Fasen vad tråkigt att sånt kan hända i lilla Fristad (är därifrån själv) Ska hålla koll Borås-Göteborg om jag ser någon. Inte varje dag man ser en Corrado
Ännu har det inte dykt upp något tips. Den är i alla fall stöldanmäld hos både polis och försäkringsbolag. De har fått information ifrån mig om att bilen är i väldigt bra skick och att jag tror att någon kommer att försöka använda karossen med andra chassinummer eller liknande. Får hoppas att det leder någonstans.
Om bilen är kvar i Sverige så kan det ju vara så att någon kommer att ta sina chassinummer och svetsa i. SÅ det skulle vara intressant att få reda på om någon krockat sönder sin Corrado och kanske bara haft trafikförsäkring och därmed behöver en ny kaross.
Man kan bara spekulera i vart den tagit vägen. Jag har i alla fall tömt garaget på dyra saker. Det är ingen idé för dem att komma tillbaka för verktyg etc. Har även vidtagit vissa säkerhetsåtgärder för att ge tjuvar en överraskning.
Finns en del corrados i Göteborgstrakten, tror dom har nån klubb eller liknande för ibland ser man 8-10 corrados åka runt i led och cruisa kring, allt från riktiga "monster" till vanliga standard. Leta upp dom och upplys dom, borde ju finnas på nätet tycker man.
Bilen är hittad! Polisen ringde mig i natt. Jag missade dock samtalet pga dålig ringsignal. Polisen ringde då morsan som sedan ringde på min jobbtelefon som har en betydligt kraftigare signal. Schysst av polisen att luska fram morsans nummer. Det dryga är att de inte ens kan ombesörja att ta hand om bilen då jag anser att den är en "brottsplats". De bad mig att ta hand om bilen omgående så att den inte blir stulen på nytt.
En kompis och hans tjej tar hand om bilen just NU.
Preliminärt så har den fått följande skador: - Uppbruten dörr/lås - Kvaddat tändningslås - Bucklig huv - Rejält skadade fälgar - Dött batteri (antagligen pga tändingslåset)
Så nu börjar resan med pappersarbete etc.. Får hoppas att jag får ordning på min ögonsten som jag ägt i 11 år och hämtade personligen i Tyskland när jag var en "pojkspoling"!
Tack för ert engagemang! Vill även tacka ALLA som är på rätt sida om lagen! Jag har fått en otrolig respons via internet. Googlar man mitt regnummer eller "Stulen Corrado" så får man upp allt! Folk har lagt ut krokar tom utomlands. Via fraktbolag/åkerier etc! Det är säkert tusentals som hållt ögonen öppna för just min bil!
Vi får alla hjälpas åt att stoppa skit som detta. Tack TACK igen!