3888
Sök

Förbannade snorungar...

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
Jag jobbar deltid i en ICA butik här nere i världsmetropolen Gusum (5 mil söder om Norrköping) Här har det kommit mer och mer ungar med mopeder. De åker långt in på småtimmarna med sina söndertrimmade mopeder och stör.

Hur som helst. I måndags bjöd våran butik på en resa till Mantorptravet så vi kunde bevittna dagens V65. Vi kom hem därifrån klockan halv tolv på natten och ser att en skylt är sönderslagen och hör att någon har sprängt (?) en soptunna vid busshållsplatsen. Såklart var det dessa mopedåkande ungarna har man fått reda på så här i efterhand..

Var finner man nöjet i att bara förstöra egentligen? Jag förstår mig inte på folk ibland..

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

44 Inlägg
9 augusti 2006
Håller med dig till 100 % asså vad händer med ungarna nu för tiden häromdan när man kom hem var typ 6-7 åringar ute vid 12-1 tiden på natten, fint sen när dom blir äldre... PÅ tal om moppedister är dom grymt jobbiga skall alltid ligga nära när man kör o hålla på men spruta lite med spolarvätskan smile så lugnar dom sig.

BMW Power
2 362 Inlägg
9 augusti 2006
Det är ju så, ungdomar som har för lite att göra. Tycker kommunerna borde fixa fler ställen ungdomarna kan vara på så att detta kanske kan upphöra. Var eller varannan dag ser man en busshållsplats med sönder slagna glas och sådant. Men dom borde förstå att det egentligen är deras föräldrar som får betala för det. Är själv en ungdom men tycker det är så jävla tragiskt att man ens gör något sådant hmm

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

BMW Power
2 362 Inlägg
9 augusti 2006
johnnyboi skrev:
Håller med dig till 100 % asså vad händer med ungarna nu för tiden häromdan när man kom hem var typ 6-7 åringar ute vid 12-1 tiden på natten, fint sen när dom blir äldre... PÅ tal om moppedister är dom grymt jobbiga skall alltid ligga nära när man kör o hålla på men spruta lite med spolarvätskan smile så lugnar dom sig.

Det där att dom är sent ute på kvällarna är oftast att dom inte har några föräldrar som bryr sig, och det gillar jag inte heller. Men bryr man sig inte om sina barn så gör man väl inte det. Många säger att dom kanske smiter ut på kvällarna, men egentligen så har dom stor jävla koll på att ungarna är ute.

BMW, bogsering med wire :/

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
kommer alltid vara så . ungar är ute o busar . var ganska busig själv  , men inte i den graden du snackar om .

med lem
1 147 Inlägg
9 augusti 2006
tycker inte man kan skylla sönderslagna saker på att ungdomar har lite o göra... när jag har trist o inget o göra går inte jag ut o slår sönder saker.. det handlar uteslutande om nått fel i skallen eller förbannat dåliga föräldrar som inte kan kontrollera sina ungar.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

1 926 Inlägg
9 augusti 2006
tycker det är jobbigt när ungarna går och klottrar..såg ett gång igår när jag satt på sibylla, (mitt på ljusa dan) först sparkar dom på en dörr (till ett hyreshus) och sen klottrar dom på den..hade lust o jaga snorungarna..blir så trött på folk som förstör.. mad

684 Inlägg
9 augusti 2006
vaddå va ute till 1-2 är inte o vara oansvarigt av föräldrarna,, de kan jhu inte hålla (oss tongue) hemma,, jag e själv ungdom så jag vet,, men om man ska ta upp något så e de i så fall spriten och allt vad det innebär,, och de är inte bara ungdomar som förstör (kanske där ni bor) utan de är även äldra pantade människor med,, och kom igen alla har ni vatt små väll???

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2006
jag tycker det verkar som om ungar bara blir vär o värre för varje år som går.. min morssa jobbar på dagis och ni skulel bli chokade över vilka svordommar 5-10åringar använder..

Bmw osv..

684 Inlägg
9 augusti 2006
jo det kan jag hålla med om fan bara när de börjar 1:an 2:an kan de redan typ kn**la, k*k, f*t*a ja ni fattar nog o massa andra könrelaterade ord som de inte äns vet vad det är

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2006
villon skrev:
jo det kan jag hålla med om fan bara när de börjar 1:an 2:an kan de redan typ kn**la, k*k, f*t*a ja ni fattar nog o massa andra könrelaterade ord som de inte äns vet vad det är

ja tycker det är tråkigt... jag tycker barn ska just vara barn längre än till 5-6 år ..
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (9 augusti 2006)

Bmw osv..

66 Inlägg
9 augusti 2006
Haha, gick förbi en lekplats en gång här i kvarteret där det var några barn som lekte. Gissar på att de var cirka 7-8 år, och j-vlar vilka könsord de slängde efter mig. Ser mig själv som ungdom (20 år) men när jag gick på dagis/lågstadiet så var det en dödssynd att svära...

12 086 Inlägg
9 augusti 2006
Jag håller med båda sidor.. alltså ungar är ungar ( jag är själv 19, lite utav en övergång fortf smile )
Ok, att man kan gnälla på dem o tycka dom är dumma i huvet, visst de är de.. men de hör till i 15 årsåldern att terrorisera. Bästa man kan göra är att se över sina ägor bäst man kan o skrämma dem från just dina prylar.. jag menar kan de förstöra någons skyltfönster så kan man ju slå sönder deras moppar. I förebyggande syfte då smile

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
Problemet i Nrkpg började ju när dom stängde ner den ena ungdomsgården efter den andra.
Dom fick problem med att ungdomar började hänga på stan och att allt fler provade på knark.
Kommer ni inte ihåg för ett par år sedan? Då pratades det till och med om att i Nrkpg införa utegångsförbud på nätterna för icke-myndiga personer...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

252 Inlägg
9 augusti 2006
Tråkigt att det är lag på att ta ur insatsen på ljuddämaren bara...
Fattar inte... Min moped gick bara sämre... Numera måste man åka två på "mopeden" eller så får man lämna den livsfarliga hjälmen hemma... :-(

//Janne

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
9 augusti 2006
dallelito skrev:
tycker inte man kan skylla sönderslagna saker på att ungdomar har lite o göra... när jag har trist o inget o göra går inte jag ut o slår sönder saker.. det handlar uteslutande om nått fel i skallen eller förbannat dåliga föräldrar som inte kan kontrollera sina ungar.

Håller med fullt ut!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

104 Inlägg
9 augusti 2006
För en liten tid sen fick jag grillen på min bil stulen.En grill!De som gjorde det kan man nog kalla snorungar iaf,för så lågt har väl ingen vettig kriminell sjunkigt?För mig som måste köpa ny,får hosta upp 2 lök för ny grill eller 12 hundra för bättre beg på skrot.En orginal standard grill på en gammal volvo häck,är de ngt att sno o sen skryta inför polarna va häftig man är...är de coolt??
Vi har alla blivit utsatta i olika grad för skitungar som borde veta lite bättre hyffs för andra människor.Låter som om jag är en gammal gubbe,men inte fan(ursäkta mitt dåliga språk) terroriserade vi folk i vår närhet när jag var ung.Respekt!Det ordet borde de verkligen lära sig ordets rätta betydelse.
Senast redigerat av Mataten (10 augusti 2006)

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

8 156 Inlägg
9 augusti 2006
Mataten skrev:
För en liten tid sen fick jag grillen på min bil stulen.En grill!De som gjorde det kan man nog kalla snorungar iaf,för så lågt har väl ingen vettig kriminell sjunkigt?För mig som måste köpa ny,får hosta upp 2 lök för ny grill eller 12 hundra för bättre beg på skrot.En orginal standard grill på en gammal volvo häck,är de ngt att sno o sen skryta inför polarna va häftig man är...är de coolt??
Vi har alla blivit utsatta i olika grad för skitungar som borde veta lite bättre hyffs för andra människor.Låter som om jag är en gammal gubbe,men inte fan(ursäkta mitt dåliga språk) terroriserade vi folk i vår närhet när jag var ung.Respekt!Det ordet borde de verkligen lära sig ordets rätta betydelse.

Mina klasskamrater i högstadiet roade sig med att repa bilar, skjuta på dom med luftgevär och så slänga stenar på så många bilar som möjligt.
(Dom sitter inne nu... Skitstövlar har det alltid funnits.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
10 augusti 2006
Phaetoon skrev:
Problemet i Nrkpg började ju när dom stängde ner den ena ungdomsgården efter den andra.
Dom fick problem med att ungdomar började hänga på stan och att allt fler provade på knark.
Kommer ni inte ihåg för ett par år sedan? Då pratades det till och med om att i Nrkpg införa utegångsförbud på nätterna för icke-myndiga personer...

hehe ja e 19 nu...o va runt den åldern när de va på tal...
men asså helvete... som ungarna gör nu förtin...dom åker sina mopar upp i röven på en sen drar dom upp på bakan för o styla...dom fattar inte att man ibland måste dra en tvär nit när nån av deras polare svänger rätt ut i en korsning... aja...

o nu till de ja ville säga:

ja bor med morsan o farsan i en lägenhet i norrköping...
vi har en gård neranför med p-platser o garaget...sen ere en liten häck o på andra sidan den brukar ungarna (7-13) spela fotboll till kl 1-2 på natten...lixom säg en 10 åring som e ute kl 2 o spelar fotboll...

o de ja stör mej mest på är att dom där jävlarna sparkar bollen mot bilarna (bland annat min bil)
när ja ser att dom träffar den....då hoppas ja dom har bra löpar skor på sej om dom inte vill bli fattiga...

o sen som nån skrev : "barn ska va barn" aa de stämmer men de finns fan gränser...va skulle du säga ifall nån drog en fotboll på din bil så de vart en skada...du vet att det är dom fast du kan inte bevisa att det är dom eller vem av dom...ja tycker inte domk har nåt att göra ute på natten på en varda...dom ska fan ligga o sova...

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
10 augusti 2006
Hehe, måste bara erkänna en av mina ungdomsgalenskaper.. Tyckte det var skitkul attt blåsa upp locket på postlådor med hjälp av minikina-smällare..   men vad jag kunde se och minnas så var det inget som gick sönder.. körde mest bara i gamla plåtlådor..

Sök