1947
Sök

Kan bilprovningen göra så att man måste om registrera bilen ?

73 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
tja, jag har en liten fråga, kan bilprovningen göra så att man måste tillbaka till sfro och regga om bilen om man har ändrat något, om typ dörrar ska vara igensvetsade på en cab och så kommer man till bilprovningen så är dom inte det? vad kan besiktnings männen göra då?

Kolla in min volvo 740 cab eller 940 FTT limo =)

16 197 Inlägg
29 maj 2011
Eriksen skrev:
tja, jag har en liten fråga, kan bilprovningen göra så att man måste tillbaka till sfro och regga om bilen om man har ändrat något, om typ dörrar ska vara igensvetsade på en cab och så kommer man till bilprovningen så är dom inte det? vad kan besiktnings männen göra då?

dom kräver en REG besiktning.. har du riktig otur så får du "spanskaflaggan"..

för en bil som ska ha igen svetsade dörrar har de eftersom karossen e på tok för klent byggd.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

73 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
åfan, för hela bilen är förstärkt nu istället för att ha igensvetsade dörrar.. men ska man våga åka igenom på besiktningen med låsta dörrar eller öppna?

Avstängd
1 031 Inlägg
29 maj 2011
Eriksen skrev:
åfan, för hela bilen är förstärkt nu istället för att ha igensvetsade dörrar.. men ska man våga åka igenom på besiktningen med låsta dörrar eller öppna?

Gör en ny reg-bes så slipper du svettas vid e flygande bes.

73 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
mm, men synd att det kostar så mkt, eftersom då måste jag till sfro va?

206 Inlägg
29 maj 2011
Tror inte du behöver oroa dig, jag har ju sett förstärkningen och den borde räcka, Johan har ju en liknande förstärkning på sin och den har inga problem vad jag vet, om inte så märker du det wink

Rub Dub a Dubstep

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
29 maj 2011
Eriksen skrev:

Dom avbryter besiktningen och förklarar vad som krävs i fråga om intyg, SRFO och att bilen måste regbesiktas. Det skrivs även in i dina fordonsdata så det funkar inte sedan att försöka besikta på en annan station, muta en besiktningsman etc. utan de handlingar som krävs.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 160 Inlägg
29 maj 2011
vet ej hur du förstärkt titta på min de e godkänt
fräsht bygge iallafall

Sök