4305
Sök

Vill göra så att bilen låter ( exhaust) hur gör jag?

6 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Hej. jag har en vovo s80 2007 2.5T.  Jag vill göra så att bilen får ett Fetare ljud när man gasar och så. exhaust?  vad behöver jag ? Sportluftsfilter? eller vadå. ! Tacksam för svar!

957 Inlägg
18 maj 2011
med Sportluftfilter så komer du få bara  ljud från turbo men inte mkt anas  så mkt jag vet   om det hade varit en sug motor hade det varit anolunda  för på min honda med kn sportluftfilter låter den som fan men byt avgassystem  eller bara  catback så kommer den säker låta mer:D

2 117 Inlägg
18 maj 2011
Startar motorn och gasar? lol Kunde inte låta bli...sorry wink

Chippa och öka laddtrycket. Det ger ett råare ljud med lite mer tryck i.
Byt slutdämpare eller hela systemet fram till kat.
Ibland kan även lite mer ljud fås genom att byta till ett öppet luftfilter (typ konade eller liknande) då original filterburk dämpar ljudet en hel del).

3 292 Inlägg
18 maj 2011
Häng på den ett sportsystem eller bygg ett själv av lösa delar.. tex 3" eller nåt sånt.. använd en dämpare endast.. turbon slår sönder bra mycket avgaser den åxå.. så den kommer inte att låta allt för högt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

500 Inlägg
18 maj 2011
Danne_1977 skrev:
Häng på den ett sportsystem eller bygg ett själv av lösa delar.. tex 3" eller nåt sånt.. använd en dämpare endast.. turbon slår sönder bra mycket avgaser den åxå.. så den kommer inte att låta allt för högt.

Tillräckligt högt för att den inte kommer att gå igenom besiktningen.

3 292 Inlägg
18 maj 2011
Nocturnal skrev:
Danne_1977 skrev:

Tillräckligt högt för att den inte kommer att gå igenom besiktningen.

Ja men då får man väl bygga ett rör med två dämpare då.. blir ju endå bättre flås med ett 3" avgas än med orginal.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

19 Inlägg
18 maj 2011
skulle rekommendera nägon sorts sport catback system. enkelt och inte omöjligt dyrt..

Sök