GZHW SPL 15 PGA ekonomin, kommer bli PW serien sen, och kör dom i 2 ohm pga av batterierna inte räcker tongue! men nog fan klarar dessa basar effekt.. man höjjer o höjjer.. de ända som händer är att volten fuckar tongue men basarna har aldrig bottnat ännu ^^ slår faktist inte alls mycket just nu tongue
Jo RE är bra.. körde RE först.. sen av ren slump fick ja tag i en 15'' GZ bas i 4000kr klassen.. som spelade 146.2 dB tongue..... i musik.. så fatsnade då lite för dom.. och nu e jag typ kär smile! visst att basar blir varma på voicekoilen men mina blir jumna ibland efter någon timme basandes på volym som man gapar för att få bort locken för öronen.. haha nä men sjukt prisvärda basar !
Så pass smile ska bli kul å få höra de irl satt säga. du får väl sälja lite grejor så du kan ha råd med batteriet wink
ja har nog fastnat för RE och DD  tongue

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?

435 Inlägg
15 april 2012
#294
har inte så mycket att sälja big_smile!!
mjo DD är sjukt bra grejer.. AQ funkar minst lika bra ^^

954 Inlägg
15 april 2012
#295
har för mig att aq o dd är samma tillverkare wink

Frostduck skrev:
har inte så mycket att sälja big_smile!!
mjo DD är sjukt bra grejer.. AQ funkar minst lika bra ^^


4 074 Inlägg
15 april 2012
#296
Det är lite nya regler i år på Ljudbutikens tävlingar!
http://ljudbutiken.nu/regler.htm
Tillkommit 2klasser,extreme vägg och epa klass... big_smile
SKIT kul enligt mig

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

4 074 Inlägg
15 april 2012
#297
vw_nicko skrev:
har för mig att aq o dd är samma tillverkare wink

Frostduck skrev:
har inte så mycket att sälja big_smile!!
mjo DD är sjukt bra grejer.. AQ funkar minst lika bra ^^
Hmm..... roll

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

DAVEO
513 Inlägg
16 april 2012
#298
Frostduck skrev:
bollnäs lät som en jävligt lång resa för mej!
de jag spelar är hemligt smile kommer aldrig spela högre än va ja behöver för att vinna wink ska inte va så kaxig.. men på tävlingara ja va på förra året så spelade folk mellan 145-148 max, antar att det blir många som spelar över 150  detta år smile men de e bara försöka göra Sverige till ett land som tar billjud på alvar ! då det är för lite sad
Pratar du om BRL träffarna? Jag spelade 152.2db på BRL förra året? smile
Eller antar du menar deras egna träffar med deras "egna" klasser?
Senast redigerat av Davidzzon (16 april 2012)

SM 2a i Super Street Nowall 2012. Personbästa 2012: 155,3db (@49hz), i Mk2an.
SM 3a i Bassrace 149.9 2012, i Mk2an.
SM 3a i Super Street 1-2, 2011. Personbästa 2011: 154,5db (@35hz), i Mk3an.

DAVEO
513 Inlägg
16 april 2012
#299
vw_nicko skrev:
har för mig att aq o dd är samma tillverkare wink

Frostduck skrev:
har inte så mycket att sälja big_smile!!
mjo DD är sjukt bra grejer.. AQ funkar minst lika bra ^^
Sonen till han som startade DD är det som har AQ (eller om det var tvärt om).
Det är inte riktigt samma.. Men ja, det funkar riktigt bra -gjorde det för mig iallafall.

Sen provade ju Tunheden 2xHDC3 15" i sin R4 som han hade z9515 i och det sänkte 1db (162,1db) med basar för 3700kr/styck istället för basar för typ 20.000kr/styck (?) med samma effekt.
Sen höll dom inte lika länge såklart hähä smile

Jag gav mina basar (uppmätt och bänkat vid spelning) ca 12.000, alltså ca 5000/st mer än vad dom är specade för.
Det gick hur bra som helst, vet inte huuuur många tävlingar och smällar jag körde så och de funkade klockrent. smile

Jag är skitnöjd med AQ smile

SM 2a i Super Street Nowall 2012. Personbästa 2012: 155,3db (@49hz), i Mk2an.
SM 3a i Bassrace 149.9 2012, i Mk2an.
SM 3a i Super Street 1-2, 2011. Personbästa 2011: 154,5db (@35hz), i Mk3an.

DB Jägare!!
115 Inlägg
16 april 2012
#300
Ja ska driva min lilla 10"med 7kw i 1ohm;) få se hur länge den orkar;) eller lilla lilla vet ja vel inte;) säger bara dd 95z10!!! wink



Sök