3355
Sök

Volvo s40n/v50/c30 t5 CCI luftfilter Box?

30 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Hej! Jag funderar på att införskaffa en cci box till min s40 t5. Har i dagsläget ett sportfilter(insats) i orginal. Alltså ej öppet.
Jag undrar om det finns någon som har en cci box på likadan bil, undrar lite hur den låter osv.
I dagsläget har jag ett litet vinande pys ljud med sportfiltret, absolut inte så kraftigt och tydligt som ett öppet filter. Då jag gillar detta ljud vill jag ju inte köpa cci boxen om det blir ännu tystare än dagsläget.
Sen verkar cci boxen jävligt bra, och den ser dessutom bra ut om man vill börja med något litet i motorutrymmet.
Så har ni cci box till någon av de bilarna smile Berätta gärna vad ni tycker och hur det låter smile

Tack.

Mvh Rasmus

67 Inlägg
11 maj 2011
Köp ett kn öppet filter istället, mycket härligt ljud måste jag säga. smile kolla mina bilder så ser du hur det ser ut. smile

30 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Ja jävlar de såg bra ut, mycket finare än på te.x gammla s40, de va så dålig placering då. Men de där verkade helt okej smile Säkert bättre pris med. Tack smile

67 Inlägg
12 maj 2011
Det kittet va inte gratis iaf, runt 6 tusen tror jag.. wink Men värt e det!

30 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
ja du, ja har letat efter det, men ja hittar ingen dealer som säljer hela kittet ja kan se på k&n´s sida.. Vart köpte du från?

3 860 Inlägg
14 maj 2011
Autotech säljer k&n typhoon kittet.

edit: http://www.websitefolder.net/atechmotor/
Senast redigerat av spokenratt (14 maj 2011)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

30 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
perfekt. tack ska du ha!!

Sök